One Piece

USA, (2023–2025), 8 h 32 min (Minutáž: 49–64 min)

Série(2) / Epizody(9)

Monkey D. Luffy, mladý pirát ve slamáku, se v téhle hrané adaptaci populární mangy vydá s pestrou partičkou přátel na velkolepou výpravu za pokladem. (Netflix)

Recenze (144)

Pirkaf

Nejprve zděšení nad tím, že se Netflix chystá zmrvit mou srdeční záležitost. Po informaci, že si to ohlídá sám autor, opatrný optimismus. Po prvním traileru pobavený úsměv a lehké zaťukání na čelo. Po posledním traileru napjaté očekávání. A světe div se, ono se to opravdu podařilo. Tato adaptace je naprostým zjevením a zároveň výjimkou potvrzující pravidlo o západních adaptacích mangy a anime. Nikdo snad ani nemohl doufat, že se to povede až takto skvěle. Nějaké ty woke mouchy na kráse by se našly, ale co už.  Co se týká naštěstí velice briskně potvrzené 2. série, bude opravdu těžké na tuhle bombu navázat, už jen proto, že bizarností by mělo výrazně přibýt, a to i mezi členy posádky. No, nechme se překvapit, držím palce, ať se to povede. Tenhle seriál si to zaslouží. ()

DragonnCZ

,, I'm gonna be the king of the pirates! " Absolutně nepobírám a musím pozdvihnout do výšin tento kousek! Ačkoliv jsem nikdy původní anime neviděl a Netflix v poslední době neseká zrovna latinu, tak musím naprosto adorovat tomuto seriálu, už do trailerů jsem měl menší hype, že by se tento seriál mohl povést a ihned po první epizodě jsem si to zamiloval a druhá mě už jen utvrdila, sice pak to sjelo trochu z kopce, ale i přes to to byla famózní jízda plná akce, zábavného scénáře, sympatických postav, kdy jsem miloval nejvíce Luffyho a Zora, a zároveň všechny postavy ztvárnili boží herci. Dále seriál vyniká výbornou stylizací a audiovizuálem u, kterého opravdu vrním blahem a dále musím dodat pěkný svět a lóre, který seriál představil takřka na jedničku až mi dal téměř chuť si odehrát znovu Assassin's Creed Black Flag. Tento kus se může pyšnit a říkat si mistrkus, protože já chci už instantně 2. sérii. Ano, Netflix když chce tak dělat seriály umí! Jen se to musí chtít. Já seriál hodnotím kladně jako 9/10 a seriál se může řadit mezi seriály dnešního roku! ()

Arbiter

Co do vztahů v rámci posádky hrozně hřejivé a pozitivní! Alespoň několik prvních dílů, než se začne hrát na vážnější notu, a začne dominovat trochu ukecanej cringe se scénáristickými loopholes. ___ Kdyby člověk dovedl do důsledku seriálem prezentovaný hodnotový žebříček, jsou hlavní hrdinové v podstatě dost sobeckými lidmi, kteří se řídí striktně pocity a sny a svými preferencemi, což odmítají jakkoliv racionálně filtrovat. Staví sebe nebo své blízké nadevše, čímž v důsledku ohrožují a v některých případech pravděpodobně také ukončují životy tu své, tu svých blízkých a skoro vždy kompletně nezúčastněných bytostí. Ale máme je mít rádi, protože jsou super, takže to radši do důsledku dovádět nebudu. Třeba u Miazakiho ale takovou filtrací procházet nemusím. ___ Pro tu vnitřní hodnotovou nekonzistentnost a pendlování mezi dětinskostí a dospělostí si ale říkám, jestli není anime přeci jen lepší formát než hraný film. Nic, jsem starej a nudnej, sry. ()

ArsenalEagle

Neuvěřitelně chytlavé a hravé, nečekaně dobře hrané ztvárnění mangy. Seriál vsadil na lásku a cit k předloze (to bohužel není zvykem) a je to znát. Prakticky neznámí herci, chytlavá hudba, barevný svět a zábava.  Tohle mě vrátilo do dětství, kdy jsem pár dílů anime náhodou viděl. U One Piece nejde pociťovat nic jiného, než radost. ()

Kopi1

Originální, svěží, chytlavé, dobré souboje, postavy, kostýmy a výborná hudba. Aspoň, že jednou za rok dokáže Netflix udělat něco výborného. S hlavním příběhem se sice moc nepostoupilo, ale chápu, že to chtějí natáhnout a v tomto případě mi to ani nevadí. Jediná postava, která mě moc nebavila byl Koby. Už se ale těším na další sérii. Lepší 4 hvězdy. ()

Zajímavosti (23)

• Nami (Emily Rudd) má v první epizodě stejné oblečení, které měla její předloha v jednom z Odových raných návrhů. Tehdy měla mít ještě umělou ruku a velkou sekyru. (KaraMikesova)
  • Pan 7, na kterého Zoro (Makkenjú Arata) narazil na Sixisu, byl v manze poprvé zmíněn na Arabastě v kapitole 190, když Zoro vysvětloval Panu 1 a slečně Doublefinger, odkud zná Baroque Works. V příběhu se však nikdy neobjevil. Eiičiró Oda nakreslil jen jeho velice chabý náčrt v 36. svazku mangy. (KaraMikesova)
  • Buggy (Jeff Ward) se zmíní, že během jeho úvodního čísla chybí lev Richie, čímž odkazuje na jednoho z členů své posádky, který se objevil v anime a manze. Richie je tedy alespoň vyobrazen na malbě, kolem které v jedné scéně procházel Zoro (Makkenjú Arata). Napravo od něj se pak nachází i malba Buggyho pirátů přímo vzatá z mangy. (KaraMikesova)