Reklama

Reklama

Anonym

  • Velká Británie Anonymous (více)
Trailer 1
Velká Británie / Německo / USA, 2011, 130 min

Režie:

Roland Emmerich

Scénář:

John Orloff

Kamera:

Anna Foerster

Hrají:

Vanessa Redgrave, Rhys Ifans, Joely Richardson, David Thewlis, Paula Schramm, Robert Emms, Edward Hogg, Rafe Spall, Jamie Campbell Bower, Xavier Samuel (více)
(další profese)

VOD (1)

Příběh filmu Anonym, který se odehrává v Anglii za období vlády královny Alžběty, spekuluje o otázce, která už po staletí vrtá hlavami akademiků a géniů jako Mark Twain, Charles Dickens a Sigmund Freud: kdo je doopravdy autorem díla, připisovaného Williamu Shakespearovi? Odborníci o tom vytrvale diskutují, byla o tom napsána řada knih a učenci zasvětili celé životy obraně či popírání teorií o osobě autora nejuznávanějšího díla anglické literatury. Anonym nabízí jednu z možných verzí jejich výkladu a zaměřuje se na dobu, kdy politické skandály a intriky, tajné románky na královském dvoře a zákeřné plány hamižných šlechticů, toužících po trůnu, vycházely na světlo na těch nejpřekvapivějších místech: na londýnských jevištích. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (394)

Gwaihir 

všechny recenze uživatele

Konspiračních teorií vztahujících se k historickým osobnostem a k jejich počínání je bezpočet a některé z nich dokonce nabízejí poměrně reálné alternativy výkladu věcí, jejichž znalost považujeme mnohdy za zcela samozřejmou. Mezi ně by se možná dal zařadit i tento příběh, v němž hlavní úlohu nehraje slavný autor, jehož si dovoluje vykreslit v barvách asi až příliš nelichotivých, ale především obsah "jeho" děl, jimž připisuje původ přímo vznešený. Jeho zpracování staví zejména na divadelní atmosféře, která je rozhodně zdařilá, i když recitované texty her jsou mnohdy jen výplní, jejíž spojitost s hlavními událostmi se nemusí vždy hledat snadno. Vyprávění samotné neustále poskakuje mezi několika časovými rovinami, což občas může bránit v hlubším proniknutí do děje. Největšími klady jsou pak docela určitě dějová propracovanost, herecké výkony a vystižení ovzduší dané doby. 70% ()

lamps 

všechny recenze uživatele

Co vám budu povídat, byl jsem dost na rozpacích, když Roland Emmerich, zřejmě největší specialista na pyrotechniku, jakého Hollywood vůbec pamatuje, uvedl do kin komorní dramatický příběh z divadelního prostředí. Ale pozor, ono to opravdu vůbec není špatné! Námět a celá kostra filmu je totiž více než zajímavá a v případě, že by se opravdu zakládala na pravdě( o čemž ovšem silně pochybuji), bylo by to bezesporu šokující zjištění. Nejslavnější spisovatel v dějinách lidstva jako pouhý výplod fantazie, zatímco skutečný autor všech her měl v mládí milostný poměr se samotnou královnou a musí se stranit politiky, kterou otřásá nenávist, zášť a odpor vůči divadlu? Motivů je v Anonymovi habaděj a Emmerich, který nyní vlastně ukázal úplně novou tvář své tvorby, je ovládá a spřádá dohromady mnohdy velmi zkušeně a poutavě, zatímco někdy dojíždí na ne zrovna vydařené prolínání minulosti se současností, které často bere příběhu tempo. Také se mi nelíbila ta protahovaná závěrečná část, kdy jsem si pořád říkal, ať už to proboha skončí, leč se to nakonec dovleklo až skoro ke 130 minutám, Z pohledu kinematografie nic přelomového, ale z pohledu historie zajímavá filmařina, jejíž zhlédnutí určitě nepovažuji za zbytečné. Silné 3* ()

