Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dlouhé věky od dob, kdy Bohové vyhráli svůj mýtický zápas proti Titánům, se zjevuje nové zlo zmítající světem. Šílený touhou po moci, započal král Hyperion (Mickey Rourke) válku proti lidskosti. Hledá bájný luk Epirus, zbraň nepředstavitelné moci, kterou ukoval bůh Áres. Aby luk našel, shromažďuje krvežíznivou armádu vojáků znetvořených jeho vlastní rukou a začíná válečné běsnění a kruté drancování starého Řecka. Jen ten, kdo vlastní tento luk, je schopen vysvobodit Titány lačnící po pomstě, od úsvitu věků uvězněné hluboko v kameni hory Tartaros. V rukou krále Hyperiona znamená luk zkázu lidstva a pokoření moci bohů - ti totiž dle prastarého zákona nesmějí zasahovat do sporů smrtelníků. Jsou tedy bezmocní, ale jen do chvíle, kdy se objevuje jejich jediná naděje, venkovan Theseus (Henry Cavill). (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

(více)

Videa (90)

Trailer 1

Recenze (1 089)

Lateef 

všechny recenze uživatele

Neřekl bych, že jsem se bavil úplně božsky, ale rozhodně se jednalo o slušnou podívanou. V podstatě mi vadili pouze dvě věci. Scénáristé z písemky z řeckých bájí a pověstí obdrželi pravděbodobně dělo, protože hlavním Théseovým počinem bylo, jak všichni víme, najít v nekonečném labyrintu Mínotaura, ukončit ho, vymotat se z pomocí nitě ven, vyměnit plachty a odplout domů. Narážím na to, že Théseus zde má fakt úplně jinou prácičku, i když i na ten labyrint dojde. Jenomže je to otázka asi 30 vteřin, kdy Theo projde třemi zákoutími a podle krvácejícího chodidla se vrátí zpět. Tfujtajbl. Druhá věc, sem tam mi to přišlo prázdné, prostě záběr ukázkově prázdný jako sklenice od piva, po jejíž vnitřní straně stékají zbytky pěny. Jinak je to good. Vizuálně zcela úchvatné, není to stylizované tak jako Třístovka, ale má to nádherné kompoziční ladění, barvy, tvary, reliéfy, styl. Konečně jsem viděl perfektní Olymp a vizuální ztvárnění Bohů, tak, jak bych si je představoval. Herci jsou zásluhou Rourka a Cavilla složkou velice podstatnou, po prvním akčním vystoupení Cavilla jsem si s nadšením uvědomil, že tenhle týpek hraje nového Supermana. A tím se dostávám k akční stránce, soubojům, choreografii. A také ke jménu Jean Frenette. Tohle jméno bylo napsané na židli Choreograf bojových scén. A tenhle 5-ti násobný mistr světa v karate film výrazně obohatil. Théseus tak v celistvých (pěkných!) záběrech rychle a efektně spájí dohromady prvky aikida, kobuda, kyudo, kenjutsu a v závěru i jiujitsu. A závěrečný souboj mezi Bohy a Titány, to je masakrální eRková řežba! Prostě vizuálně a akčně výborný. Scénář, dialogy, kontinuita, vztahy, to mohlo být o fous lepší. Celkově spokojenost. 75 miliónů dolarů(rozpočet)/227 miliónů dolarů(výdělek celosvětově) eRko! ()

Lima 

všechny recenze uživatele

Vrcholně estetizující záležitost, do níž Tarsem Singh obtiskl své nezaměnitelné, bizarní obrazové cítění. Divadelní stylizace, absence epičnosti a střídmost filmových kulis (přitom tak vizuálně opojných) je autorský záměr, nikoliv znouzectnost a díra v peněženkách pánů producentů. Tohle chci mít na blu-ray. ()

