Reklama

Reklama

Vzácný záznam z přípravy a zkoušek legendární inscenace Romeo a Julie v Národním divadle v roce 1963. V režii Otomara Krejči hráli M. Tomášová, J. Tříska, O. Scheinpflugová, L. Munzar a další hvězdy. Režie filmového dokumentu R. Činčera. Při přípravě legendárního představení Shakespearova Romeo a Julie v roce 1963 v Národním divadle v Praze se sešli: Marie Tomášová, Jan Tříska, Olga Scheinpflugová, Luděk Munzar, R. Lukavský, M. Nedbal, M. Macháček, V. Ráž a další, aby pod režijním vedením Otomara Krejči nastudovali toto představení. Máme jen málo svědectví o tak vzácných a intimních chvílích herecké a režisérské práce. Pět měsíců, i v průběhu divadelních prázdnin se protagonisté scházeli, včetně překladatele Josefa Topola. Pozoruhodná je i Olga Scheinpflugová v roli chůvy. Na konci zkoušek děkuje, bylo jí šedesát let, že se mnoho věcí naučila. Filmový záznam režíroval Radúz Činčera. (Česká televize)

(více)

Recenze (18)

Fingon 

všechny recenze uživatele

Fascinující pohled na inscenaci jedné z nejklasičtějších Shakespearových her v mírně moderním pojetí na scéně Národního divadla. Kromě Třísky jako Romea se tu objevuje i Olga Scheinpflugová jako Chůva a Luděk Munzar, v jednom záběru se dokonce mihne Libíček. Nejúžasnější výkon ovšem podal režisér představení Otomar Krejča, to jsem vážně zíral. Drobný postřeh, přibližně ve stejnou dobu (zkoušelo se přes prázdniny 1963) hrál Luděk Munzar ve filmu První den mého syna (uvedeno stejně jako tento dokument následující rok). Nejen že ve filmu recituje svůj part Mercutia (ten o královně Mab), ale dokonce se většinu času promenáduje ve stejných slunečních brýlých (ok, přinejmenším podobných). ()

Chudobka 

všechny recenze uživatele

Dokumentem Radúze Činčery jsem byla naprosto fascinována. Pozorovat Otomara Krejču při přípravě legendární inscenace (kterou jsem bohužel neměla možnost vidět),sledovat herce, jak tvoří své role, byl pro mě zážitek. Jan Tříska a půvabná Marie Tomášová, Luděk Munzar se slunečními brýlemi jako Mercuzio, paní Olga Scheinpflugová jako chůva (mluvila o tom, jak před lety ztvárnila Julii), další herci, tak krásně mladí a nádherná hudba Jana Klusáka. Slova pana Krejči o toleranci mně vehnala slzy do očí. (Někdo zde  označuje Shakespeara za mluvku. Jak smutné.) Děkuji za možnost vidět tento skvost. ()

Reklama

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

Celý film je protkán více než zajímavými pohledy do zákulisí zkoušek a následně i představení, doplněný o promluvy „Romea“ a „Julie“. Divák plně cítí ten umělecký zápal (především režiséra představení), neustálou snahu o ještě nějaké to vyšperkování dané situace, k tomu je zde sem tam nějaký ten humor a trocha životního filosofování. Co se mi až tak moc nelíbilo, je fakt, že tam byla lehce cítit dobová tendence, znázorněná „potřebami“ mládeže a nutností tolerance, přišlo mi to příliš křečovité. Jinak spokojenost, slušné 4*. ()

foehr 

všechny recenze uživatele

Opravdu fascinující dokument o vzniku této inscenace...mezi skvělými herci vyniká režisér Otomar Krejča. O působivou autentickou atmosféru se mnohdy postarala skrytá kamera (Třískovy historky z vojny :), vzpomínky O. Scheinplugové: "posledně jsem v této hře hrála Julii, to bylo v září 38 a před divadlem bylo davy lidí a protestovaly proti Mnichovu..."). ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Zajímavé spíše jako dokument a otisk doby hlavně díky ,,skryté kameře''. Otomar Krejča st. překvapil. Měl jsem jej zafixovaného hlavně jako herce budovatelských filmů padesátých let, kdy většinou hrál uvědomělé dělníky a soudruhy. Člověk by se až divil, když sedí v divadle a kouká na herce co práce to dá předtím a jak se dá lecos pojmout jinak... * * * ()

Galerie (3)

Reklama

Reklama