Reklama

AGAMENON 

všechny recenze uživatele

Hádejte. Co je největším problém tohoto filmu? Ano, je jím Roland Emmerich. Problém ani ne tak v jeho schopnostech, jako spíše v očekávání. Položme si další otázku. Co se nám vybaví při vyslovení jeho jména? Patetické? Pompézní? Země v ohrožení? Emzáci? Výbuchy? A teď tento člověk natočí něco, co má být kostýmním dramatem. Vyvolává to stejné pocity, jako kdyby Zdeněk Troška oznámil, že natáčí Marii Stuartovnu. Hrůzná představa, není-liž pravda? Navíc látka přímo volá po uměleckém zpracování, obstál řemeslník Emmerich? Ano i ne. Po technické stránce filmu nelze nic vytknout, kostýmy pěkné, jako celá výprava, herci odvádějí co mají, hudba uspokojivá i nějaká ta akce by se našla. Horší je to po umělecké stránce, mnoha lidem zřejmě bude vadit prolínání několika časových rovin, osobně jsem s nimi problém neměl, ale nějaké výraznější časové kotvy, by rozhodně nebyli na škodu (důležité je sledovat barvu Cecilova vousu). Možná měl Emmerich udělat stejnou fintu, o které vypráví film, nechat celé dílo podepsat někým jiným, pokud možno uznávaným artovým umělcem, možná by byly recenze příznivější. Takže, poučení pro příště. ()

MartinezZ 

všechny recenze uživatele

Nejsem nijak ponořen do díla Willa Shake-Speara, ale vím, že kolují představy a hypotézy o tom, zda a kdo byl William Shakespear a kdo byl skutečným autorem "jeho" díla. Upřímně, je mi to jedno. Na film jsem se těšil, protože podle ukázek to vše vypadalo moc pěkně, navíc období, které takříkajíc můžu. A navrch ještě Emmerich von Megaloman, který tady své megalomanství moc zůročit nemohl, a tak mě zajímalo, co z toho vznikne. ~ Moje nadšení poněkud zchladily recenze a klesající hodnocení zde na CSFD, spolu s nepříliš oslavnými komentáři. A když ještě kino začalo Anonyma dávat v, pro mě poněkud nevhodní časy, už jsem se představy návštěvy v kině vzdával. ~ A tak jsem ve výsledku rád, že mi to vyšlo a já intriky, dobu, hudbu, herce i nadšení z her užil. Je pravda, že někdy v polovině film ztrácel na fortelu a přehlednosti a že víc dramatické eskalace by skutečně neuškodilo, konec to zase ale vynahradil. Kamera, efekty, kulisy, kostýmy, masky, hudba i děj v pořádku. Za tohle jsem byl ochoten dát ***,ale je fakt, že herci vyzvedli film ještě o kousek výš - Rhys Ifans, Vanessa Redgrave, Sebastian Armesto, Rafe Spall, Edward Hogg, radost pohledět. ~~~ 3,5*, spokojenost. Jen to množství postav, "ospalost" v polovině filmu a lehce zmatečné flashbacky brání čistokrevné čtyřce. ()

