Skupinka cestovateľov uviazla v Chile po veľkom zemetrasení v podzemnom nočnom klube. Cestovatelia si postupne uvedomujú, že ak sa im podarí dostať sa von, bude to iba začiatok hrôzy, ktorú nemusia prežiť. (Tony DiNozzo)

Recenze (92)

J*A*S*M

Homo homini lupus. Eli Roth stále čeká na nějakou ultimátní pecku, která by mu zajistila všeobecnější uznání (v československém prostředí je jím kvůli Hostelům vyloženě nespravedlivě opovrhováno). Aftershock jí nebude, ale přesto se jedná o příjemnou žánrovou jednohubku, která je mi sympatická podobně jako celé Rothovo hororové snažení. Aftershock má sympatické a zábavné postavy, díky čemuž je velmi snesitelná i úvodní seznamovací třetina. Filmem vůbec prostupuje koňská dávka nadhledu, takže v jednu chvíli umí být napínavý, brutální a vtipný současně (ruka, uklízečka v klubu). Jako třetí věc, která mě potěšila, bych uvedl skutečnost, že jednotlivé postavy kolikrát umírají vcelku nečekaně - a dokonce i v jiném pořadí, než bych na začátku tipoval. Chvíli jsem uvažoval i o čtvrté hvězdě - od ní mě nakonec odradilo nenápadité finále v katakombách a především vyloženě divně působící final fight. Za poslední záběr si pak film ale zase naopak připočítává malé, bezvýznamné plus. ()

matestlust

Eliho Rotha a jeho ,,hororové " zkulturňování mám rád. Už od Cabin Fever bylo cítit jeho nadšení pro pokleslý žánr. Aftershock rozhodně není žádné veledílo, jde spíš o neurážející jednohubku, která má pěkné zpracování, dobré obsazení a sází na ověřené finty. I když, pořadí, kterým jednotlivé postavy dostávali na prdel, je mnohdy hodně nevypočítatelné a u koho byste čekali dlouhou životnost, zakroutíte při jeho ,,nečekané destrukci" hlavou ( v dobrém ). Nevadí ani zdlouhavý ,,úvod", který zabere bezmála 1/3 celého filmu, jelikož každá z postav má určité sympatie, takže člověka nesere koukat na zbytečné ( a typické hlavně v US filmech ) cicmačky, chlastačky, bazénové párty, polonahý ženský a takovou tu všeobecnou klasiku. Takže jde vlastně o nadprůměrný kousek, proč tedy jen 3* ?? Jednak za zbytečně moc tzv.,,emo scén " kdy si kamarádi v opravdu nejnevhodnějším čase poplakají na rameni, sestry se uprostřed padajících balvanů usmiřují, apod...( sorry za drobný spam ). To osobně nesnáším a u filmu, který se nese v celku v nekompromisním duchu, mě to až uráží. Druhý, veliký mínus, je závěrečná scéna v podzemních katakombách. Zbytečné, nehodící se a celkově divné. Ovšem samotný konec je noblesní. Přidám ještě malé plus za bandu kriminálníků a za geniální scénu s uklízečkou v kanále. Celkový dojem na 3,5 * ()

Morholt

Úvodní půlhodina je neskutečně otravným průvodcem po chilském pueblu a přilehlých klubech. Málem jsem to vypnul. Jenže jakmile se země otřásla, začalo peklo a s ním vše, co k živelné katastrofě patří. Panika, rabování, násilí a k tomu všemu zemětřesení otevřelo brány věznice. Uprostřed toho všeho se snaží přežít skupina lidí. Katastrofické filmy by těžko kdo spočítal, ale jen málo jich dokázalo být natolik sugestivních, jako právě Aftershock. Jak nemám Eliho Rotha rád, tak tady se mu konečně povedlo strčit prsty do správného projektu. 70% ()

S.Quentin QUALE

Pařební třicetiminutovka a katastrofická hodinka k temu. No výsledek není vůbec špatný, ale teda za deset mega doláčů to mohlo být o dost lepší. Trojka borců si jede do Chile zapařit a polítat nějaký ty kočičky, což se jim ze začátku daří i díky bonvivánství jednoho z nich, načež se vše grandiózně posere opakovaným zemětřesením. Ruky nohy lítají luftem, spořádaní Chilané rabují a znásilňují, takže nezbývá než začít zdrhat o život. Postavy se chovají průměrně inteligentně, efekty jsou průměrně zdařilé (i když jsem i párkrát zasmál), příběh je spíš jednodušší než promyšlený, takže celkově průměr se značkou dívatelné. 65% ()

Dva žánry za cenu jedného ! Áahhh Chille!! Noční život,sexy ženské,krásná zeleň v terénu. Chille je krásná země, ale zpět k filmu takřka od 30 minuty nabírá film neskutečné TEMPO! Pohroma, Chaos, Panika... Just Fucking Madness! Začíná pořádný Survival bezmocné skupiny lidí, kteří se snaží přežít zuby nechty! Gore je SUPER.. Lidé jdou upáleni za živa,nabodáni,zastřeleni, zabití sekerami dokonce, některé vraždy mi připomněly i Nezvratný Osud.. Kvalitní Novinka! 75% ()

• Celý film bol natočený na digitálnu zrkadlovku (fotoaparát) Canon EOS 7D. (ash99)
  • Ve filmu se objevil i Matías López, mladší bratr režiséra filmu Nicoláse Lópeze. (gogos)
  • Premiéra filmu proběhla 12. září 2012 na Mezinárodním filmovém festivalu v Torontu. Do kinodistribuce se pak snímek dostal až v roce 2013. (gogos)