Reklama

Reklama

Film vypráví příběh mocného muže pana Devereauxe (Gérard Depardieu), který každý den rozhoduje o miliardových částkách a na jeho rozhodnutích závisí osudy mnohých ekonomik světa, nicméně jeho stinnou stránkou je sexuální závislost a praktikování zvrhlých sexuálních praktik, díky čemuž je zatčen a medializace celého případu a soudního procesu ho společensky odrovná. Film je inspirován skutečným případem Dominique Strausse-Kahna, jeho zatčením za údajné znásilnění několika žen a následnými výpovědi během soudního procesu v New Yorku v roce 2011. (Georgex)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (24)

Paldiny 

všechny recenze uživatele

Ferrrara si znovu vybral látku, ktorá mu je najbližšia. A ako režisér aj postavy v jeho filmoch majú silnejšie postavenie, rady vyčnievajú z davu a dráždia kontroverzným správaním. Taký je osud významného politika Devereauxa, ktorý sa nechá unášať sexuálnymi úchylkami, pŕzni všetko čo je v dosahu a nezastaví ho ani žaloba či domáce väzenie. Gérarda si vážim o to viac, že bez honoráru vzal túto výzvu a mizantropa bez morálky stvárnil excelentne. Jeho osobnosť dokonale reflektujú rozhovory s manželkou, ktoré zakaždým končia rezignáciou na Devereauxov chladný postoj ku všetkému a všetkým. A či sa dočkáme záverečného rozhrešenia vie každý kto aspoň trochu pozná Ferrarovu tvorbu. ()

Traffic 

všechny recenze uživatele

Ferraru nakoukaného nemám, ale takhle skvělé, procedurálně laděné drama jsem od něj fakt nečekal. Welcome to New York funguje na zvláštním paradoxu, který se ustavuje už před úvodními titulky: Depardieu v kostýmu Deverauxe sedí někde v hotelu a odpovídá na otázky novinářů (tuším taky herců) o své roli. Nejenom kostýmy, ale taky kulisy, typ snímání atd. zcela odpovídá filmu, který pak následuje. Paradoxní je, že ačkoli by tím mohl snímek naznačovat směřování k metadramatu, opak je pravdou a nastupuje realisticky působící rekonstrukce událostí, která akorát občas hodí nějakou intertextuální narážku a hlavně pak v závěrečném aktu začne připomínat něco z House of Cards. Jako by tím, že už v předúvodní vložce film sebeuvědoměle "uzná" Depardieuho personu jako známou hvězdu, tenhle problém pro zbytek stopáže smete ze stolu. _______ Film tak po většinu času balancuje na hraně jakoby improvizované doku-rekonstrukce a regulérního dramatu, kdy je těžké odhadout, co momentálně převažuje. Famózně inscenovaná je hlavně první hádka Deverauxe s manželkou v tom novém newyorském bytě. Stačí sledovat pohyby neustále přecházejících postav v souvislosti s tím, co říkají a jak se jejich dialog vyvíjí. Dokážu si představit, že to mohlo být strašně složité tahkle natočit a že bylo nutné brát to třeba padesátkrát,ale zároveň si dokážu představit, že tohle spíchli na první dobrou a že to do určité míry byla improvizace. Fakt nevím, ale přišlo mi to uhrančivé. _______ Samostatnou kapitolou je rovina významová, vztahující se částečně k reálné kauze a zároveň k propasti mezi společenskými třídami obecně, která pochopitelně úzce souvisí s tou rovinou formální. Ferrarův film je vzácným příkladem do jisté míry nezaujatého, ale současně jasně angažovaného, společensky kritického dramatu, které se vyhýbá snad všem pastem spojeným s tímto "žánrem". Deveraux je sice zobrazovaný jako sexuálně nenažrané prase (ten zvířecí příměr není náhoda, sledujte to herectví), ale ve chvíli, kdy se ocitne ve vazební cele spolu s několika nabušenými černochy, to napětí plynoucí ze scény vede podvratně k určité divácké empatii. Tady je v tom zároveň další, silně ironická rovina, která ostatně prostupuje celým filmem - už název takhle skvěle funguje ve chvíli, kdy se ve filmu objeví jako nápis. Stejně tak problematika "vykořisťovaných" je značně problematizovaná, když někteří evidentně ze svojí pozice (a z pozice Deverauxe) naopak rádi těží ve vlastní prospěch. "No one wants to be saved." ________ Navzdory mírné rozevlátosti jde podle mě o hodně silný, po všech stránkách komplexní film, který na věci nahlíží ze znepokojivých úhlů a znemožňuje jednoznačné čtení. Právě v tom je jeho skutečná provokativnost, kterou někdo snad může interpretovat jako slabost vedoucí k nicneříkajícímu pozorování, ale mně to přijde jako vrcholná práce inteligentního filmaře. ()

Reklama

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Gérard Depardieu tady hraje docela drsnou postavu. Vlastně mi ty jeho zážitky, coby politika na výsluní, lehce první hodinu připomínaly Vlka z Wall Street. Druhá půlka už taková nebyla. Možná hlavně proto, že kvůli té první půlce Gérard skončil ve vězení. Každopádně nejzásadnější problém tohodle filmu je ten, že se v něm neděje vůbec nic zajímavýho. Teda pakliže neberete v potaz, že Gérard ukáže v cele pinďoura. ()

Marze 

všechny recenze uživatele

Otevřený pohled na sex, moc a privilegia. Děsivé znázornění aféry Dominique Strauss-Kahna v podání antihrdiny Depardieua, který je ve své roli velmi uvěřitelný včetně přerostlého pupku . Oceňuji , že ukázal své nahé tělo zničené kombinací jídla, pití a nedostatku pohybu , aby ilustroval životní styl představitelů tzv. "kasinové ekonomiky", v níž miliony lidí místo užitečné práce pouze sází na vzestup nebo pokles čehokoli. ()

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

Slizký Gérard Depardieu, který šokuje a překvapuje ve snímku ještě více slizkého režiséra, který se s pohledem na New York, nikdy nepáře. Film je zbytečně utahaný a ve své podstatě nikam nesměřuje, ale stojí za vidění už jen kvůli Gérardovi, který sice vzbuzuje odpor, ale přesto ho bude divák rád sledovat. ()

Galerie (37)

Zajímavosti (4)

  • Film by distribuován výhradně skrze internet a v kinech se objevil pouze na několika filmových festivalech. (Georgex)
  • Kontroverzní drama Abela Ferrary je volně inspirováno kauzou ředitele Mezinárodního měnového fondu Dominika Strausse-Kahna, která v roce 2011 otřásla světovými médii. (Zdroj: Febiofest)
  • Film od počátku vyvolával mnohé kontroverzní reakce, díky čemuž se mu nepodařilo získat žádnou finanční podporu od francouzských televizních společností. (Georgex)

Reklama

Reklama