Režie:
Rian JohnsonScénář:
Rian JohnsonKamera:
Steve YedlinHudba:
Nathan JohnsonHrají:
Joseph Gordon-Levitt, Bruce Willis, Emily Blunt, Paul Dano, Jeff Daniels, Piper Perabo, Noah Segan, David Jensen, Jeff Chase, Garret Dillahunt, Marcus Hester (více)Obsahy(2)
Loopeři jsou nájemní zabijáci, kteří pracují pro zločineckou organizaci. Jejich úkol je tradiční: osoby, které jsou pro sdružení nějakým způsobem nepohodlné, zastřelí a zbaví se těla. Odměnu za vykonanou práci pak vždy najdou přímo u své oběti. A za svou krvavou práci jsou placeni opravdu velice dobře. Existuje pro ně pouze jediné pravidlo – za žádnou cenu nikdy nesmí nechat svůj cíl utéct. Joe (Joseph Gordon-Levitt) patří mezi loopery, spolehlivě vykonává svou práci a užívá si luxusního, bezstarostného života. A to platí až do chvíle, kdy dostane další zakázku. K jeho velkému překvapení se totiž před jeho připravenou zbraní objeví on sám, jen o něco starší (Bruce Willis). Tato situace se mohla přihodit jedině díky další zvláštnosti této práce – organizace looperům totiž jejich „klienty“ posílá z budoucnosti. Popravované oběti jsou transportovány zpět v čase a to přímo před hlaveň určeného loopera. A Joeovi zbývá jen zlomek vteřiny k zásadnímu rozhodnutí – má zastřelit sám sebe? (oficiální text distributora)
(více)Videa (26)
Recenze (1 502)
Film mě svým začátkem navnadil natolik, že jsem se rozhodla vypnout všechny logické obvody a sledovat emocionální uvěřitelnost a nechat se bavit a dojímat tou. A to taky proto, že režijní debut Riana Johnsona Zmizení (Brick) považuji za jeden z nejzajímavějších filmů, co jsem kdy viděla. A dobrý bože, myslím, že se z něj stává jeden z mých nejoblíbenějších píšících režisérů. (A teď se už dokonce megamoc těším na SW: The Last Jedi místo mých předchozích obav, oujé). Looper mi rozhodně nepřijde po všech stránkách hotový tak, aby byl hoden bezvýhradného vzývání, ale když se podívám na témata, myšlenky a některé scény, tak mám silnou chuť tak učinit i navzdory. Lineární příčina a následek jsou využívány tak, že nemám nejmenší problém to přijmout, a ještě k tomu to Johnson použil k naprosto brutálnímu ohromení na mé straně. Ó bože, ó můj bože, když se starý Seth snaží uniknout svému osudu, tak je to snad nejsurovější a nejpůsobivější mučící scéna, jakou jsem kdy viděla. Johnson se taky snaží pracovat s komplikovanější vztahovou pavučinou mezi všemi postavami, vytváří paralely (poměřování zbraní, bezbranný přítel zalézá a vylézá z poklopu, co udělá která matka pro své dítě) a obrací perspektivu jednotlivých lidí a jednotlivých skutků. JGL je bohužel paralyzovaný tím maskováním, asi bych byla raději, kdyby nevypadal tolik jako Bruce a místo toho mohl vyjadřovat emoce obličejem. Naštěstí Paul Dano a Noah Segan by mohli brečet závodně za vlast a tak jsem si delegovala svoji představu mladé citlivé duše, s níž se můžu identifikovat, na ně. A nakonec mi záleží hlavně na tom, že Rian Johnson použil svoje superschopnosti k dobru, takže ano, bravo, děkuji. -"He... he was singing." ()
