Trailer 3

Série(2) / Epizody(16)

Osudové rozhodnutí, které padlo v šedesátých letech 20. století v Číně, rezonuje v časoprostoru a ohrožuje celé lidstvo. Podaří se skupině vědců tohle nebezpečí odvrátit? (Netflix)

Trailer 3

Recenze (244)

viperDavid

Kvuli seriálu jsem si pořídil knihu. Předpokládám, že skončí podobně jako první série "kdo ví jestli bude druhá" ale kniha asi bude lepší. Ale tím nechci říct, že by se mi seriál nelíbil, to ani náhodou, právě že líbil a hodně. Chápu že tento žándr nemusí každému sedět, protože na mimozemšťany není nikdo zvědaví a už je to dnes tak trochu přežitek, takže nižšímu hodnocení scela rozumím. ()

tlamiczka odpad!

Recept na Netflixí verziVezměte originální román a udělejte mu brutální lobotomii. Skrz konečník, aby to bylo pomalejší a bolestivejší.Poté vezměte čínský seriál, udělejte mu lobotomii a desetkrát ho zrychlete.Obě lobotomizovaná díla smíchejte se všemi variantami genderů a etnik.Upřete oči na výslednou směs - pokud jste ještě lobotomií neprošli, bude vám skrz zrakový nerv provedea. Úspěch u moderního lobotomizovaného publika zaručen. ()

3DD!3

Knižní předloha je samozřejmě úplně jiná liga a kdyby se jí hráči o trůny drželi udělali by lépe. Upřímně jsem se bál, že přijdeme o parádní scény vznášející se armády nebo krájení lodi, ale ne, oni jen zničili jednotlivé charaktery, které máme z knih tam rádi a co hůř udělali z nich všech kamarády, takže téma vyděděnců a podivínů šlo do kytek. Nejen že jsou multinárodní, blábolí o morálce a pořád se utěšují - oni jsou více charakterů v jednom. Chápu proč je jednodušší se vydat tímhle směrem, ale všichni se pak chovají nelogicky, když se v nich promítá několik různých pohledů na problém, který tu je. Herecky je to slabota. Někteří jsou téměř fajn (Wong), ale přesto to není to ono. Hodně tu chybí Peking, obecně Čína a to jak řeší problémy. P.S: Překvapilo mě, že už v první řadě jsou důležité kusy z druhé i třetí knihy a obávám se, že to rozředí dějové oblouky. Snad další řady budou věrnější a že budoucnost bude stát za to. ()

HydraCZ

Knihu jsem zatím nečetl, ale byl jsem hrozně zvědavej o čem vlastně "nejlepší Sci-Fi současnosti" je. No a musím dát za pravdu, že se zde dějí věci, které jsou neokoukané, dost originální a naprosto hlavuodstřelující... I když mám furt pocit, že z toho mohli vytřískat trochu víc. Víc emocí, víc napětí, větší dopad na svět i na diváka a s příběhem nemuseli tolik spěchat. Celý je to prostě trochu Netflix. Co se nedá ale upřít je ten příběh a momenty spojené s mimozemskou civilizací San-Ti. Záhadná videohra, blikající hvězdy, vyslaný signál do Slunce, loď Judgment Day, oko na obloze, sofony nebo samotný problém tří těles. Tím jak je spousta věcí vědecky podložených, tak je strašně zajímavý to sledovat a musím říct, že podobný nápady jsem nikde jinde neviděl. Dokonce jsem kvůli tomu seriálu začal nakoukávat videa o vesmíru, čtvrtých dimenzích, Fermiho paradoxu, atd. Vůbec bych se ale nedivil, kdyby Netflix stejně jako u podobně laděného 1899 seriál zrušil. Druhou sérku bych si klidně dal, i když, potom, co jsem si přečetl plot druhý knihy, nevim, jestli by se jim to podařilo zfilmovat. :/ 7/10 ()

Chen

Úvodní díly mě neoslovily. Ne snad, že bych se ztrácel v ději, různé teorie jsou vysvětleny zajímavě, ale samotná zápletka se mi zdála nekonzistentní, ovšem postupem času se můj dojem zlepšoval a bez ohledu na to, že ne všechny postavy mi zrovna přirostly k srdci, jsem si následné díly užil a sice to asi není sci-fi zážitek roku, ale zklamání také ne. ()

Zajímavosti (8)

• Zmíněná kniha „Tiché jaro“ skutečně existuje. (chlapisko)
  • Trisolaris, domovská planeta mimozeské rasy, je v seriálu soustava tří sluncí vzdálená 4 světelné roky od Země. Taková soustava opravdu existuje, jde o Alfa Centauri, našeho nejbližšího hvězdného souseda. Obsahuje dvě objevené planety, ale na žádné nepanují podmínky vyobrazené v seriálu, mimo jiné protože třetí hvězda tohoto systému je velmi malá a obíhá stranou hlavních dvou hvězd. (spacemaster)
  • Pohon vesmírné sondy pomocí nukleárních explozí byl poprvé navržen polským fyzikem Stanislawem Ulamem v roce 1947 a posléze zkoumán NASA v 50. a 60. letech jako jedna z možností pro stavbu meziplanetární vesmírné lodi, kterou by bylo možné postavit za použití existujících technologií. (spacemaster)