Imunolog Steven Seagal se snaží najít protilátku proti nebezpečnému viru, který do vzduchu úmyslně vypustila militantní skupina v čele s Patriotem. Musí to být co nejrychleji, neboť v důsledku biologické katastrofy umírají stovky lidí… (TV Prima)

Recenze (248)

ssfan

Tento film sice patří k tomu nejslabšímu od Stevena Seagala (dle hodnocení csfd), ale stejně je to velmi dobrý akční film. Vedle Stevena zde hraje sympatický L. Q. Jones a roli Seagalovy dcery hrála sympatická malá herečka. Film se odehrává v nádherném prostředí a je tu velmi dobrá hudba. Příběh je rovněž netradiční a přesto, že ve filmu není příliš mnoho bojových scén, jako jsme u Seagala zvyklí, výsledný dojem z tohoto filmu není vůbec špatný. Vím, že to není úplně objektivní hodnocení, že film by si asi zasloužil méňe hvězd, ale stále je to Seagal. Pozn. : V jeden den jsem společně s Patriotem viděl ještě film Syndikát smrti s Lorenzem Lamase,. a když porovnáte tyto dva film, uvidíte kvalitativně diametrální rozdíl, takže Syndikát smrti je ten béčkový film. S Patriotem nemůže soupeřit. Hodnocení zkrátka vůbec neodpovídá. Dle mě 55% by bylo objektivních. ()

anais odpad!

Steven Seagal se asi rozhodl pro změnu. Proč bych měl v každém filmu bezduše kopat a mlátit?, ptal se sám sebe. Z počátku to vypadá jako typická „seagalovka“. Hrdina je doktor na americkém maloměstě, se všemi se dobře zná, pro každého má dobrou radu, neváhá poskytovat pomocnou ruku. Nebyl by to však Seagal, aby jeho postava neměla tajemstvím opředenou minulost. V tomto případě se podílel na vývinu biologické zbraně. Uvědomil si však svou chybu a začal bojovat proti podobným aktivitám. Klasické schema, které však překvapivě takřka neobsahuje souboje - tedy jediné lákadlo většiny Seagalových filmů. Nejdramatičtější scénou tak zůstává Seagal u bublajících baněk objevující lék proti zákeřné nemoci. Je to vrcholná scéna filmu, a řeknu vám, jestli ne kvůli předchozímu ději, tak kvůli ní stojí film za vidění. Seagal nakonec přijde na to, že proti nemoci zabírá pouze starý indiánský čaj (který shodou okolností on a jeho rodina pravidelně pije). Hned navaří trochu do zkumavky, a nitrožilně (!) podává pacientovi. Na konci je ještě jedna vtipná scéna, když vrtulníky rozsypávají nad kontaminovanou oblastí lístky dotyčné květiny a lidé je radostně chytají. Jediné, co se filmařům skutečně podařilo jsou krásné, neřkuli magické záběry amerických velehor. ()

Lateef

Od malička jsem se rád motal mezi zkumavkami, jehlami a mrtvolami, takže když jsem se pak v patnácti rozhodoval co dál, doktořina byla pro mě jasná volba, jakoby říkala tvář Wesleyho McClarena. Cha chá, vtip roku. Já nevím, proč se proboha Seagal upíše takovýmu blábolu! On je tu od toho, aby mlátil, kopal a řezal uječený a drzý smrady a né se šťoural v baňkách! Jedna hvězdička za to, že i v té největší pitomosti má Steven pěkný ohoz (sluší mu prakticky cokoliv) a za jeho typické pohyby (chůze, uchopování předmětů), které jsou pro něj charakteristické...toť vše! ()

902 10

paradni komedie, ktera si chytre pohrava se vsemi dostupnymi klise ... %@ co? ze je to thriller!? aha, takze znovu. na tenhle film se dokonale hodi ono klasicke "je to tak blby az je to vtipny/dobry". rozhodne pri sledovani doporucuju patricnou davku nadhledu, nebo se muze stat, ze to jednoduse neunesete. a prilitava dalsi klasa, tentokrat made by rigor mortis - neptejte se, jestli je ten film dost dobrej. ptejte se, jestli ste vy dost dobri pro tento film. jedeme dal - stevie seagal je proste sympatak, takovej sympatak, ze mu sezerete i toho felcara, i kdyz za ten nevkusnej vohoz prichazi srazka 1 hvezdy. stevene stevene, za tohle by te modni policie zavrela do satlavy az bys zcernal (nebo by te hrablo z kecu lenky korinkove, ktera sdili vedlejsi celu). cely film se nese v poklidnem duchu, semtam kamera zabere kolemplachticiho orla, ale zase se vrati na zem, kde prave postarsi indos sbira kyticky za doprovodu rudokozskych odrhovacek. steven se ani moc nepere a dokonce zabije hlavniho zaporaka (btw hodne nudny manik, staci par vterin nepozornosti a jeho smrt propasnete, aniz byste si vubec uvedomili kam se podel) hodne neferovym zpusobem. ke konci jeste spousti helikoptery na mestecko kvetiny a tim dokonavaji tenhle hanebny atentat na filmoveho divaka. steve sorry, ale za tohle ode me dostavas zlutou kartu. ()

Fiftis

V detstve ma to ako tak bralo, dnes je jasné, že sa jedná o jednu z najmenej vydarených snímok, v ktorých sa Steven Seagal objavil. Exhibície nadľudských schopností Stevena Seagala nielenže spoľahlivo otrávia divákov, ktorí si nepotrpia na jeho gymnastické hrátky, ale kupodivu sklame aj jeho priaznivcov. Bitiek je tu pomenej, napínavé scény sú smiešne, rovnako ako skrutkované a často nezmyselné dialógy. Samotný dej je úbohým a matným klonom stoviek priemerných akčných thrillerov, obalený štipkou zo Smrtiacej epidémie (1995). A tak teda Dean Semler definitívne potvrdil, že ako režisér rozhodne nie je muž na svojom mieste. Takže záleží len na vašej náture, či budete znudení do bezvedomia, alebo sa budete dobre baviť tým, ako je Patriot trápne nevydarený. ()

• První film Stevena Seagala (Dr. Wesley McClaren) vydaný přímo na video, nicméně v některých zemích byl i přesto uveden v kinech. (DJMaroko)
  • Film se natáčel v Ennisu v Momtaně. (rafix)
  • Vo filme má Dr. Wesley McClaren (Steven Seagal) svoju asistentku. V skutočnosti je to Seagalova dcéra Ayako Fujitani. (Seag)