Legendární kreslená sci-fi z přelomu sedmdesátých a osmdesátých let HEAVY METAL byla ispirována stejnojmenným mezinárodním časopisem. HEAVY METAL vtahuje diváka do jedinečného světa zábavy, ve kterém se spolu snoubí film, hudba a výtvarné umění. (oficiální text distributora)

Recenze (171)

Slasher

Odvázaná animovaná dospělárna o zlovolné zelené kouli, plná sexy prsatic. Když vezmu v úvahu mix všech ingrediencí, kupodivu to nepůsobí příliš béčkovým dojmem. Animace je už na dnešní poměry taková zamrzlejší a level zábavy značně kolísá. A preferoval bych jeden velký příběh namísto několika, odehrávajících se na různých místech vesmíru a s různými charaktery (krom koule, ta to alespoň trochu pojí dohromady). Jinak ale ucházející fantasy. Nakonec, každá taková kreslená sprosťárnička přijde vhod... [HD] ()

Tom_Lachtan

Tu je povídka fajn, tu zas neskonale chujotnonážní, rozdíly jsou až nechutně velké, něco si klidně brzo pustím zase znovu (třeba hned první s nádechem noiru), jiné jsem měl problém dopozerat do konce bez přeskakování. Velká žánrová rozmanitost potěšila, z těch povedených třeba klasický horor v podání letců druhé světové dost solidně kontrastuje s neskutečně ironickou parodií s "únosem" sekretářky, sjetejma pilotama a myšbotem. Všechny ostatní povídky stojí za zlomenou plastovou vidličku a ani hudba jim v tom (naštěstí?) zrovna dvakrát nepomáhala, vzhledem k okolnostej jsem čekal její větší využití. Kupodivu není ani každá povídka založená na sexu s vyvinutou zrzkou/blondýnkou, jak se mohlo na začátku zdát... Škoda také tupého spojovacího prvku. " Nasednout na netopýry, chci ji mrtvou! " ()

Radiq

Přesně jak jsem čekal - jako hudební doprovod většinou metalová nebo rocková hudba. To je asi taky jedinej důvod, proč se to jmenuje Heavy Metal. A jak jsem nečekal - první příběh napůl jak nějakej Phill Marrlow. Na animáku bylo zajímavý hlavně to, že to vůbec nebylo pro děcka. Pořád nějakej sex s nadrženejma velkozatejma babama nebo chrstance jasně červené krve. Po grafické stránce to vypadalo jak nějakej komiks z časopisu ABC staršího vydání. A nebavilo mě to. ()

VanTom

Spousta krve a nahoty ještě kvalitní dospělý animák nedělá (ale nálepku "kultovní" rozhodně získat pomůže). Snímek bohužel selhává hlavně v narativní rovině - jednotlivé příběhy by mohly fungovat jako vypointované kraťasy na pár stranách komiksového magazínu, ale jako součást ledabyle propojeného celku působí značně nesourodě, zkratkovitě a infantilně. Skutečně podařený mi přišel pouze poslední epický segment (inspirovaný Moebiovým Arzachem) s perfektní atmosférou. Ještě musím zmínit hudbu: kromě skvěle padnoucí orchestrální kompozice Elmera Bernsteina je film velmi násilně prošpikován spoustou rockových songů, často se do jednotlivých scén vůbec nehodících. I kvůli nim a "ne-úplně-top" animaci působí už dosti letitě, přestože svébytná vizuální stránka stále dokáže zaujmout. ()

Laurent

Od první chvíle je patrné, že se autoři tohoto filmu značně inspirovali Kubrickovou Vesmírnou odyseou. Nefiguruje tu sice záhadný kvádr, ale zato smrtpřinášející koule. Dějová linie je rozdrobená na kratší epizody z různých časových pásem. Ve zvukové kulise je kombinována symfonická hudba s úryvky rockových písní. Celý film je propletený násilím a drastickými scénami s roztrhanými těly. Všechny ženy jsou velmi stroze oděné a nebrání se sexu. Jediné co tu snad chybí je pár pytlů tvrdých drog a několik kbelíků alkoholu. ()

Zajímavosti (17)

• Film byl vytvořen v Kanadě, Ivan Reitman hledal levnější variantu filmu. (griph)
  • V titulcích je jako hlas vůdce Barbarů uveden Vlastra Vrana, ale správně je to Vlasta Vrana a je to kanadský herec narozený v Norsku českým rodičům, kteří se do Kanady přestěhovali v jeho čtyřech letech. (Petsuchos)
  • VHS z roku 1996 obsahuje i nepoužitý příběh "Země Nikdykde". Tento příběh je na DVD z roku 2000 černobíle uvedený jen ve vystřižených scénách. Doprovází ho píseň "Time" skupiny Pink Floyd. (Terva)