Příběh o tom, jak si jedna z nejpopulárnějších videoher na světě našla cestu k hráčům po celém světě. (mikki089)

Recenze (230)

Superpero

Celý film je o třech stranách, které se v Sovětském svazu přetahují o získání licencí na Tetris. Rusáci jsou tam vyobrazení poněkud skanzenovitě. Není to úplně navážno, ale ani ne přímo řachanda, takže jsem nevěděl jestli se jich bát, nebo se jim smát. Navíc Taron Edgerton v hlavní roli mi na to nějak neseděl. Vůbec jsem mu nevěřil, že je to fotr od rodiny někde v Japonsku. Prostě je to celé tak nějak mezi, tak hodnotím stejně tak. ()

Aljak

Waw, popravde som ani len netušil, že Tetris vymysleli v ZSSR - a ten príbeh, ktorý sa skrýval za jeho licencovaním a rozšírením do celého sveta je fakt pozoruhodný. Aj keď to miestami pôsobilo fakt až príliš zdramatizovane za každú cenu, tak sa počíta výsledok, a ten sa mi po scenáristickej stránke naozaj páčil. Rusi sa s potenciálnymi zákazníkmi celkom dobre zahrali a skúšali, kam až je kto schopný zájsť. Pôsobilo to až komicky, ale verím, že takáto "hra so slovíčkami" v zmluvách sa mohla skutočne konať. Ten koniec bol dosť prehnaný, v štýle Argo, a to už bol podľa mňa zbytočný extrém. Každopádne, zaujímavý príbeh a aj herecky veľmi dobre zvládnutý. 4* ()

EvilPhoEniX

Výborné napínavé Drámo o tom, jak se populární videohra Tetris dostala k celému světu. Apple si připisuje plusové bodíky. V hlavní roli výborný Taron Egerton, který každým počinem herecky jen zraje jako víno. Mám toho sympaťáka rád už od Kingsmanů, ale v Black bird všem vyrazil dech svým hereckým výkonem a zde své kvality jen potvrzuje. Oscaři jsou brzy na cestě a přeji šťastný výběr filmů v herecké kariéře. Co se mohlo zdát jako nudný a nezajímavý příběh se nakonec proměnilo ve strhující a napínavou jízdu, kde místy budete lapat po dechu. To se v žánru Drama rozhodně nestává často. Plusem je zasazení do komunistického SSSR, kde hlavní hrdina přijíždí, aby koupil práva na Tetris, jenže v téhle zemi vše funguje jinak a nic nebude jednoduché. Ikdyž je většina filmu jen o obchodování práv Tetrisu, tak to má vskutku slušný náboj a energii. Děsivé KGB, komunisti, pravidla. Nevybavuji si lepší ztvárnění ruského komunismu ve filmu. Došlo tu i na pár nečekaných zvratů, celé je to skvěle natočené ( zaujmou grafické 8 bitové vsuvky), herci hrají výborně úplně všichni, atmosféra je mrazivá a strhující a celé to vrcholí strhující automobilovou honičkou, za kterou by se nestyděl ani Bond. Opravdu slušný kousek, který potěší a překvapí většinu. 8/10. ()

3DD!3

No jo, taky jsem Tetris hrál od rána do noci. Popravdě jsem netušil, že měl tak pohnutý osud. Baird a spol. dokázali z historického exkurzu udělat neuvěřitelně zábavný film. Chytře přizpůsobili události tak, aby snímek neztrácel tempo a dokonce tam propašovali i automobilovou honičku z ušetřených peněz za geniální pixelové vsuvky. Dobré nápady neznají hranic. ()

POMO

Naivita zde nevadí, je součástí hry. A ta umí bavit, vkusně míchat popkulturní vsuvky i udržet si přehlednost v poměrně sofistikované scénáristické kostře. Free Guy pro dospělejší, ale ne konzervativní publikum - o to více, pokud vás zajímá podnikání a historie vzniku jednoho herního fenoménu. Film vyšel na VOD ve stejnou dobu jako v kinech Air Bena Afflecka, což je dosti odlišné, ale stejně povedené “podnikatelská dobrodružství” ze stejného historického období. ()

Zajímavosti (20)

• Videoherní společnost Atari vyrobila asi 300 000 kopií „Tetrisu“ pro konzoli Nintendo Entertainment System. Jakmile vyšlo najevo, že nevlastní práva k distribuci, byli nuceni produkci přerušit. Tahle verze hry je nyní považována za sběratelskou raritu a jednu z nejcennějších komodit z produkce Atari. (HellFire)
  • Ve filmu vidíme scénu, kde Saša (Sofja Lebeděva) v hotelu políbí Henka (Taron Egerton) a později se zjistí, že to nastražili Sověti, aby mohli Henka vydírat. Ve skutečnosti se tohle nestalo. (Yorkcz)
  • Bývalý prezident společnosti Nintendo Hiroshi Yamauchi a Henk Rogers (Taron Egerton) byli ve skutečnosti dobří přátelé, které spojovala láska ke stolní hře „Go“. Rogers často navštěvoval Yamauchiho a při hraní diskutovali nad novými hrami pro herní konzoli Famicom (Nintendo Entertainment System). (HellFire)