Reklama

Reklama

Ryan Bingham pracuje pro kariérní přechodové poradenství se sídlem v Omaze, jehož specializací je podnikový downsizing. Jinými slovy – propouštění lidí. Ryan létá po celých Spojených státech přes tři sta dvacet dní v roce a létání je podle jeho názoru nejlepší část jeho práce. Snaží se stát členem exkluzivního klubu častých letců, ke kterému potřebuje nashromáždit určitý počet letových mil. Zároveň se vyžívá v přednášení motivačních projevů o tom, jak si ulehčit život o fyzickou i emoční zátěž. Sám v tento způsob života věří, žije jen se svým příručním zavazadlem, se svým bytem má společné jen jméno na smlouvě, není si blízký se svou rodinou a nemá ani žádnou jinou blízkou osobou. Jeho život se ale obrátí vzhůru nohama, když jeho společnost najme Natalii Keenrovou, mladou ambiciózní ženu, která firmě doporučí, aby přešla k propouštění lidí „online“. Ryan věří, že Natalie tak docela nechápe, jaké to je někoho propustit z mnohaleté práce. Jejich šéf tak navrhne, aby Ryan a Natalie vyrazili na další pracovní cestu spolu. Ryana k přesvědčení Natalie vedou i osobní záměry, protože při svých pracovních cestách se stýká s Alex, která stejně jako on oceňuje elitní status jejich leteckého klubu. (Viacom)

(více)

Videa (4)

Trailer 3

Recenze (1 152)

B!shop 

všechny recenze uživatele

Necekal jsem film roku, nedostal jsem film roku. Necekal jsem komedii roku, ani tu jsem nedostal. Vicemene jsem necekal nic moc, ale neco jsem precejen dostal, prozatim nejlepsi Reitmanovo film. Ono to na prvni pohled nevypada buhvijak, misto chlapka okecavajiciho koureni tu mame chlapka okecavajiciho vyhazovy a litajicim z mista na misto. Jenze film je fakt pohodove a prijemne natocenej a hlavne ho tahne vecne usmevavej a pohodovej Clooney, kterej dokaze vsechno radne okecat a i kdyz je vetsinu filmu sam, je vlastne desne spokojenej a ridi se svoji filozofii, ze pratele a rodina jsou pritez. Takze jsem samozrejme cekal, kdy se z tohohle frajirka stane nejakej po vztahu slintajici ufnukanek a samozrejme, zadny prekvapko se nekona. Nastesti to tu neni v takovy mire, aby to cloveka nasralo a zaroven se ani nekona zadnej velkej happyend. Ono je sice fakt, ze tady nejakej poradnej konec moc neni, nicmene zakonceni vcelku slusny. Jinak obsahem filmu, co je tady uvedenej, se vubec neridte, ten je absolutne mimo, jestli se hlavni hrdina o neco snazi u MythTech, tak ze jim vleze nepozvanej na oslavu. Krome paradniho Clooneyho me potesil jeste Galifianakis v malicky rolicce a hlavne McBride, kterej vyjimecne nehraje zadny hovado a ukazuje, ze nejakej ten hereckej talent pobral. Takze celkove hodne prijemny dialogy, pohodova atmosfera, prijemna hudba a skvely herci, ale zaroven cely tak trochu jednoduchy a stereotypni, i kdyz ta firma na vyhazovani lidi je fajn napad. No proste desne nadhodnocenej film, ale jak rikam, zatim Reitmanovo nejlepsi. ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Někteří tvůrci navrhují stáhnout se před nepolevující globální recesí do hlubin pekla (Sam Raimi), jiní do oblak (Jason Reitman). Opakuje se tak rozsáhlá migrace obyvatelstva z konce starověku, jen s tím rozdílem, že stěhování národů probíhá po svislé ose. Bílé límečky se přesouvají do bunkrů v podzemí pro několik vyvolených, jak je známe ze závěru Dr. Divnolásky, anebo ve smyslu post-gotického vertikálního futurismu vetkaného do kreseb Stephana Martiniére a Edwarda Millera houfně migrují do vyšších pater vyhrazených globální buržoazii, kde přečkají, než krize odezní, zatímco uprchlíky, squattery, bezdomovce a taxikáře nechají na pospas osudu v očistci zde na Zemi. Brutální segregace do oddělených zón v obou filmech, Stáhni mě do pekla i Lítám v tom, je o to horší, oč vehementněji se vydávají za terapeutické, rádoby angažované filmy do hospodářské krize. ____ Nicméně... samou radostí mi nad filmem ztvrdly bradavky, to nepopírám, protože muž spěchající k prahu domu své milé a svatební obřad tu nevyhlíží typicky zaláskovaně, ale emotivně a hrozivě tíživě; protože pokud uznáme, že jedním z měřítek režiséra může být kvalita ve vedení herců, pak nominace všech tří na Oscara je u teprve dvaatřicetiletého Reitnama mimořádným výkonem; protože vzájemná komunikace postav, tj. elementárně odlišných světů, tu připomíná boj, kde slova jsou meče a věty dobře vyzbrojené armády; protože se mi zamlouvá Reitmanova snaha prokázat, že úhor pomezí oddělující vážnou a žánrovou kinematografii je nejen třeba, ale také možné obdělat, osít a anektovat; a protože Reitman nešil postavy na míru vytvořenému scénáři, ale vyhlídl si herce a nechal příběhu vyrůst z nich – o rozvedeném Clooneym je dobře známo, že se znovu za žádnou cenu ženit nehodlá (údajně se vsadil s Michel Pfeiffer o £50,000). Slovy absolventa Královské skotské akademie hudby a dramatu, Alana Cumminga, herectví není o tom myslet si, jak se cítí někdo druhý. Herectví je mít z čeho čerpat, ze svých vlastních pocitů. ()

