Reklama

Reklama

Náhrdelník

(seriál)
Drama / Romantický / Hudební
Československo / Německo, 1992, 9 h 48 min (Minutáž: 49 min)

Hrají:

Libuše Šafránková, Josef Abrhám, Viktor Preiss, Jana Preissová, Friedrich von Thun, Janette Rauch, Gedeon Burkhard, Oldřich Vízner, Květa Fialová (více)
(další profese)

Epizody(12)

Obsahy(1)

Oblíbený výpravný dvanáctidílný česko–německý seriál vypráví příběh z první třetiny minulého století, z doby, kdy ve středoevropském teritoriu kralovala opereta, do lidských osudů však zasahovala i první světová válka. Budeme sledovat osudy lidí tak či onak rozesetých po světě, ale zároveň spjatých místem svého původu, které je navždy poznamenalo. Tím místem je Praha, na počátku minulého století ještě město česko-německé, domov českých a německých Pražanů. Prožijeme s nimi třicet let štěstí i bídy, bloudění a návratů. Budeme rovněž svědky vzniku secesního náhrdelníku, jehož cestu budeme sledovat během celého seriálu... (Česká televize)

(více)

Recenze (64)

Tommassi3 

všechny recenze uživatele

Není Jan Otčenášek jako Jan Otčenášek, že ?? Ovšem úžasná Libuška Šafránková už tentokrát jistě litovala o poznání méně, že jí role v seriálové Arabele unikla i napodruhé, jednak to zůstalo v rodině a pak to pokračování nestálo za nic, to za Náhrdelník se František Filip, byť už bohužel porevoluční a s Němci koprodukující, ještě stydět nemusel ani zdaleka.. ()

katapultova 

všechny recenze uživatele

Seriál, který mi přesně sedí. Líbí se mi hlavní hrdinka, pozadí převratých historických událostí i fakt, že přes všechny strázně není pesimistický. Problém jsem trochu měla s se starým von Brucknerem - nějak jsem nepochopila, co na něm Josefína vidí. Není hezký, je nudný, není odvážný a je studený jak psí čumák. Pořád opakuje, že Josefínu miluje, ale z jeho jednání to podle mě vůbec nebylo cítit. ()

Reklama

flanker.27 odpad!

všechny recenze uživatele

Děláno vysloveně pro Germány po všech stránkách, obsahem i kvalitou. Až je mi z té čistě německé Prahy, ideálu to velkoněmecké šíše, zle. Jak si jinak vysoce cením tvorby Františka Filipa, tohle byl řádný omyl. Tedy doufám, že omyl, jinak bych to skoro považoval za zradu, ve které jako by se snažil pošlapat F. L. Věka a Sňatky z rozumu. ()

Rodin 

všechny recenze uživatele

Tedy já chápu, že před rokem 89 bylo fajn točit s německou produkcí, a že pár takových seriálů vzniklo, a nebyly všechny špatné. Ale tohle jsem v roce 92 fakt nepobral. Snad nebýt těch příšerných zpívánek, nepůsobilo by to na mě tak přitroublým způsobem, ale i tak, většina postav byla napsána snad pro Cimrmanův divadelní soubor Lipany, a zápletky a dějové zvraty byly prostě neuvěřitelné (což ovšem scénáristi asi nechtěli). Zdá se mi, že zde přítomných 57% je nemístně lichotivých. ()

quixote 

všechny recenze uživatele

Ten scénář opravdu nápady nehýří. Je to vážně škoda, že se nenašel schopnější autor - zvláště jde-li o takhle nákladný projekt. Hodně zachraňuje výprava, herci a vysoce profesionální režie Františka Filipa. Hodnocení na ČSFD dává jasný verdikt: průměr. Myslím ale, že diváci si seriál dost oblíbili, protože se - na rozdíl od mnoha jiných - pravidelně vrací na obrazovky a vždy má slušnou sledovanost. Na 4 hvězdy seriál hodnotím mj. kvůli hudbě a režii a hlavně díky L.Šafránkové, která celý seriál nese na svých bedrech a v ústřední roli je zcela suverénní. ()

Galerie (66)

Zajímavosti (11)

  • Hlavní divadelní scény, ve kterých se seriál odehrává, jsou dnešní Státní opera v Praze (založena 1888) a Bavorská státní opera v Mnichově (založena 1653). (NinadeL)
  • Hlavní postava Josefína Konrádová v podání Libuše Šafránkové měla v seriálu mnoho scén, ve kterých musela zpívat. Všechny tyto party za ni obstarala zpěvačka Hudebního divadla v Karlíně Pavla Břínková, která tak musela zvládnout velmi různorodý repertoár od operetních melodií až po operní árie či německý šanson. (rodo)
  • V seriálu se objevují ukázky z celé řady klasických operet: Mam'zelle Nitouche (1883, Hervé), Netopýr (1874), Cikánský baron (1885) a Vídeňská krev (1899, Johann Strauss mladší), Krista z myslivny (1907, Georg Jarno), Veselá vdova (1905, Franz Lehár), Ples v opeře (1898, Richard Heuberger). (NinadeL)

Reklama

Reklama