Režie:
Jim StrouseScénář:
Jim StrouseKamera:
Jean-Louis BompointHudba:
Clint EastwoodHrají:
John Cusack, Shélan O'Keefe, Gracie Bednarczyk, Alessandro Nivola, Mary Kay Place, Marisa Tomei, Nathan Adloff, Doug Dearth, Rebecca Spence, Shane Hartline (více)Obsahy(2)
John Cusack se nedokáže vyrovnat se smrtí manželky a svým dcerám to říct také neumí... Stanley Phillips je hrdý americký vlastenec a otec dvou dcer, jejichž maminka jako členka amerických ozbrojených sil byla nedávno povolána ke službě v Iráku. Režisér James C. Strouse se rozhodl ukázat život na americkém malém městě, když jeden z členů rodiny bojuje se zbraní v ruce na druhém konci světa. Překrásně poetický snímek umocněný procítěným výkonem Johna Cusacka, jenž vždy dokázal vystihnout patos svých hrdinů, ale v tomto snímku dosáhl prozatímního hereckého vrcholu. Režisér Strouse ve svém debutu nabízí divákům emocionálně nabitý film s pečlivě komponovanými záběry, hlubokou lidskou procítěností a jasným politickým vyzněním. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (52)
Podobných filmov o vyrovnávaní sa so smrťou blízkeho sme videli stovky a tento iné snímky kvalitou nijako neprevyšuje. Netvrdím, že sa to neoplatí pozrieť, Johna Cusacka som v takej polohe ešte nevidel, ale film nie je ani dosť emotívny( no , záver áno), ani dosť originálny, aby ma dostal. Čo by som ale určite rád pochválil, je hudba od Clinta Eastwooda! To bol pre mňa hlavný dôvod, kvôli ktorému som to chcel vidieť. A je vážne dobrá. V záverečných titulkoch zaznie pekná spievaná skladba od Jamieho Culluma http://youtu.be/Y_ZTZGvQCzY ktorý už naspieval skvelú skladbu Grand Torino http://youtu.be/g5FhRZ7aunU pre rovnako skvelý Eastwoodov film. 60%. ()
Pekným, priam až poetickým spôsobom natočená dráma o tom, že niektoré pravdy sa len ťažko vyslovujú... Čo sa týka obsahovej stránky, na danú vec mám svoj názor a ten sa diametrálne odlišuje od toho Stanleyho. Navyše pokiaľ ide človek človek šíriť "demokraciu" do sveta, tak musí počítať s tým, že sa už nevráti. Myslím, že rečiam typu "musíme brániť slobodu" , "chránime náš americký národ" a podobne, tak tým už dnes nikto neverí. Možno len ten najväčší tupec. Takže obsahová stránka ma dosť iritovala, no oceňujem to spracovanie a herecký výkon. To bola extraliga. Nadpriemer. 75/100 ()
Smutný, dojemný příběh o tom, že některé věci nejsou tak samozřejmé jak se zdají, a jiné zase tak důležité jak se zdají. O tom jak těžké je přijmout ztrátu milované ženy a jak těžké je najít sílu říci vlastním dětem, že už nikdy neuvidí mámu. Civilně pojatý a přece neuvěřitelně působivý příběh s řadou velmi silných, přesto na první pohled nenápadných okamžiků, melancholickou hudbou Clinta Eastwooda, která v některých scénách způsobuje téměř závrať, a především skvělým hereckým výkonem Johna Cusacka. Věřím, že nejen otcové se stejně starými dětmi dokáží v jeho tváři a gestech nejen číst každý pocit, každou myšlenku, ale doslova je spolu s jeho postavou prožívat, a chápat jeho snahu dopřát dětem přes vlastní bolest ještě jeden, poslední bezstarostně šťastný okamžik. ()
Verdikt: Cusack Is Gone. Tedy pro mě určitě. Filmy s tímhle týpkem mě nudí, jeho role mě nikterak nezaujmou, samotný John mě nebaví. Až mě napadlo, že máme něco společného :-) Whatever, své fanoušky si Cusack najde. Silný příběh, který tady byl stokrát už po stoprvé ztrácí sílu, zasazení do 'aktuálního' témata války v Iráku ho před osttaních 100 filmů nijak neposune. Snaha o originální výpověď, už tolikrát viděná, nudí. Malé plus za to, že to není prvoplánový doják a za 'malou' Shélan O'Keefe. ()
Velmi citlivy a pekny pribeh o otcovi a dvoch dcerach, ktori stratia nezastupitelnu cast ich rodiny a zivota. John Cusack ako obycajny otec zdrveny stratou milovanej osoby, ktory nevie najst vhodny sposob ako oznamit svojim detom ich stratu, neprehrava, hra citlivo a podla mna predvadza svoj zivotny vykon. Cusack vsak nedominuje, ale svoj priestor prenechava aj dceram, najma tej starsej, ktora sa svojej ulohy zhostila skutocne skvele. Rezia nie je nijak invecna, avsak v tomto pripade sa drzanie pri zemi vyplatilo a v spojitosti s Eastwoodovou hudbou sa sice podarilo natocit pribeh, akych sa na svete odohravaju tisice, ale sposobom, ktory nie je iritujuci a prehnane patrioticky (viem si velmi dobre predstavit, kam sa to vsetko mohlo strhnut), ale je uprimne citlivy. Platna nasich kin preplnene hovadinami, vsak tento film zrejme nikdy nenavstivi. Skoda ()
Galerie (19)
Photo © The Weinstein Company
Reklama