Ženu unese během rutinního letu neznámý muž a hrozí jí, že zavraždí jejího otce. Tak je vtažena do komplotu proti jistému politikovi; má totiž svému únosci pomáhat při jeho likvidaci. (Filmbox)

Recenze (446)

Psema

Wes Craven asi zjistil, že v hororu je celkem provařenej, tak se pokusil přesunout do jiného, i když ne moc vzdáleného žánru. A to do thrilleru. Zřejmě moc lidí nepřekvapí, že se mu tento přechod podařil celkem bez problémů, jelikož Craven používá prakticky stejné finty jako v hororech, akorát, že zde vypadají hodně svěže. Jednoduchý příběh, kterým se noční let vyznačuje, rozhodně není na škodu, jelikož díky krátké délce film uhání velmi rychle a plynule dopředu. Co se musí Cravenovi uznat je to, že naprosto parádně dokáže přejít z jakéhosi romantického úvodu do atmosférické prostřední části, jež se odehrává na palubě letadla. Zde právě rozvíjí svůj atmosférický um, který diváka nutí neustále sledovat obraz. V závěru se sice opět nechává strhnout do klasického vřískotového stylu, kdy bad guy, který byl celou dobu nad věcí padá jak idiot přes židle a tropí jednu chybu za druhou. Hlavním důvodem úspěchu, kromě režie je rozhodně herecké obsazení. Cillian Murphy mě zatím nezklamal nikdy a i tentokrát je naprosto úžasný. Dokáže předvést jak svou milou tvář, tak tu psychopatickou. On je prostě pro role psychopatů jako stvořený (vzpomeňme na Batman begins). K tomu Rachel McAdams je pěkná a herecky za Cillianem nijak nezaostává. A jelikož Wes je ve svém oboru třída, dokáže v každém záběru ze svých dvou hlavních herců ždímat naprosto vše. Hudba dotvářející film je rovněž poměrně vydařená a snímku přidává na atmosféře ještě víc. Noční let je hodně podařeným thrillerem, který rozhodně nenudí a zaručeně pobaví i na několikáté shlédnutí. ()

Deimos

VHS/// Obsazení 8/10 Děj 9/10 Atmosféra 10/10 Prostředí 8/10/// +skvělá Rachel McAdams, opět výborný Cillian Murphy, obrovské napětí, spád, motivace hlavní hrdinky -no nic mě nenapadá/// Parádní let, sice krátký, ale možná díky tomu tak našlápnutý. Není čas na řeči kolem, hned se de na věc a vy se bavíte od prvních minut. K závěru to graduje a vám nezbývá než žasnout a vřískat nadšením. Jsem rád, že jsem na to nešel do kina, protože tam bych se asi nemohl odvázat tak jako doma, kdy jsem nervózně chodil po místnosti a dělal další impulzivní věci. Jsme nadšený./// Celkem 88%/// ()

Tom Hardy

Další (co se atmosféry týče) brilantní thriller, který využívá jako hlavní motiv neustálou komunikaci mezi vrahem a obětí (podobně jako třeba Collateral a Telefonní budka). Především první hodinka napíná až k prasknutí a je obdivuhodné, že někdo jako Craven (tedy autor, který ve svých filmech neustále střídá prostředí) dokáže tak schopně rozehrát drama prakticky jen na dvou sedadlech. Po opuštění letadla sice upadá kvalita o stupínek dolů, ale to není vina Cravena (který se naopak s přechodem vyrovnal srdnatě), nýbrž scénáristů, kteří ve finále využívají podstatně lacinějších berliček. Nicméně, i tak mi finále nevadí (naopak mi to přijde jako roztomilý odkaz na úspěšnou vřískající trilogii) a neshazuje mi celkový dojem z Nočního letu. Akorát není výsledek natolik precizní, aby byl film podobně nezapomenutelný, jako třeba právě Telefonní budka. A Cillian Murphy je ďábel, ze začátku hraje slaďouška přesně podle gusta dámského publika, aby následně tohle klišé hezkých herců zadupal do země, je to prostě frajer! ()

D.Moore

Jako bych viděl novodobého Hitchcocka. Tempo od začátku do konce, nervy i cynický humor pro odlehčení a hlavně vypiplaný scénář, který nakonec zužitkuje úplně všechno. Každou třeba jen trochu představenou vedlejší postavu i další věci typu rekonstruovaného domu nebo zmínky o noži nebo sportu... Nic tu není navíc, všechno dříve či později dostane smysl, prostě skvělé. Část v letadle je velmi napínavá, část po letadle zase jaksepatří vypjatá a vůbec se mi nezdálo, že by se konec k tomu, co mu předcházelo, nehodil. Naopak jsem si zase vzpomněl na finále Hitchcockových filmů, která se mnohdy odehrávala v jiném prostředí než zbytek filmu, a nikomu to nevadilo. ()

kingik

Stejně si myslím, že se z tohoto filmu dalo vytřískat víc, ale tentokrát svou vinu nese na výsledném průměrném dojmu režisér Craven, který si nepotykal se scénářem a v mnoha ohledech vše mohlo být napínavější a provokativnější než nakonec bylo. Rachel McAdams a Cillian Murphy udrželi statečně moji pozornost až do konce a několik nápadů bylo originálně pojato. Pro mě však celkově průměrná záležitost v typicky nepřekvapivé režii se spoustou (ne)viditelných chyb. 60% ()

Zajímavosti (20)

• Scénárista Carl Ellsworth – i když je debutant – pracoval jako jediný na scénáři Nočního letu. Později uvedl, že čekal možnost, že ho vymění kdykoli od první stránky po skutečné natáčení. (imro)
  • Když žena na letišti polije Lisu ledovým cappuccinem, výraz Rachel McAdams není hraný, ale doopravdy překvapený. Nevěděla, že nápoj bude tak studený. (Martinibaby)