Neměl zrovna šťastné dětství, a tak rád unikal do světa filmu. Sylvester Stallone v tomhle dokumentu vypráví, jak se vypracoval z outsidera v hollywoodskou legendu. (Netflix)

Recenze (144)

BarryLyndon

Úplně v pohodě dokument. Ale nevím proč Arnie i Sly jdou encyklopedicky svou kinematografii. To nikoho nezajímá. Publikum to dávno ví. Mělo se to opírat o jeho katarzi vztahu se synem, časem s rodinou a vlastní kritikou, to doplnit cool vstupy Arnieho a Tarantina. Takhle je to takový splněný domácí úkol za trojku. ()

movie

Další z biografických dokumentů Netflix, ve kterém má v rukou narativ výhradně jeho protagonista (z dalších např. Pamela), což je škoda, protože to zamezuje možnosti, se na subjekt podívat kriticky. Já jsem taky fanoušek Slye, ale rád bych se dozvěděl i něco z jeho mnoha temných stránek, nejen přiznání, jak ho kdysi Arnold obelstil a on kvůli němu natočil STŮJ NEBO MAMINKA VYSTŘELÍ. A taky by mě třeba zajímaly detaily nebo vzpomínky na natáčení filmů jako CLIFFHANGER (jednoznačně Slyův nejlepší film), KRIMINÁL nebo TANGO A CASH. A případně se podívat na zoubek jeho narcismu a komplikovaným vztahům s režiséry, kterým často mluvil až přehnaně do řemesla. Promarněná šance. Stallone není jen Rocky a Rambo, to ví leckdo, a z tohodle dokumentu se bohužel nic víc nedoví. ()

rockwoman

Na letošním Světě Knihy v Praze jsem si mimo jiné koupila i knihu s tímto akčním sympaťákem, takže tento dokument beru jako takový příjemný bonus. Rocky je moje srdcovka. Sly, se mi také líbil i v jiných filmech, ale z jeho vyprávění a pocitů chápu, že Rocky a Rambo jsou pro něho zásadní role, do kterých vložil to, co mu v jeho osobním životě scházelo a nikdy nepřebolelo. Sly, sympaťák se smutnýma očima, které mluví za vše má můj respekt. ()

lykan9

Sly je výborným životopisným dokumentem. Má však jednu chybu. Mám pocit, že jsem dostal málo. Buď měl být mnohem delší nebo měl mít více dílů. Moc rád jsem si poslechl jak to bylo s Rockym, Rambem nebo Expantebles, ale chtěl bych slyšet i jak to bylo u ostatní jeho hitů. Dokument se sice věnuje i dalším jeho filmům, ale pro mě to bylo málo. Stejně mě však sledování těšilo. ()

Enšpígl

Vzpomínám si na obálku prvního filmového časopisu Cinema v ČR - Sly z filmui Kriminál. Za 24,- korun jsem okmažitě koupil a taky si vzpomínám na svůj první film po revoluci v kině - Sly - film Kriminál v kině Světozor. S touhle historií prostě nemůžu ignorovat dokument na Netflixu z názvem Sly. Hrozně jsem se těšil na svýho oblíbenýho hrdinu z dospívání, ale ve finále jsem mírně zklamán. Sly mluví o všem a o ničema zejména pokud jde o filmy - podstatnou část věnuje Rockymu, menší Rambovi číslo jedna. Z jeho života zase jen začátky kariéry + dětství. Zbytek skoro jako kdyby nebyl, zejména u filmů to zmrzí. Jo občas promluví Quentin, občas Arnie, Frank nebo Henry Winkler, ale to dokumentu ani osobnosti Slye beztak moc nepřináší. Ne, že by mě Slye nebavilo poslouchat, ale otázkou je co mě to o něm řeklo ? Co mě to řeklo o jeho vztahu k jeho filmům (vyjma Rockyho ). Jo asi to tady bude zavalený pěti hvězdičkama jak koukám, taky mám Slye rád a sakra hodně, ale to pro mě není automatika pro pět hvězdiček pro jeho dokument. ()

• Píseň, která zní během závěrečných titulků, je „Come On Up to the House“ nazpívaná americkým písničkářem Tomem Waitsem. (sator)