Reklama

Botič 

všechny recenze uživatele

Silně nedoceněný epos, kterému se nemůže rovnat Trója, 300 ani Souboj Titánů (2010) dohromady. Hraní si s mýty už dlouho nepůsobilo tak osvěžujícím dojmem, a když se k tomu připočte ještě jistá Singhova geometrická přesnost a důraz na vizuální stránku máme tu jedno z nejpříjemnějších podzimních překvapení. K čertu s tím, že ten patetismus až nebezpečně často přebírá otěže a žene děj nemilosrdně kupředu a s výtkou, že je Theseus spíše prototypem pasivního hrdiny, který je popostrkován jako hadrový panák k finálnímu střetu s jeho Nemesis Hyperionem. ()

Traffic 

všechny recenze uživatele

Předem bych chtěl říct, že jako jeden z mála nepovažuju 300: Bitvu u Thermopyl za oslavu fašismu, ale naopak ji vnímám jako sofistikovanou a jemnou satiru fašistické propagandy. Ostatně, že jsou obvinění vznášená vůči Snyderovu filmu nespravedlivá, si například myslí i Slavoj Žižek. O roli stylistických prvků, o nichž se v závěru textu zmiňuje i slovinský filosof, a které často zcela dekontextualizují jednotlivé obrazy, se tady příliš rozepisovat nebudu (snad jinde) - při porovnání obou filmů (300 a Války Bohů) je ale z mého pohledu užitečné dívat se na 300 jako na značně zkreslenou, subjektivizovanou verzi určité konkrétní historické události. Jednoduše řečeno, místo toho, aby se tu vytvářela iluze nějaké uvěřitelné rekonstrukce dějin, kde by vše odpovídalo zjištěním historiků, se tu přiznaně pracuje s nepřesnostmi a fantastickými motivy, které zde ale mají svůj význam - odhalují pravou tvář propagandy. Singh chtěl podle svých slov původně koncipovat Válku Bohů trochu jinak a zasadit ji mimo rámec antické mytologie a natočit nějaký post-apokalyptický film, ale producenti mu to zatrhli s tím, že lidi se dnes prý rádi dívají na řecké bohy a kdesi cosi. Tímhle kompromisem tu ale dost možná nechtěně vzniklo něco docela pozoruhodného, kdy sice většina diváků bude opět Singhovi spílat za mytologické přešlapy a nepřesnosti, ale přitom se tu podle mě dost originálně ukazuje proces vzniku bájí a pověstí, a jak odtržené od reality můžou být. Úplně nejvýstižněji to můžeme ilustrovat na souboji Thesea s Minotaurem, který je ve skutečnosti jenom svalovcem s maskou býka. Dokážeme si pak představit, jak tahle šarvátka poté prošla lidovou slovesností, kdy každý z vypravěčů přidal něco svého, nebo událost zařadil do úplně jiného kontextu a pak z ní vzniklo to, co my známe třeba od Petišky. Film si tohle zkreslení uvědomuje, protože na konci vidíme všechny ty ikonické momenty předchozího příběhu jako do kamenného sloupu vyryté výjevy, kde už právě k takové mytizaci dochází - minotaurus tu už skutečně vypadá jako fantastické monstrum, ne jako trochu přerostlý voják. Další jsou samozřejmě ti nezvykle zranitelní bohové, jejichž bitka s titány je tady mimochodem naprosto dokonale choreograficky zvládnutá a v 3D vypadá skvěle. A možná vůbec nejvýstižněji se dá rozdíl mezi oběma filmy ukázat na tom, jak přistupují k Nesmrtelným/Immortals. Zatímco ve 300 je to obávaná speciální jednotka Peršanů, která je dehumanizujícím způsobem vykreslená jako hromada příšer, ve Válce Bohů jsou Nesmrtelnými ti, kteří se svými činy stanou součástí legend. Snyderovi jde víc o tu výslednou podobu mýtu, zatímco Singh se snaží spekulovat nad tím, co se asi stalo, než se událost takovým mýtem stala. Jo a Rourke je nejvíc badass záporák za hodně dlouhou dobu, bezkonkurenčně jeho nejlepší role od Wrestlera. ()

