Mladá žena se vdá za okouzlujícího prince. Místo rodinné idylky ji ale čeká boj o holý život, protože ji chtějí obětovat děsivému drakovi. (Netflix)

Trailer 5

Recenze (282)

jhr

Kdo má rád přímočaré a úderné pohádkové fantasy ten si film užije. Milly Bobby Brown je v roli Elodie skvělá a dokazuje, že má na to hrát akční hrdinky. Během sledování mě několikrát napadlo, že by z ní byla dokonalá mladá Lara Croft. Samotný film obsahuje nečekaně podařené akční scény a má příjemně temnou atmosféru. Některé momenty jsou na pohádku opravdu drsné (za živa spalovaní ptáčci, popálená hlavní hrdinka nebo zmrzačení draka) a děj není hloupý. Samozřejmě se nejedná o žádný přelomový film, ale rozhodně má svoje kvality a není to nuda.  Ten, kdo tomuto filmu dá pod tři hvězdičky je idiot. Já osobně také kritizuji progresivismus, ale zde není až na absenci alespoň jedné silné mužské postavy nic, co by mě přišlo přes čáru. ()

Streeper

Překvapivě to nebylo tak strašné, čekala jsem to o něco horší. Millie umí hrát a zvládá se odpoutat od role Eleven, nebo se o to alespoň pokouší. Pořád je to ale spíš snímek pro teenagery než pro dospělé, mladší diváky to bude bavit daleko víc, ale i tak v rámci toho, co Netflix občas vyplivne, tak to je jeden z těch povedenějších filmů. ()

maddy

Po traileroch som čakal ďalší z radu podpriemerných, otravných, až neusledovateľných filmov na Netflixe a nakoniec dostal síce nie vyslovene vynikajúci, ale minimálne okej film, ktorý je tak nejako na pol ceste medzi fantasy survival hororom a fantasy rozprávkou. A práve to je jeho najväčší problém, že mu chýba (ako väčšine tvorby na Netflixe) skúsený producentský dohľad, ktorý by dal filmu jednotné smerovanie. Damsel má vďaka zručnej réžii Juana Carlosa Fresnadilloho (je od neho aj môj obľúbený horor 28 Weeks Later) slušné tempo, aj fajn triky (drak), a vo výsledku to vôbec nie je tak hlúpy film ako sa javilo z trailerov, akurát sa nevie rozhodnúť akým chce byť vlastne filmom. Občasné jemne drsnejšie scény a hororovo ladená atmosféra nie je vôbec na škodu, avšak samotný survival v jaskyni s drakom je až príliš bezpečný, uhladený a celé dianie akosi umelo sterilné. Dospelému divákovi tak dá na chvíľu prísľub, že by sa mohlo jednať o pomerne zaujímavý prístup k natočeniu 18+ rozprávkového hororu, aby z toho nakoniec nič nebolo. A detskému divákovi to v úvode ponúkne klasický rozprávkový úvod ako od Disneyho, aby sa nakoniec film po väčšinu stopáže mohol presunúť do survival časti v jaskyni. V konečnom dôsledku tak ani pre deti, ani pre dospelého. Škoda, nie zlé, ale vo všetkom tak na pol ceste. CELKOVO: 6/10 ()

Morholt

Výprava pěkná, technicky v pořádku, ale tím to hasne. Na jednoduchý příběh nežehrám, ten se dal očekávat, ale celkové pojetí mi nesedlo. Maloval jsem si to tak, že poté, co si to děvče vyřídí s drakem, vrhne se na zlou královnou a prince a pořádně je vykostí. Zkrátka něco ve stylu Princezny s Joey King. To nevyšlo. Ale pořád tu byl prostor podat to jako temnější fantsy ve stylu Sněhurky a lovce. Ani to se nepovedlo. Zbylo jen pobíhání po dračí sluji a unikání o pověstný vlásek, přičemž jindy nepřemožitelný drak dělal fatální chyby a při chrlení ohně mu selhávala muška. A nesedlo mi to ani herecky. Robin Wright si jela polohu Claire Underwood, takže tady jsem problém neměl, ale Millie Bobby Brown je castingovým přešlapem. Nalíčená a v šatech vypadá jak hastroš a těžko by člověk našel méně princeznovatější princeznu. No a že by to doháněla jinak se také říct nedá.  Celkově zklamání. 35% ()

korbitch22

Přímočará fantasy jednohubka se sexy Millie Brown v hlavní roli, která si hrát moc neumí, ale moc hezky se na ni kouká. Už v Godzilla vs. Kong jsem viděl, že z ní vyroste ultimátní mrdna. Příběh je samozřejmě ptákovina, ale drak je fantastickej, má to skvělou hororovou atmosféru a vynikající soundtrack. Škoda, že finální zúčtování nemělo větší koule. Další pásová výroba Netflixu, tentokrát nad lepším průměrem.69%. ()

• Hlavní hrdinka (Millie Bobby Brown) má v závěru popálenou hruď v některých záběrech na levé straně a v některých na pravé. (Muffino)
  • Jaskynné scény boli natočené v Troubadour Meridian Water Studios v Londýne. Natáčanie prebiehalo aj v Portugalsku v Tomar, Sortelha, Serra da Estrela a v kláštore Batalha. Obdobie natáčania trvalo od 7. februára do 1. júla 2022. (Arsenal83)
  • Dan Mazeau napísal k filmu scenár, no ten istý príbeh vyšiel ako románova adaptácia od Evelyn Skye, avšak vydaný bol o rok skôr s odlišnými dejom. Skye vysvetlila: "Najjednoduchší spôsob, ako si to predstaviť, je tento: Dan Mazeau napísal pôvodný scenár. Mala som možnosť prečítať si skorú verziu a dostala som voľnú ruku na napísanie vlastnej verzie príbehu, ktorá sa nakoniec stala románom. Román aj film môžu vychádzať z rovnakého základu, ale sú tiež každý svoje vlastné jedinečné umelecké diela." (Arsenal83)