Reklama

Matty 

všechny recenze uživatele

„Mysleme tržně. Doba je zlá, lidé ztrácejí práci a mají depku. Krizi nezastavíme, tak alespoň natočme nějaký nadějeplný, ne moc nákladný film, který vyzdvihne důležitost rodiny a připomene, že peníze sice hýbou světem, ale štěstí si za ně nekoupíte.“ Ano, Up in the Air dokonale vyhovuje současné poptávce, dokáže však budit dojem, že promyšleným marketingovým tahem je až v druhé řadě. Prvoplánově neútočí na bránici ani na city a nekončí stoprocentním happy endem (se svými životy jsou v závěru teoreticky spokojenější lidé nemajetní a nepříliš bohatí). Reitman vsadil zejména na Clooneyho charisma, jemný, běžnými situacemi podepřený humor a posmutnělou atmosféru, kdy věci nejsou úplně v pořádku, leč tušíte, že se změní k lepšímu. Ryan Bingham je typem muže zkušeného, dobře zaopatřeného a sebevědomého, přesto muže, kterému jeho pozici nelze závidět. Něco podstatného mu chybí, jak po návratu z oblak zpátky na zem sám zjišťuje. Není postavou, na níž by celý příběh stál, slouží jenom jako sympatický průvodce světem, který postihla krize. Věřím přitom, že má moc někoho navést tím správným směrem nejen po dobu trvání filmu, ale dlouhodobě. Podobně jako Amélie, k níž je skrze fotky s papundeklovým párem (namísto trpaslíka) odkazováno. Nejvýstižnější adjektivum k sobě samému má Up in the Air obsažené v sobě samém: glokální. Film časoprostorově omezený na Spojené státy a přitom vycházející vstříc divákům z celého světa. 80% Zajímavé komentáře: imf, Marigold, handsome, Flipper, FlyBoy, agathon, Orthank ()