Falko 

všechny recenze uživatele

Ako sa tak pozeram na filmografiu rezisera Tarsema Singha, natocil za 10 rokov len 3 filmy - krimi thriller CELA (2000) s Jennifer Lopez, dramu PAD (2006) a tento film. Vsetky 3 filmy sa odohravaju v inych casoch, maju ine pribehy, ale spolocne maju zvlastne krasne vizualne zabery. Je sice pravda, ze v tomto filme uz originalny vizual nebol, kedze sme to videli uz v Snyderovom filme 300: BITVA U THERMOPYL (2006) a trosku mi niektore brutalne zabery pripomenuli bitky zo serialu SPARTAKUS (2010) s Johnom Hannahom, ale nenudil som sa tak, ako som to pred pozretim filmu ocakaval. Takze film ma bavil, Mickey Rourke bol skvely zaporak - tie ulohy mu sedia, takze nemozem dat 3 hviezdicky. ________ Henry Cavill - (Theseus) +++ Mickey Rourke - (Kráľ Hyperion) +++ Stephen Dorff - (Stavros) +++ Freida Pinto - (Phaedra) +++ Luke Evans - (Zeus) +++ John Hurt - (Starý muž) +++ Joseph Morgan - (Lysander) +++ Anne Day-Jones - (Aethra) +++ Peter Stebbings - (Helios) +++ Isabel Lucas - (Athena) +++ Kellan Lutz - (Poseidon) +++ Steve Byers - (Heracles) +++ (Videl v 3D kine 23.11.2011) ()

Galerie (107)

Zajímavosti (22)

  • Film nevychází z žádné konkrétní řecké báje - a neodpovídá ani počet Titánů, kteří měli válku s bohy svést. Zatímco dle bájí mělo jít o 12 Titánů, na začátku filmu jich lze spatřit 25 a v závěrečné scéně ještě víc. (S.U.E.S.)
  • Při dobývání velké hradby leze Theseus (Henry Cavill) po žebříku beze štítu a beze zbraně, ale v dalším záběru má v jedné ruce meč a ve druhé štít. (CrashONE)
  • Ve scéně, kdy lidé opouštějí Theseovu (Henry Cavill) vesnici, lze spatřit vozík se železnými koly. Ty však vznikly až o mnoho staletí později. (S.U.E.S.)

Související novinky

Marco Polo – žhavé zboží?

Marco Polo – žhavé zboží?

31.05.2012

Vypadá to tak. V současnosti totiž existuje několik projektů, které chtějí mapovat život slavného benátského cestovatele z druhé poloviny třináctého století. Každý je úplně jiný – třeba seriál… (více)

Superman postaví Velkou čínskou zeď

Superman postaví Velkou čínskou zeď

11.02.2012

Uvidíme, co na to Čínská lidová republika :). Tak nebo tak, Edward Zwick pokračuje v přípravách svého nového historického eposu The Great Wall pro studio Warner Bros. a novou produkční společnost… (více)

Proyasův ráj ztracený?

Proyasův ráj ztracený?

14.12.2011

Studiu Warner Bros. se v posledních týdnech moc nedařilo. Zaručené „hity“ jako Happy Feet 2 a Šťastný Nový rok tvrdě narazily na nezájem publika i nepřízeň kritiků. A přestože Sherlock Holmes: Hra… (více)

Herkules kráčí ve stopách krále Leonida

Herkules kráčí ve stopách krále Leonida

01.05.2011

Ještě vás fráze „ve stylu 300“ neomrzela? Užili jste si seriál Spartacus a líbí se vám trailer na starořeckou fantasy Tarsema Singha Immortals? Připravte se na další projekt v podobném duchu. Tím… (více)

Reklama

Reklama