Reklama

Reklama

Kiefer Sutherland (TV seriál 24 hodin) stojí tváří v tvář mohutným silám zla v tomto šokujícím thrilleru od režiséra filmu Hory mají oči. Zdiskreditovaný bývalý policista (Sutherland) se pokouší znovu postavit na vlastní nohy a bere rutinní práci ostrahy vyhořelých trosek kdysi oblíbeného newyorského obchodního domu Mayflower. Ale děsivé obrazy, které spatří v ozdobných zrcadlech uvnitř budovy, ho odvedou na vzrušující cestu, během které musí odhalit dávná tajemství obchodu… dřív než ho připraví o rodinu! (Magic Box)

(více)

Videa (2)

Z natáčení 1 - Kiefer Sutherland

Recenze (739)

genetique 

všechny recenze uživatele

Som nesmierne rád, že Alexandre Aja si u mňa potvrdil kvality silného kandidáta na post novodobého kráľa horrorového žánru. A pomerne dosť mi unikajú tie nízke hodnotenia. Atmosféru má tento film takú reálnu, ako je reálny obraz v zrkadle. Začiatok naznačuje, že Aja nás nenechá len tak nečinne a nudne vyžierať popcorn, či sledovať hodinky, kedy už nabehnú titulky. R-ková prístupnosť je zaslúžená, brutalít niekedy až prehnane (na scénu s Amy Smart vo vani len tak ľahko nezabudnem a nemyslím teraz pre jej nahé telo). A i keď sa jedná o duchársko- mysteriózny počin, tak zladenie mysterióznej látky zrkadiel so skutočným svetom bolo ukážkové. Bál som sa, že sa to zvrtne na nekontrolovateľnú zlátaninu bez pointy s odfláknutým záverom, po ktorom by som odhodil film nemilosrdne do priemeru. Záver bol však pre mňa absolútnym rozčarovaním. Scéna v dome s detskou drámou bola v poriadku, avšak finálny súboj Bena s prevteleným zlom ma dostal. Skvelé efekty, zimomriavková hudba a nesmelé pohľady do zrkadla pár hodín po zhliadnutí hovoria za všetko. 90%. ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

MIRRORS jsou jednak nejdospělejším počinem Alexandera Aji, protože na místo videoklipovitého stylu a gore festu se zde sází na pomalu budovaném napětí a atmosféře, a jednak nejlepším remakem asijské duchařiny od dob Verbinského KRUHU, protože výchozí zápletka se zde zasazuje do amerických (sub)žánrových filmů, což se záměrně tře s asijským stylem._____ Kiefer Sutherland zde hraje Jacka Bauera poté, co byl vyhozen ze zaměstnání, a musí začít znovu vyšetřovat, protože jsou jeho blízcí a i on sám v nebezpečí. Detektivní žánrová linie, s kterou operoval již KRUH, zde slouží ke konfrontaci s jinými horrorovými subžánry, jakým je hixploitation (buranská white trash rodinka) či vymítačský film (závěr), a k zainteresování diváka do dění. Oproti jiným duchařinám, ať už originálům nebo jejich předělávkám, zde nejsou potenciální sexuální objekty zahaleny, ale naopak své přednosti vystavují na obdiv; podvratný styl filmu v první hodině, založený na dlouhých statických záběrech, je naopak typický pro asijské duchařiny, nikoliv ale pro jejich předělávky. Pátrací scény, shromažďování důkazů a jejich ověřování je stylově podvratné vůči asijskému stylu, ale opojné._____ Průměrné a zbytečně natahované INTO THE MIRRORS stavělo na uvěřitelnosti a nádechu reálnosti, ale ničím z "bubu linie" nevybočovalo, zatímco MIRRORS si vystačí s vyzkoušenými a funkčními žánrovými postupy, ale je na něm zajímavé to, nakolik se zde střetávají různé žánry a nakolik je jejich styl podvratný. Je sice pravda, že se jedná o Ajův nejhorší film, který je nesoudržný a ve kterém dost dobře nefunguje vnitřní logika filmového fikčního světa (je to gotický, či snad surreálný horror?), ale kvůli podceňování filmu ze strany ostatních na výsledném hodnocení přitlačím, protože tady máme co dočinění s odvážným "experimentem" spadajícím do "současné subverzivní hollywoodské tendence" (viz Douglas). 9/10 ()

Reklama

Blizzard 

všechny recenze uživatele

Další zbytečný remake. Děravý scénář, divné dialogy, plochý a místy i nudný film. Jedná se spíše o mysteriózní drama o záhadě, které se Ben snaží přijít na kloub, nežli o klasický horor s pocitem strachu z neznámého zla. Navíc od dob "24" Kiefera Sutherlanda vůbec nemusím. Stejně jako u filmu The Hills Have Eyes, mé pocity jsou stále víceméně chladné a i když je jistě Aja pro mnohé spásou a inspirací v žánru hororu, pro mě prozatím zůstává, dle svých výtvorů, režisérem poněkud nezajímavým. Takhle to dopadá, když se vezme korejská předloha, natočí ji Francouz a své dílo směřuje do amerických kin. Možná jako hit měsíce na Nově Mirrors uspějí, ale jít na to do kina je ještě mnohem horší než se na sebe ráno podívat do zrcadla. (4/10) ()

MM_Ramone 

všechny recenze uživatele

Verím tomu, že pôvodná kórejská verzia tohto príbehu, ktorá bola natočená v roku 2003 pod názvom "Geoul Sokeuro" je pôsobivejším horrorom. Na podobnom námete si museli ázijskí tvorcovia zgustnúť. Ale ani tento americký remake, pod ktorým je podpísaný nádejný francúzsky režisér Alexandre Aja, nie je nazahodenie. Solídny duchársky horror, po ktorého zhliadnutí, aby sa človek bál pozrieť do zrkadla. Hlavnú úlohu tu dobre stvárnil Kiefer Sutherland. *** ()

Rogue 

všechny recenze uživatele

Je to s podivem, ale Aja hodinu a půl buduje solidní atmosféru ve které se tu a tam objeví dokonalý záběr aniž sklouzává ke krvavým jatkám. Což je na druhou stranu škoda, protože je evidentní, že pokud Aja zabředne do natáčení remaků pro široké divácké publikum, stane se z něj tuctový režisér. V poslední třicetiminutovce se tak neustále žvástá o rodině a dětech a rodině, až to všechno vyvrcholí v příšernou závěrečnou akční scénu a ještě příšernější trojkonec. Poctivě odevedené řemeslo, skvělá kamera, věta "Polož ten nůž, Michaele", dobrý Sutherland, ale ta epidemie závěrečných twisterů a rádoby šokujících point v hororu už mě prostě nebaví. ()

Galerie (48)

Zajímavosti (20)

  • V októbri 2016 sa podľa webu PrettyFamous umiestnil film na 66. priečke v rebríčku "Najhoršie horory všetkých čias". (Zdroj: ČSFD)
  • V scéne, kde Ben (Kiefer Sutherland) maľuje zrkadlá v detskej izbe, je na jednom z nich papierový motýľ, no v nasledujúcom zábere je zrazu preč. (Raccoon.city)
  • Sutherlendova odpověď na nabídku s účastí v Zrcadlech zněla: "Já se postarám o drama, vy se postaráte o hrůzu." (Rodriguez)

Reklama

Reklama