H34D 

všechny recenze uživatele

Film, který dokazuje, že lehké poletování kolem nedefinovaného vztahu může být přemýšlivější a lidštější, než utrápené hloubání ve dnech štěstí a neštěstí. "Lehkost" zde totiž neznamená "povrchnost", naopak film skrze jemnou satiru a všední feeling poodkrývá hluboké, ale "bezbolestné" zamyšlení se nad životem v jeho nejvyzrálejší podobě... Nad tím, co pro člověka práce, sny a vztahy skutečně znamenají, nad tím, jestli je správné jedno obětovat pro druhé, popř. jak daleko zajít pro získání těchto hodnot. Zvláštní je, že jakkoliv bizarní a netradiční Ryanův způsob života je, jeho (filmová) postava působí jako nefalšovaný člověk, přičemž zároveň funguje i jako symbolika polemizování o člověku... Tento scénář se skutečně povedl a decentní Reitmanovo vedení spolu s excelujícími herci mu dodává punc prvotřídnosti. 9/10 ()

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $25miliónovTržby USA $83,823,381Tržby Celosvetovo $166,842,739Tržby za predaj DVD v USA $18,657,763 //počet predaných kusov 1,175,540║ Celkom zaujímavé témy rozoberá Jason Reitman, hlavne ide o to ako ich dokáže podať, skvelo zahrané úlohy. /80%/ ()

Galerie (72)

Zajímavosti (18)

  • Ve skutečnosti Americké aerolinie neposkytují žádná zvláštní privilegia po odlétání 10 milionů mil. Nicméně všechny významné společnosti s pravidelnými leteckými trasami vydávají speciální statusy po odlétání jednoho milionu mil. Ke konci roku 2009, v němž měl film premiéru, bylo odhadováno, že tohoto statusu dosáhlo na světě alespoň u jednoho dopravce zhruba 400 000 zákazníků. (HellFire)
  • Vera Farmiga (Alex Goran) se ve scéně, kdy se objeví nahá, nechala zastoupit dvojnicí. Prohlásila, že nemá potíže s nahotou, ale nedávno rodila a její prsa by nebyla hezká. (HellFire)
  • Postavu Natalie Keener prý napsal Jason Reitman přímo pro Annu Kendrick poté, co ji viděl ve filmu Debatéři (2007). Zároveň ale přinejmenším v určitou chvíli byla ve hře i Ellen Page, představitelka hlavní role v režisérově předchozím hitu Juno (2007). (casyy)

Související novinky

Co chystá Jason Reitman?

Co chystá Jason Reitman?

10.05.2016

Po Děkujeme, že kouříte, Juno a Lítám v tom patřil Jason Reitman mezi nejobletovanější mladé režiséry. Po Znovu a jinak, Prodlouženém víkendu a Mužích, ženách a dětech už mu ale tolik lidí nevěří.… (více)

Karlík a továrna na mrtvoly

Karlík a továrna na mrtvoly

17.09.2012

Rozhodnutí čím dál úspěšnější kabelové stanice A&E (letos masivně zabodovala westernovou detektivkou Longmire) natočit seriálový prequel k slavnému Hitchcockovu Psychu zpočátku neznělo jako… (více)

Vera Farmiga v kovbojce

Vera Farmiga v kovbojce

18.04.2010

Byla oslňující v Lítám v tom (za které získala nominaci na Oscara) a snad ještě víc v hororu Orphan. V dalším filmu si pořádně zastřílí. Půjde totiž o nezávisle financovaný western A Thousand Guns, v… (více)

Mezinárodní filmový festival Cinema Mundi

Mezinárodní filmový festival Cinema Mundi

08.02.2010

Město Brno a Jihomoravský kraj budou mít konečně velký filmový festival. Cinema Mundi 2010 se uskuteční 24. 2. – 3. 3. 2010 v Palace Cinemas Velký Špalíček. Přichází nejen s unikátní dramaturgií, ale… (více)

Reklama

Reklama