The Horseman

Australská variace na populární téma pomsty nám v komorním podání přináší příběh otce, do jehož rukou se nečekaně dostane videokazeta s nahrávkou jeho zavražděné dcery. Návštěvou distribuční společnosti hledání pravých viníků smrti mladé dívky teprve začíná. (Ricky_CZ)

Recenze (66)

Sarkastic

„Takže…seš na služební cestě?“ - „Jo.“ - „A co děláš?“ - „Hubím škůdce.“ - „Aha. Já brouky většinou vymetu ven, teda až na velký pavouky.“ Zatímco Christian dělá „havěti“ mnohem horší věci…Režisér Kastrissios svůj celovečerní debut pojal způsobem, který asi nebude úplně pro všechny. Snímek na nic nečeká a prakticky od první chvíle se vrhá do víru násilí. Nutno podotknout, že dost přímočarého a brutálního. Díky lince se stopařkou to není krvavé neustále, ale zas o to výživnější pasáže s vyřizováním účtů jsou. A zatímco zpočátku je Christian při svém konání ještě dost nervózní, postupně se přetváří v poměrně suverénního, a hlavně chladnokrevného zabijáka. Zkrátka někomu pomůže po smrti dcery terapeut, jinému zas očistná cesta pomsty, ehm…A tady musím zmínit největší zápor snímku, a to přehnanou nezničitelnost hlavního hrdiny, která je ke konci tak šponovaná, že působí až úsměvně (zvlášť od Derekova „přispění“ se už film nedá brát vážně). Škoda, že režisér neodhadl míru. Takhle dám lepší 3*. ()

Big Bear

Zase překvapení. Australský - Ctihodný občan - v drsnější a syrovější podobě. Konec konců Australáci už jsou takoví :-) Na rozdíl od Ctihodného občana kdy mu rodinu vyvraždila parta gangsterů, je nevinnost Marshallovi dcery obestřena nejasnostmi, které až s dějem nabývají jasných kontur. O tom, že sama dcera asi nebyla žádné neviňátko a snad měl na tom vinu i sám hlavní hrdina asi není pochyb. Proto chápu námitky zde o oprávněnosti drsné protiakce osiřelého otce. Každopádně jako otec vzal právo do svých rukou. Myslím, že každý otec kterému nějaký deviant či podobná parta zabije dítě (nebo k tomu přispěje), bude uvažovat o pomstě. Obzvlášť když soudnictví pracuje všude stejně. Snímek má od první minuty neuvěřitelné obrátky, které ke konci gradují do pekelných otáček. Peter Marshall hraje jako o život (doslova) :-) a předvedl neskutečný výkon. Tohle je opravdu thriller drsné australské školy u nějž se divák musí třást napětím jako osika. Slabším náturám musím důrazně doporučit jít od tohoto snímku pryč. Já ale nemohu jinak než dát 4 hvězdy. * * * * A mimochodem, v tomto filmu zaznělo nádherné vyznání v několika větách jaké je to být tátou a mít děti. Jsem taky táta a přiznám se, že mne to dojmulo. Každé z těch slov bych podepsal. ()

Ruut

Já tyhle maskry až tak moc nemusím - jsou dost přímočaré, pokrytecky točené často jen kvůli nahotě a neudrží moji pozornost. Horseman má několik zajímavých zvratů, o sex v něm nejde (jo jo námět říká něco jiného) a násilí je spáš mimo ýíbr - takže gorefest se nekoná. I přes nizounký rozpočet je to kvalitka, která je o ždímání emocí. A ty ždímá zatraceně dobře. ()

Frajer42

Je dost nešťastné, že ve snímku, který se tváří hrozně drsně a sází na syrové akční scény, se neobjeví ani dva údery po sobě bez střihu. Neuvěřitelně mě to sralo. Příběh je naprostá klasika o pomstě - v tomto případě dosti neopodstatněné, kdy otec hodil chyby své zanedbané výchovy na partičku lidí, kteří si užili s jeho dcerou hezké chvilky. Příjemné bylo, že se snímek vrhl do akce prakticky ihned. [30 %] ()

S.Quentin QUALE

Ve výsledku pouze průměrná revenge jízda, ve které to jde s kvalitou na stopáži 110 minut jako na houpačce. Z filmu je cítit nízkorozpočtovost, což bych úplně odpustil v případě vizuální stránky (gore efekty ponechány fantazii diváka), protože bitek a torture scén je tam požehnaně, ale co velmi pokulhává, je scénář, který nemá dostatečnou hloubku a drajv. To jaksi nevadí, řekněme, v první půli filmu, kdy divák zjišťuje, o co vlastně jde, jenže záhy se střídání žvatlání a prolévání krve stane značně monotónním a zdlouhavým. Herci jsou v pořádku, syrovost (s ohledem na výše uvedené) taky. Škoda, trochu víc na tom zapracovat, mohl jsem teď slušně radovat. 65% ()