Sawy 

všechny recenze uživatele

"Can't I change the world with words?" Anonym byl odsouzen k neúspěchu.Režisér jako Roland Emmerich si nemůže dovolit natočit podobný snímek,protože tím zklame své fanoušky a dá do ruky bič svým odpůrcům.Ti první budou zklamáni prostě z toho,že nedostanou epické bitvy a nějakou tu mimozemskou loď.Druzí se budou smát pokusu vymanit se ze škatulek a poukazovat na fakt,že v rukou jiného režiséra by mohlo jít o oscarový materiál.Ten film si ale podobně krutý osud prostě nezaslouží.Je totiž dobrý.Vlastně se mi líbil až nečekaně moc.Je nepochybně zbytečně rozhozený do mnoha časových rovin a když se na plátně objeví v krátké době třetí titulek "O XY let dříve",dá se tomu lehce smát.A to jsem nezmínil velké množství postav a poněkud překombinovaný scénář,díky čemuž jsem ještě v polovině filmu neměl stoprocentní přehled o tom,kdo je kdo,na čí je straně a proti komu to vlastně tolik intrikuje.Jenže... Příběh filmu je natolik silný,obsahuje tolik mně blízkých témat,krásných postav a momentů,že stačilo pár vět pronesených na začátku Derekem Jacobim a už jsem mu podlehl.Tam,kde Emmerich nemohl filmu poskytnout odpovídající hloubku a poetiku,tam jej obdařil ohromujícím vizuálem,patřičnou velkolepostí a monumentálním hudebním podkresem.Režisér prostě komorní projekt opatřil řádně opulentním lookem a tam,kde nemohl vytasit své megalomanské akční scény,tam si vystačil s megalomanským intrikařením a konspirací.Ve výsledku to funguje velmi dobře také díky hereckému koncertu Rhyse Ifanse,který ostatní herce přehrává minimálně o třídu a je škoda,že zisk sošky je v jeho případě téměř vyloučený.Přitom dokázal genialitu,charisma a tragičnost své postavy zahrát s noblesou jen málo vídanou.Oproti tomu zkušená Vanessa Redgrave je jen karikaturou legendární panovnice.Anonym mě jako celek téměř po celou dobu stopáže fascinoval.Projekt odsouzený k zániku,který je ovšem nádhernou ódou na tvorbu,svobodu slova,obdařený zvláštním charismatem a osobitostí,která nejlépe vynikne na velkém plátně a je škoda,že jej na něm pravděpodobně uvidí tak zoufale málo lidí.Protože paradoxně,navzdory veškerým předpokladům,se nemůžu zbavit dojmu,že jsem včera viděl nejlepší film Rolanda Emmericha,který ve mně zanechal mnohem víc než jeho předchozí megalomanské projekty a navzdory jeho četným nedostatkům jej mám chuť vidět znova.Což se mi u žádného jeho filmu ještě nestalo. 75 % ()

Galerie (83)

Zajímavosti (8)

  • Joely Richardson, která ve filmu hraje mladou královnu Alžbětu, hrála dříve Kateřinu Parrovou v seriálu Tudorovci (od r. 2007), tedy poslední ženu Jindřicha VIII., otce Alžběty I. (vanityfair)
  • Film je financován režisérem Rolandem Emmerichem. Jako hlavní důvod svého počínání režisér uvedl možnost distancovat se zásahům produkční společnosti a točit si tzv. „na vlastní triko“. (Conspi)

Související novinky

Roland Emmerich zničí Měsíc

Roland Emmerich zničí Měsíc

09.05.2019

Režisér Roland Emmerich (Den nezávislosti, 2012) má pověst tvůrce, který rád ničí věci. Města, planety, kariéru Williama Shakespeara – ve jménu zábavy to zničí všechno. Jeho nový velkofilm Moonfall… (více)

Emmerich zničí Bílý dům... zase

Emmerich zničí Bílý dům... zase

04.04.2012

Studio Sony/Columbia minulý týden utratilo 3 milióny dolarů za scénář akčního thrilleru White House Down od Jamese Vanderbilta (Zodiac, Amazing Spider-Man). Je to nejvyšší suma, jaká byla letos v… (více)

Oscar 2012 - výsledky

Oscar 2012 - výsledky

27.02.2012

84. udělování zlatých sošek, ke kterým se po letech vrátil Billy Crystal jako průvodce, bylo ve znamení tradice. Jedna z nejočekávanějších a nejsledovanějších televizních show roku se vrátila ke svým… (více)

Oscarové nominace 2012

Oscarové nominace 2012

24.01.2012

84. udělování výročních cen Americké filmové akademie se blíží. Ať už se vám to líbí nebo ne, pořád jde o nejsledovanější a z jistého pohledu i nejprestižnější filmové ceny na planetě. Takže, kdo se… (více)

Reklama

Reklama