Režie:
Lucio FulciKamera:
Sergio SalvatiHudba:
Fabio FrizziHrají:
Catriona MacColl, David Warbeck, Cinzia Monreale, Antoine Saint-John, Al Cliver, Lucio Fulci, Dardano Sacchetti, Roberto Dell'Acqua, Gilberto Galimberti (více)Obsahy(1)
Luisiana 1927: jedné noci přijíždí do zdejšího hotelu skupina mužů a z pokoje č. 36 vyvlečou násilím muže, který je podezřelý z provozování černé magie. Zavlečou ho do sklepení hotelu a tam brutálně ukřižují. Svým činem však způsobí otevření jedné ze sedmi bran pekla, o které se píše v magické knize Eibon. Luisiana 1981: do opuštěného starého hotelu přijíždí mladá žena, která zde hodlá začít nový život. Brzo však zjišťuje, že s hotelem není něco v pořádku... (caligari)
(více)Videa (1)
Recenze (154)
Tak tohle se mi vážně MOC líbilo!! Po formální stránce nemám co vytknout. Nesmírně působivá hororová atmosféra, solidní hudba a několik opravdu hustých scén, které se zaderou do hlavy razancí úderu sekáčkem na maso (scéna se sklípkany, s kyselinou v nemocnici, scéna se psem). Herci, zejména sympatická hlavní představitelka, podávají, až na malé vyjímky, slušné herecké výkony. Po nedávno zkouknutých D´Amatových béčkách byl tenhle film pro mně učiněným balzámem. A jen tak na okraj - hodně překvapivým momentem byla pro mně scéna, ve které se Fulci krutě vypořádal s malým děvčetem - to je, řekl bych, hodně odvážné porušení nepsaného pravidla filmového průmyslu o nedotknutelnosti malých dětí. Ten člověk se vážně s ničím moc nepáral :o) ()
Atmosféra mohla být hustší, pozadí příběhu promakanější a některý masky míň komický, ale jinak je "Brána do záhrobí" (viz Otrlý divák 2007) docela sympatický dílko. Mám chuť dát snad i čtvrtou hvězdu za tu skvostnou závěrečnou scénu, která ve mně vyvolala TEN nedefinovatelný pocit, který má člověk po dočtení opravdu dobrého hororu... (3,5*) ()
Už ten začiatok keď mučili toho chlapa tak som si prišiel na svoje a bol to riadny masaker a vedel som v tej chvíli že ma tento film baviť bude a viac menej sa tak aj stalo.Hudba sa sem veľmi hodila a vytvárala taký strašideľný obrazec.Len sa nemožem ubrániť pocitu že sa tu použilo veľa gumených kostýmov bolo to dosť očividné.Takýchto filmov je veľa,dom alebo hotel v ktorom je brána do pekla bla,bla,bla.Príbeh a dejová súvislosť bola s tých slabších ale film si to kompenzoval veľmi hutnou atmosférou a rozleptanými tvárami,bolo ich tu viacero v tom sa L.Fulci asi vyžíva.A Emily ti jej oči sa mi zarezali priamo do mozgu,ale bola nepríjemná.Neznášam pavúkov a po tomto filme ich priam nenavidím ale logika akosi sa vyparila a to narážam aj na tú scénku s pavúkmi.A ta scéna pes a Emily bola stých veľmi vydarených.Film zaujal gore efektami,hudbou ale bez logiky a s fádnym príbehom.No a ty zombíci boli viac na smiech ako aby zbudili strach,lebo vyzerali ako po silnými sedatívami. ()
Tak tohle je spolu s Zombi 2 vrcholné dílo talianského řezníka. O Ději filmu se vůbec nedá mluvit. je to shluk samoúčelných scén majících za cíl protlačit na plátno co nejvíce krvavých scén. O psychologii postav ani nemluvě. Gore efektů je tam dostatek a člověk se opravdu při sledování nenudí. Nu a vzhledém k tomu že od Fulciho opravdu nelze čekat žádný zásadní generační počin, doporučuji. ()
Fulciho pokus o spojení jeho gore scének a kvalitnějšího hororovýho příběhu. Občas se mu to daří víc, občas míň, ale atmosféru to rozhodně má, i když tu a tam to mírně nudí, ovšem Fulciho brutální scény jsou tady naprosto dokonalý, prostě lahůdka pro někoho kdo má rád fakt hodně drsný a nápaditý gore efekty. ()
Galerie (42)
Zajímavosti (14)
- Fulci chtěl do hlavní role obsadit jeho hvězdu filmu Zombi 2 Tisu Farrow, ale ta zanechala herecké kariéry. (Chatterer)
- