Režie:
Michael MannScénář:
Troy Kennedy-MartinKamera:
Erik MesserschmidtHudba:
Daniel PembertonHrají:
Adam Driver, Penélope Cruz, Shailene Woodley, Gabriel Leone, Sarah Gadon, Alessandro Cremona, Jack O'Connell, Patrick Dempsey, Daniela Piperno, Lino Musella (více)Obsahy(2)
Děj filmu se odehrává v létě roku 1957. V roce, kdy se bývalý automobilový závodník Ferrari (Adam Driver) ocitá ve velké krizi. Řeší problémy v manželství, smrt syna, ale také bankrot společnosti, jíž věřil. Příběh zachycuje nejen hlavního hrdinu, ale také další členy jeho rodiny, která definovala myšlenku výkonného italského sportovního vozu a prakticky stála u zrodu závodů formule 1 a také u legendární automobilové značky. (Vertical Entertainment)
(více)Videa (7)
Recenze (195)
Vyčichlý Mann servíruje sterilní a banální storku ze sice atraktivního prostředí, ale to co by jsme v tom filmu chtěli vidět především tam bohužel není a když už ano tak mě to zrovna moc nepřesvědčilo. Pro někoho tady jak jsem se dočetl mistrovské dílo, ale to jsem po pravdě nepochopil proč a upřímně doufám i vzhledem k vadnoucímu renomé režiséra, že z toho avizovaného pokračování Heatu pod jeho taktovkou už nic v současné době nebude. To prostě nechceš vidět, takže asi tak.25% ()
Michael Mann je po delší době zpátky s dusným životopisným drama Ferrari a je to fajn, byť se opět čekalo více. Příjde mi, že všichni velcí tvůrci až na Nolana letos zklamali a neobstáli na plno svůj potenciál. Kdo od Ferrari bude čekat bratříčka Le Mans, Rush či Gran Turisma bude lehce zklamaný, jelikož závodů si tu divák moc neužije. Dokonce i ten finální postrádá drive, napětí i atmosféru, hlavně jsem nerozumněl pravidlům, takže nedá divákovi pořádnou satisfakci a za to může i fakt, že samotní závodníci jsou nemastní neslaní a rivalita s Maserati mohla a měla být hmatatelná a úderná, ale je tu nepodstatná, což je škoda, ale když vezmu v potaz, že Michael Mann chtěl hlavně natočit film o Enzu Ferrarim o jeho osobním životě a problémech a samotný závod tu je, jen aby se neřeklo, tak jsem s tím v pohodě. Jelikož herecky jde o prvotřídní kvalitu. Adam Driver hraje výborně, líbily se mi dialogy i jeho projev, zkrátka zajímavá osobnost. Zdatně sekunduje Penelope Cruz, která tu předvádí nasranou ženu dokonale. Tyhle interakce mezi němi jsou moc hezky vyhrocené. Povedl se i retro vizuál a atmosféra poválečné Itálie, překvapivě si Mann dokáže udržet divákovou pozornost a nenudil jsem se, což je při těchhle filmech vzácnost. Na závěr musím vypíchnout jednu šokující scénu, která zamává s každým divákem v hledišti! Je tu jedna nekompromisní a brutální scéna, kde došlo i na Gore!! Urvané končetiny, střeva, rozpůlené těla, to jsem fakt v takovém filmu nečekal, takže velké PLUS! Kdyby si mě Mann podmanil i finálním závodem a došlo by na obchodní schůzku s Fiatem, která se jevila atraktivně ( škoda, že na ní nezbyl čas) možná bych uvažoval i o plném hodnocení, ale takhle se musí spokojit s příjemnou čtyřkou. 75% ()
Místy moc okatá a chtěná symbolika (film dává až moc najevo, co bude následovat) a příliš doslovnosti, ale jinak mi to uteklo. Někomu bude hned jasné, o kterou kapitolu Enzova života a obecně historie závodění tu půjde, až prvně uslyší jméno jedné z hlavních postav, ale já byl moc zvědavý, jak to Mann pojme. A pojal to myslím s nesmírnou elegancí: dějové linky spolu hezky emocionálně ladí, audiovizuální stránka tomu dává koule, herci taky. Film má takový evropský šmrnc a dám si ho někdy rád znovu. Mann pořád umí. ()
Tenhle film má jednu velkou chybu a to je, že tvůrci nevěděli, co chtějí natočit. Buď natočím snímek o závodění, konkrétně o závodě, který skončil tragicky nebo životopisný snímek o Ferrarim. Tady je to tak půl na půl a přijde mi, že právě kvůli tomu to nefunguje tak, jak má. Adam byť je to skvělý herec, tak to moc nezachránil, naopak je tu velmi odměřený a divák si nestačí s ním vytvořit nějaké pouto. Líbil by se mi plnohodnotný životopisný snímek o Ferrarim než jen část jeho života, která se věnovala milostnému trojúhelníku a byla prokládána tragickým závodem. Prostě jsem od toho čekala něco jiného než jsem nakonec dostala a jsem spíš zklamaná. ()
Skvělá podívaná, přesně takové životopisy mám rád - vyberou si ze života té které osobnosti jednu důležitou kapitolu, a když jsou dobře napsané a natočené, podaří se jim říct vše podstatné. Z tohohle pohledu je ovšem Ferrari ještě o něco mazanější - může totiž být jak o Enzovi, tak o Pierovi, může být o obou zároveň, ale s největší pravděpodobností je o jméně Ferrari a o jeho nositelích a nositelkách. Michael Mann to má v malíčku od úvodní černobílé scény s okatou zadní projekcí přes tiché i hlasité dialogy a úžasnou scénu v divadle po závodní scény s kamerou proklatě nízko u silnice a scény bouraček (ta ošklivá triková z upoutávka v kině už tak ošklivá naštěstí není). Přesto to nejsou burácející motory, co žene Ferrariho vpřed, nýbrž do-ko-na-lé výkony Adama Drivera, který je zase jednou někým úplně jiným a dokáže si ukrást jakoukoliv scénu, temperamentní Penélope Cruz a jejího dokonalého protipólu Shailene Woodley. Šlapající hudba Daniela Pembertona a krásná kamera zážitek dotvářejí a podtrhují. Zase jednou opravdový film pro velké plátno. ()
Galerie (41)
Zajímavosti (33)
- Michael Mann, Adam Driver a Penelope Cruz si kvôli filmu znížili platy, aby sa vmestil do rozpočtu. (Arsenal83)
- Severoamerická premiéra proběhla na 61. ročníku newyorského filmového festivalu, kde byl tento film zároveň závěrečným filmem. (Johnny.ARN)
- Čtyřiadvacetiletý Michael Mann se do vozů Ferrari poprvé zamiloval během studií filmu v Londýně v roce 1967. Vzpomínal na své první setkání s jedním z nich před londýnským metrem: „Něco se valí kolem. Bylo to Ferrari 275 GTB se čtyřmi válci. Byla to taková nádherná, smyslná socha, která se hýbe. Byla to prostě taková integrace rychlosti výkonu a čisté krásy.“ (Johnny.ARN)
Reklama