Super nápad, zajímavé zpracování. Looper možná není dokonalý a má celou hromadu trhlin, ale na druhou stranu se snaží být nekonvenční, originální a dost neobvyklý, což se mu taky daří. Ono vymejšlet příběh s cestováním v čase není prdel a holt nějaká ta díra ve stázy se občas najde. Na druhou stranu to Gordon-Levitt, Willis, Blunt a Daniels suprově vynahrazují. Pomalejší a složitější rozjezd pak zachraňuje především samotný příběh, u kterého vlastně, i když to vypadá že ano, vůbec nevíte, co se každou další minutou stane. No a to je asi jádro pudla. Looper je skvělý nápad a musím říct, že klobouk dolů každému, kdo se do takových originálních nápadů pustí. Ona je to svým způsobem sebevražedná mise, kterou si buď zamilujete nebo Vás akorát tak nasere. A já musím říct, že se přikláním spíše k té první volbě. No a Bruce Willis? To je miláček, konečně film, kde je jeho role opodstatněná, i když se tu nevyjádří natolik, na kolik bych chtěl. ()
Vidím především nevyužitý potenciál. Slabého režiséra, který nemá skutečné nápady a točí delší televizní pilot, takže se "zatím" neobtěžuje s gradací a profilováním postav (a těch pár slow-motion záběrů za nápady opravdu nepovažuju, stejně jako Levittovo brutálně nevhodné napodobování Willisova projevu za budování charakteru). Zdejší logika cestování časem mi navíc uniká. Kombinuje to časové paradoxy a vznik alternativních dimenzí podobně jako, přičemž si ty dvě teorie logicky odporují. Jenže tenhle film očividně míří jinam než k pobavení s vypnutým mozkem. Nakonec jen mírně nadprůměr a film, na který se brzo zapomene. A mě to hodně mrzí. Sci-fi ekvivalent Lawless, jen méně urážející nenápaditostí a schematičností. ()
|| Scenár: Rian Johnson | Hudba: Nathan Johnson | Produkcia: Ram Bergman, James D. Stern | Distribúcia: TriStar Pictures, FilmDistrict | Štúdio: Endgame Entertainment, DMG Entertainment | Rozpočet: 30 miliónov $ | Tržby: 176,506,819 $ || Veľmi sympatický pokus z bratrovskej dieľne Johnsonovcov, s veľmi zaujímavým mystickým nádychom, ktorý je omnoho výraznejším prvkom filmu, než výprava alebo samostatné efekty. Herci sú super, takže jediným dôvodom, prečo sa film tiahne k priemeru, je tempo filmu, ktoré nedáva možnosť k emotívnemu napredovaniu s dostatočnou dynamikou. Neskutočná škoda, pretože inak je to fakt mäso. Čakanie s shotgunom na okraji poľa je jednoducho umeleckým vrcholom kusu. ()
Brutální ukázka, že život je otázkou priorit, láska je věčná a kožená bunda je nadčasový hit:). Co na tom, že film je v podstatě zkřížením několika filmů, jejichž názvy by vám zkazily všechna překvapení. Tohle je perfektně odvedená práce za pár dolarů, která v sobě spojuje vizi špinavé budoucnosti se zajímavými aspekty a náznaky. Krom toho si ani nevzpomínám na jiný film, v kterém by hlavní motivace postav byla tak protichůdná, současně u všech logická a bylo jen otázkou úhlu pohledu, kdo je dobrý a zlý (jako ve skutečném životě...). Navíc je film odvážný v některých postupech ("restart - year 1") a sázce na hlavní aspekt - (osudovou/mateřskou/morální) lásku. Událost, minimálně, tohoto měsíce. PS: pro mě nastal zásadní zlom v životě, mou milovanou Piper Perabo na vrcholu mého soukromého žebříčku "love you, baby" nahradila Emily Blunt. ()
Galerie (148)
Zajímavosti (34)
- Joseph Gordon-Levitt (Joe) i Emily Blunt (Sara) se shodli, že Looper je nejlepší film, jaký do té doby natočili. (272827)
- Pro Noaha Segana (Kid Blue) šlo již o třetí spolupráci jak s Rianem Johnsonem, tak i Josephem Gordonem-Levittem (Joe). Spolupracovali již na filmech Zmizení (2005) a Bratři Bloomovi (2009). (TheDude)
- Role Noaha Segana jménem Kid Blue byla napsána přímo pro něj, neboť je to jeho přezdívka už z pubertálních let, kdy přilnul ke komediálnímu westernu Kid Blue (1973) spatřenému z VHS ve španělském znění s titulky v mizerné kvalitě v proslulém The New Beverly Cinema v Los Angeles. (TheDude)
Reklama