Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

V San Quentinu má být o půlnoci popraven vězeň z cely smrti, černoch Frank Louis Beachum, odsouzený před šesti lety za vraždu těhotné ženy, která mu dlužila 96 dolarů. Mladá reportérka deníku Oakland Tribune Michelle Zieglerová byla pověřena úkolem udělat poslední rozhovor s odsouzeným mužem. Jenže krátce předtím Michelle zemře při tragické autonehodě a šéfredaktor přidělí její úkol stárnoucímu veteránovi Everettovi. Sukničkáři, mizernému otci i manželovi a také bývalému alkoholikovi. Kromě toho má ovšem Steve dokonalý novinářský čuch a ten mu napoví, že s odsouzením Franka Beachuma není všechno v pořádku. Když se mu podaří zjistit, že klíčový svědek lhal o tom, co viděl, získá téměř jistotu, že odsouzený muž je nevinný. Na to, aby jeho nevinu dokázal, má však pouhých dvanáct hodin. Steve začíná zběsilý závod s časem, ve kterém jde nejen o život Franka Beachuma, ale také o něj samotného. Jeho nadřízený Bob Findley už dlouho hledá záminku, aby ho mohl zničit. Steve kousek po kousku odhaluje pravdu o zločinu, za který má být potrestán nevinný člověk. To však nestačí. Musí najít dostatek důkazů, aby dokázal popravu zastavit. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (115)

Rocky62 

všechny recenze uživatele

Jak spletitá jest cesta ku pravdě. Clint poukazuje na korupci americké justice mísenou s rasovou segregací a navíc obohacuje tuto problematiku rodinnými i pracovními trablemi. I v tomto případě potěšil typický charakter Eastwoodových postav. Sobectví, namyšlenost, tvrdohlavost a bezohlednost jsou přesně ty vlastnosti, které jsou s Clintovým charakteristickým herectvím nerozlučně spjaty. Zdatnými sekundanty jsou nepochybně sarkastický Woods či emočně vypjatá Diane Venora. Závěrečných 20 minut je náležitě vygradováno a divák nemá nejmenší potuchy, zda ho čeká happyend, či nikoliv. Kombinace justičních omylů s životními hodnotami má patřičný efektivní dopad na diváka. Řemeslně zvládnutá práce, to je bez debat. ()

Kaka 

všechny recenze uživatele

Chlapská variace Posledního tance s typicky "Eastwoodovským" Eastwoodem (rozuměj nudný, klišovitý, okoukaný hlavní hrdina), který svůj nadějný život reportéra utápí ve sklenicích s alkoholem a místo věnování se rodině strká ruce pod cizí sukně dnes a denně. Eastwood jako režisér, scénárista a herec v jedné osobě - však dopadlo to přesně jak se dalo čekat. Příběh o nevinném černochovi se srdcem na pravém místě a za hrob oddaného bohu proložil několik vtipnými vložkami, typicky drsňáckými gesty a trochou svižnějších záběrů (cca finální dvacetiminutovka). Přiznejme si ale na rovinu a bez ústupků, že takovéto filmy nás už nebaví. Ne proto, že by byly vyloženě špatné, ale proto, že jich je na každém rohu tisíc. A to nezmění ani výtečné herecké obsazení (Woods, Hill, Venora). Eastwood nedokáže dynamicky natočit nedynamický příběh, což považuji za tristní prohřešek. ()

Reklama

tron 

všechny recenze uživatele

Rutinou a stereotypom dýchajúca kriminálka, skombinovaná s väzenskou drámou a žurnalistickým trilerom. Eastwood sa predstavuje (vo vlastnej réžii) ako novinár, odhaľujúci, že na blížiaci trest smrti čakajúci zločinec je možno nevinný. Výsledkom je nezaujímavý dramatický film, ktorý od 40%-nej jamy v poslednej chvíli ako-tak odťahujú solídne herecké výkony (Woods, Hill, Washington), napínavý scenár a zopár sviežich nápadov (useknutie akčného vyvrcholenia v najlepšom, dozorcovia sa k väzňom správajú ako ľudia - k ľuďom). ()

Hennesy 

všechny recenze uživatele

Eastwooda mám rád...je to starý drsňák:):) V tomto filme už naozaj je, ale stále vie byť presvedčivý a jeho ksicht ešte stále vyzerá ako z kameňa:) Príbeh sa odohráva počas 12 hodín, ktoré chýbajú do popravy väzňa za zločin, ktorý nespáchal..teda aspoň to tvrdí on. A novinár Steve Everett cíti, že v tom prípade niečo smrdí, a tak sa pustí do pátania na vlastnú päsť a na poslednú chvíľu. Everett pritom nie je žiadny bezúhonný hrdina, ale starý sukničkár a alkoholik, zanedbáva svoju rodinu a spí s kolegovou manželkou. Aj napriek tomu sa snaží urobiť aspoň jednu správnu vec. Eastwood ho zahral celkom v pohode, nemal som mu problém uveriť. Aj to jeho balenie žien som bral s nadhľadom...veď ktorá by odolala Clintovmu šarmu:) Dej je svižný, s ubúdajúcim časom pribúdajú pochybnosti, vynárajú sa nové dôkazy a samozrejme rastie napätie, kedy dúfame, či to ten Everett nakoniec stihne. Jediné čo mi tam trocha škrípalo bola záverečná naháňačka s policajtami. To si mohol odpustit..ale inak veľmi slušný thriller / dráma. ()

sud 

všechny recenze uživatele

Nestalo se mockrát, že by mě Clint Eastwood svým filmem zklamal, ale výjimky přesto potvrzují pravidlo. Tohle je jedna z nich. Pravda zabíjí je film od Eastwooda, s Eastwoodem, ale až na pár scén (závěrečná honička v autě, scény s černým bezdomovcem, zákeřný reverend) bez "eastwoodovštiny". Jeho největší slabinou je scénář (občasnou naivitu bych mu možná i odpustil), kdy se příběh hrozně vleče (celou první hodinu se vlastně nic zásadního neděje) a občas si bohužel vypomáhá laciným ždímáním emocí (dětské obrázky). Jednoznačným kladem snímku je herecké obsazení. Clint odehrává svůj velmi slušný standart a z vedlejších rolí mě nejvíce zaujal James Woods v roli cynického šéfa novin. Jeho postava je natolik zábavná, že lze pouze litovat až nedůstojně malého prostoru, který mu byl vyhrazen. 50%. ()

Galerie (22)

Zajímavosti (6)

  • V tomto filmu se Eastwood už po osmnácté vrátil do role herce i režiséra. (ClintEastwood)
  • Clint Eastwood byl spoluautorem závěrečné písně vytvořené speciálně pro tento film.Singl zpívaný Dianou Krall s názvem Why Should I Care zní při závěrečných titulcích. (Roztržitý Luke)

Reklama

Reklama