Režie:
Mikael HåfströmKamera:
Brendan GalvinHudba:
Alex HeffesHrají:
Sylvester Stallone, Arnold Schwarzenegger, James Caviezel, Vinnie Jones, Vincent D'Onofrio, 50 Cent, Amy Ryan, Caitríona Balfe, Sam Neill, Matt Gerald (více)VOD (5)
Obsahy(4)
Ray Breslin (Sylvester Stallone) je útěkář na objednávku. Živí se totiž jako expert na infrastrukturu vězeňských zařízení. Nechává se v nich zavírat a hledá skuliny v zabezpečovacích systémech, které jsou pak následně na základě jeho analýz - a efektních útěků - odstraňovány a zdokonalovány. Nyní nastupuje výkon trestu k nové zakázce, ale ouha: vězeňský komplex, ve kterém se ocitl, byl kompletně postaven na základě jeho dosavadních poznatků a připomínek k zabezpečení věznic. Ty Ray před časem vydal knižně a pro tyranského ředitele tohoto „nápravně výchovného zařízení" se jeho manuál stal doslova biblí. Ray se tak ocitá ve své vlastní dokonalé pasti. Nikdo navíc neví o tom, že by byl něco jiného než řadový vězeň, takže propustka na svobodu po dobře odvedené práci jaksi chybí... Po obvyklých počátečních neshodách se Rayovým parťákem v novém „domově" stává místní vězeňský boss - Emil Rottmayer (Arnold Schwarzenegger), který si zde odpykává trest za kyber-terorismus. A jemu se ve vězení moc nelíbí. Ale kdo jiný, než tihle dva chlápci by se měl dostat přes Rayovo bezchybné zabezpečovací systémy a celou armádu dozorců pod vedením fanatického ředitele? A je to, že se oba ocitli v této bezvýchodné situaci, opravdu jen nedorozumění a shoda náhod nebo něčí pečlivě promyšlený plán? (Bontonfilm)
(více)Videa (14)
Recenze (1 430)
Ale sú to veľmi tučné 3 hviezdy pre jedno z najvýživnejších guilty tohto roka. Je to rozkošne blbučké a s pribúdajúcimi minútami demencia graduje... ale páni bratia si to dávajú vo veľkom štýle prelomu osemdesiatych a deväťdesiatych. Arnold mocne kraľuje, k tomu solídny záporák, solídne tempo, fucky a krvavá akcia. Spokojnosť. ()
"Řekněte sýr!" Tyhle dva pány jsem v jednom filmu vidět chtěl. Jenže v dobrém filmu, což Plán útěku bohužel není. Hrát v něm ústřední dvojici někdo jiný, byl by ještě horší, a to o dost. Stallone aSchwarzenegger sbírají všechny plusové body - jejich přátelství a zábava, s jakou si tady zahráli, to všechno je tak očividné, že to člověka nemůže nepotěšit. Navíc když do sebe tu a tam neodolatelně rýpnou (slovy i pěstmi). Ale ten zbytek... Vím, že to neměl být nijak hluboký zážitek, ale stejně člověku v hlavě, v tom místě, kde sídlí zdravý rozum, hlodají otázky typu "Kruci, tak supermoderní vězení, a v něm takové staromódní samotky, pod kterými je navíc šachta i s žebříkem?!?!" a "To byli všichni ti dozorci opravdu tak blbí, že dopustili, aby... a že si nevšimli, že... a že jim bylo jedno, jak..." atd. Tohle všechno film hrozně srazilo a ublížilo mu to především v tom smyslu, že když (konečně) vypuklo finále, nenapadlo mě ani na chvíli se o jednoho z hrdinů třeba bát. Prostě jsem jen tupě zíral, tu a tam se zasmál, a čekal jsem na nějaký velký moment (ano, Arnold a kulomet). A pak už byl konec a já šel z kina domů. Přitom jsem si říkal, že jsem se měl asi raději podívat na Stallonův Kriminál, na který Plán útěku doopravdy nemá. Škoda. Plán útěku si neměl na nic hrát a dopadlo by to lépe. ()
Zhlédnuto v kině. Tak na tenhle film jsem se těšil už od doby, co se natáčel pod názvem The Tomb, takže pochopíte, že v kině jsem si ho nemohl nechat ujít. Výsledek mě potěšil. Escape Plan je film, který je svižný, vtipný (většinou chtěně, sem tam i nechtěně) a ve kterém se konečně postaví (společně) před kameru dvě legendy akčního filmu (ne, nepočítám jejich pár minutové setkání v prvním či druhém díle Expandables, navíc ani v té dvojce neměl Arnold tolik prostoru) a musím uznat, že tam ta chemie je. Proto má jediná výtka k tomuto filmu je nesplnitelná, je to spíše takové přání, které jsem měl, už když jsem byl malý kluk, co tyhle týpky žral - tohle mělo vzniknout o takových třicet nebo dvacet let dříve. Prostě 80. či nejpozději 90. léta minulého století oběma pánům slušela více, a kdyby tento film vznikl tehdy, tak by z toho jednak dneska mohla být klasika nad klasiky akčního žánru a hlavně bychom nemuseli přetrpět přítomnost "herce" 50 Centa na plátně (i přes těch pár minut, co tam měl, mě vytáčel, prostě neumí hrát). Jinak nemám, co bych tomuto svižnému béčku, které v mnohých probudí akčního fanouška let minulých, vytkl. 80 %. ()
To je tak, když se dvě hollywoodské akční ikony 80. let snaží někdo napasovat do filmového prostředí 21. století, ale paradoxně se jim ho snaží uzpůsobit vůči tomu, na co jsou zvyklí. Děravý scénář s jasně vytyčenými body, kam se hlavní postavy prostě musí dostat a že to nevypadá zrovna uvěřitelně přece nevadí. Strašně nezábavné a zdlouhavé béčko je pro mě velkým zklamáním. ()
Hodně sympatické béčko a sraz dvou akčních legend, v němž nejde o akci a bitky tolik, jak byste si mysleli. Zde je totiž hlavní interakce mezi Slyem a Arniem a ta se povedla na jedničku. Oba si své postavy užívají, nezapomenou si ze sebe udělat pořádnou srandu (na Arnieho německou zpověď jen tak nezapomenu) a táhnou tuhle vězeňskou story i v těch nejděravějších pasáží scénáře. Po krku, nebo lépe řečeno na krk, jim pak zde šlape výtečně slizký James Caviezel a Vinnieho Jonese je také fajn po delší době někde vidět. Hafstrom se navíc nespoléhá jen na slezinu dvou legend a až na trochu rozvláčný úvod do nás pumpuje svižnou a napínavou jízdu, u které se rozhodně nebudete nudit. Pro fandy akčních borců povinnost. 70% ()
Galerie (57)
Zajímavosti (25)
- Původně se měl snímek jmenovat The Tomb. Jedním z alternativních názvů byl také Exit Plan. (Veniss)
- 90% filmu se natáčelo v prázdném objektu v New Orleans, který dříve využívala NASA ke stavbě raketoplánů. (agass)
- Přestože si Bruce Willis a Antoine Fuqua při natáčení filmu Slzy slunce (2003) slíbili, že spolu už nikdy nebudou pracovat, pro tento film se původně počítalo s oběma. Poté, co od filmu odstoupil Bruce Willis, následně odstoupil i Antoine Fuqua. (ČSFD)
Reklama