Reklama

Reklama

Shinboru

Obsahy(1)

Dvě linie vyprávění plynou paralelně vedle sebe, aniž je něco spojuje. Mexická rodina očekává v napětí večerní zápas otce wrestlera. Podivně maskovaný muž odjíždí do sportovní haly, chystá se na své vystoupení a jeho syn mu z publika fandí. V bílém antiseptickém prostoru se probouzí Japonec v komickém barevném pyžamu a klade si otázku: „Kde jsem?“ Startuje tak sled neuvěřitelně škodolibých situačních gagů kombinovaných s komiksovými sekvencemi, hudbou a komentářem mimo obraz. Vše vrcholí obrazovým gejzírem, který vyvolává čisté emoce. Film předvádí kombinaci jednoznačných symbolů, poťouchlých tělesných vtipů, a přesto současně nabízí i prostor pro existenciální otázky a obdivuhodnou lehkost komediálního stylu. (Febiofest)

(více)

Recenze (42)

G_I_S_M_O 

všechny recenze uživatele

K tomuhle filmu se asi těžko dá najít jakýkoliv smysluplnější komentář a přestože film na první pohled moc smyslnosti nepředstavuje, ve skutečnosti rozdává postelství, že každé naše, i malé, činy a rozhodnutí řídí svět. Matsumoto je jako vždy výborný a některé bizarní japonské vtipy taktéž, ale přiznávám, že jsem čekal co se zábavy týče o něco víc. I tak musím ale dát za 4! ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Konšpiračné legendy o mystickom tibetskom kráľovstve Šambala, kam sa dá vstúpiť kdesi v okolí vrcholu tajomnej a neprístupnej čínskej hory Kailas, a ktoré vyvedie svet z duchovno- materialistického marazmu sú len rozprávkou. Peknou a tajomnou, podobne ako legenda o skupine mlčanlivých tibetských mníchov v jaskyni, ktorí riadia svet. Film Symbol tieto mýty jednoznačne vyvracia. Svet totiž riadi jemne vyšinutý a zmätený Japonec v srandovne farebnom pyžame. Spôsob, akým ovláda univerzum je jednoduchý. Náhodne, či cielene stláča maličké gumenné cikuľky anjelikov, trčiace zo steny. Nielenže stlačením vypadnú do miestnosti rôzne veci, no ako sa neskôr ukáže, riadi sa penisovým stlačením aj celosvetový pohyb politikov, prírodné katastrofy i správanie politikov a mocnárov. Nie, vôbec nejde o premyslený riadený pohyb, skôr starý dobrý chaos, spôsobený v starovekých legendách bohyňou Eris. Gréci jej nezasvätili žiaden chrám. Japonci, zrejme nevedome, áno. V podobe uleteného kafkovsko streleného príbehu o záhadne uväznenom chlapíkovi a paralelne aj o rodine mexického wrestlingového bojovníka. Z jeho výzoru a farebného úboru si zobrali zrejmý vzor ruské anarchopankáčky Pussy Riot. ()

Reklama

tomeš 

všechny recenze uživatele

Souhlasím, že je to výtvarně špičková, dokonale japonsky bizarní über-komedie plná vesmírných náhodností, za nimiž se člověk snaží najít účel, o které se bude se zasvěcenci dobře kecat u piva. Nicméně mě to na dobrý film, ze kterého by si divák mohl něco odnést a případně se na něj chtěl podívat znova, přijde málo. ()

FFilipCZ 

všechny recenze uživatele

Slabší část s mexickým wrestlerem se střídá se zábavnější a kvalitní částí, kde pozorujeme Japonce v ujetým pyžamu jak ošáhává pinďoury, přičemž mu po každém dotyku na dotyčnou část těla vypadne nějaká random věc. Líbí se mi závěr, který jsem pochopil jako zpracování "butterfly effectu". Tedy toho, že i malá změna (v našem filmu ohnutí pinďoura) může mít za následek mnohonásobně větší věc. ()

ZeldaZ 

všechny recenze uživatele

Tak na začátku jsem si přečetl, že je to komedie. Když se film rozjel, začal jsem tušit, že poněkud jiná než jsem čekal. Rozvinula se (v lince pyžamovaného Japonce s mikádem) nepříčetná fantazie, která mi přípomněla putování bardem. Nejdřív to smysl nedávalo, pak se to začalo skládat, pak ohromilo...a při koukání na titulky jsem si pomalu začal uvědomovat, že film končí a já jsem vracím do své reality... nevšední zážitek! ()

Galerie (12)

Související novinky

Filmasia: posedmé na východě

Filmasia: posedmé na východě

26.11.2011

7. asijský filmový festival Filmasia se uskuteční v pražských kinech Aero a Světozor 1.-4. prosince 2011. Uvede novinky různých žánrů z dálného východu (Japonsko, Hongkong ad.) i profil výjimečného… (více)

Reklama

Reklama