Armády tyranské moci si brousí zuby na mírumilovnou kolonii na okraji galaxie a jedinou nadějí na přežití jejích obyvatel se stane tajemná cizinka. (Netflix)

Recenze (548)

ScarPoul

Mne ani nevadí priamočiarosť a predvídateľnosť. Hoci by som v tomto prípade ocenil, kebyže sa to neberie tak vážne. Čo mi ale bytostne vadí, je očividná snaha ukázať nejakú hĺbku ( v spore, v minulosti postáv, vo svete ktorí obývajú) pričom dostanete len plytkú mláku. Jediné, čo ma možno trošku upokojuje, je fakt, že toto je PG-13 verzia. A údajne má ešte tento rok prísť skutočná R - ková Snyderová verzia. Sám v rozhovoroch povedal, že toto bolo na zákazku Netflixu a jeho skutočná vízia je iná. Preto nechcem až tak veľmi odsudzovať. Ale chýba tu všetko. Od skutočných motivácií, uveriteľných charakterov a dokonca pôsobivých súbojov. Je to len taká príjemná vizuálna jednohubka, na ktorú sa rýchlo zabudne a ktorá nemá čím nadchnúť, možno len trošku naštve cringy dialógmi. Páčil sa mi ale Ray Fisher, ktorého postava rezonovala asi najviac. Každopádne decká do 10 rokov to budú mať asi radi. Inak je to na úrovni súčasných marveloviek. ()

HellFire odpad!

Zack Snyder se jal natočit příběh o obilí a nepřekvapivě z toho vylezla chaotická podívaná. Představoval bych si, že s přibývajícími zkušenostmi bude točit lepší a lepší filmy, ale on naopak zabředává do větších a větších sraček. Buď vůbec nechápe filmový jazyk, nebo ho totálně ignoruje a jede si svoje bez ohledu na výsledek. Rebel Moon selhává v příběhu, vyprávění, tricích, akčních scénách, kameře... a mohl bych pokračovat ještě deset minut. Tady opravdu nefunguje vůbec nic, snad jen CGI je ok. Vypustit já tohle do světa, půl roku chodím kanálem. Bezpochyby nejhorší film roku. Celkově to působí, jako kdyby se někdo snažil napodobit režijní styl Snydera, ale vůbec se mu to nepovedlo. ()

DJ_bart

Pro někoho vykrádačka Star Wars a Sedmi statečných, pro mě zas skvělej béčkovej mišmaš využívající žánrový leitmotivy těchto dvou pecek. Možná jsem fakt jen vadnej, ale i přes šablonovitou a [kurevsky] zkratkovitou strukturu příběhu jde o báječný oddechový guilty pleasure / kompilaci nejvíc cringe a zároveň nejvíc cool zpomalovaček, co jsem za poslední dobu nejenom ve sci-fi žánru viděl... Snyder je magor, ale magor vizionář. ()

InJo

Kolosální potvrzení, že Snyder se coby nadějný a řemeslně zručný filmař definitivně vyčerpal a že se ze svých chyb nehodlá nijak poučit. Stál jsem na jeho straně dlouho (i Armády mrtvých jsem se zastal), ale tady už není z čeho brát. Proti námětu v duchu 'Sedm statečných ve vesmíru' vůbec nic nemám, to by v tom filmu ale musela fungovat alespoň jedna věc pořádně. Čert vem, že se to - jak je u režiséra zvykem - bere hodně vážně (nevzpomínám si na žádné známky nadhledu), ale když je děj opravdu mizerně poslepovaný a nelogický, postavy tuctové a bez motivace, akce fádní a vizuální stránka chvílemi až otřesná (greenscreeny a kulisovost z toho úplně srší), těžko můžu být jakožto fanda epických akčních/dobrodružných sci-fi spokojený a film doporučit alespoň jako solidní žánrovou oddechovku na jedno použití. Má to docela sympatický casting (byť ne úplně využitý) a jeden ucházející zvrat, tím však výčet pozitiv bohužel končí. Na druhou část se asi podívám, očekávám od ní však vesměs totéž, tj. mizernou vykrádačku mnoha jiných (a ve většině případů výrazně lepších) filmů. Můj donedávna oblíbený tvůrce nezadržitelně míří ke dnu, zatímco jeho ego a přesvědčení o vlastní genialitě nepřestávají růst. Fakt je mi to líto a moc bych si přál, aby se Snyder vzpamatoval. Ideálně ve smyslu spolupráce se silným producentem, jemuž bude bedlivě naslouchat. Jinak ať už se na to fakt radši vyse*e... 35 % ()

Chrustyn

Zack Snyder a jeho velkolepý, westernový Star Potter, který definitivně dokazuje, že režisér nemá soudnost. Rozmáchlé nic, které navíc slibuje další díl, překvapuje tím, jak nudný a špatně vypadající, může trikově přehlcený film být. Rebel Moon bohužel nefunguje ani jako guilty pleasure, kdy by si divák užíval tupost, která se před ním rozehrává a s vypnutým mozkem se pobavil. Rebel Moon je pouze rozmáchlou srajdou, která mohla být zábavným spektáklem ale nefunguje v ní prakticky nic od herců, přes velice marnou trikovou složku až po příběh. Snyder je jedním z mála lidí, kteří se z adorovaných tvůrců, dostali k nenávisti a opovrženíhodnosti. 30% ()

• Natáčení započalo 18. dubna 2022 a trvalo až do listopadu téhož roku. Filmovalo se v Kalifornii, a to konkrétně v okrese Inyo County na místech jako Lone Pine nebo Santa Clarita. Filmaři též zavítali do parku Death Valley. (fiLLthe3DD)
  • Roli záporáka Balisaria měl původně ztvárnit Rupert Friend, ale vzhledem k jeho časové vytíženosti byla postava přeobsazena hercem Fra Fee. (fiLLthe3DD)