Příběh o starém skladateli s nadpozemskou představivostí, který si stále myslí, že je mladý chlapec. Ve spánku cestuje do své vzdálené minulosti, kde se jeho stařecké sny smísí s fantazií malého dítěte a hudbou. Zde započne pátrání po vzpomínkách, které jsou pro něj nejdůležitější. (dresi)

Recenze (167)

Pilda17

Že by se jednalo o muzikál si nejsem jistý, ale fantasy povedené. Není to snímek u kterého si lehnete a můžete odpočívat, ale donutí vás přemýšlet o ději a příběhu. Vše se ze začátku zdá jinak, ale do závěru se vše odtajní a divák veškeré své nezodpovězené otázky dostane. Přemýšlím, jak lépe by šlo toto fantasy zpracovat, ale nápad žádný nemám, jen tomu něco málo chybělo, něco co by více vtáhlo do děje a ještě více zaujalo. Nejsem si jistý, že Imaginaerum vtáhne maximálně. Herecké výkony jsou slušné a problém s nimi nemám, o hudbě ani nemluvě, vše od začátku sedí, ale přesto nejsem přesvědčen na plný počet .. 7/10 = 78% ()

forsythia

Nejsem fanouškem Nightwish, a tak mě nemělo co zklamat. Byl to takový trošku delší hudební klip s úžasnou imaginací, a taky běda, pokud by film s takovým názvem takový nebyl! Každopádně pro mě příjemný zážitek, místy to ve mně pěkně hluboko rezonovalo, obrazy umocněné hudbou se propojily s čímsi, co odpočívalo někde na dně mého vědomí. ()

Wade

Tohle je pro mě obrovské překvapení. Nejsem fanda kapely, ale zvědavost vyhrála a já si Imaginaerum pustil a nelituju. Od hudby přes her.výkony až po vizuál a geniální příběh tohle všechno se podepsalo na mém hodnocení. Hodně mi nejspíš pomohlo, že jsem k filmu přistupoval s odstupem aby mi pak po skončení řádně nakopal Pr***L. 100% ()

nirvanafan

Tenhle film by měl nést podtitulek "Pro fanoušky s láskou Nightwish", protože tohle je skutečně zhmotněním snu každého pravověrného fanouška finské kapely. Nightwishovská hudba byla vždy nápaditá a imaginaci podněcující, avšak teprve s tímto snímkem dostala reálné vizuální kontury. A nutno podotknout, že co se propojení vizuálních vjemů a hudebních motivů týče, těžko se v současné době najde dokonalejší dílo. Osobně mne asi nejvíce potěšilo zobrazení skladby Scaretale, která působila na mou fantazii z celého alba nejvíce a dočkala jsem se jejího ztvárnění v přesně natolik šíleném duchu, v jakém jsem si ji přála vidět. Snový příběh může někomu připadat lehce kýčovitý, ale ukažte mi nějaký muzikálový počin s komplikovaným dějem. Za mě tedy velká spokojenost a všechny hatery si uvařím a sním :) ()

6thSun

Co si budeme povídat, většinu času je to hrubozrnná nuda, v komplexu ale spojená promyšleným a ucházejícím příběhem s adekvátním vizuálem jako bonus. Popravdě řečeno, čekal jsem, že Imaginaerum dopadne mnohem hůř, jak už to tak u podobných projektů bývá. Průšvih to nakonec není ani náhodou, což stačí die hard fans finských symfoniků bohatě k tomu, aby napálili plný počet a rovnou to hodili do žebříčku svých top filmů. Osobně mám NIGHTWISH také v oblibě, nadržovat jim ale kvůli tomu nebudu. (No tak dobře, trochu jo). Ovšem kdybych měl dát něčemu plný plato hvězd, bylo by to tohle: http://www.youtube.com/watch?v=rnYrscO5eN8 ()

Zajímavosti (17)

• Ve scéně, dky Tom (Quinn Lord) utíká před Sněhulákem do tanečního klubu, zavírá dveře a blokuje je zevnitř židlí. Dveře se ale otevírají ven. (Beckett51)
  • Když vojáci nesou v čase 51:15 postel se starým Tomem (Quinn Lord), v jednom záběru mají postel na ramenou a v dalším záběru nesou postel v ruce. (Záry)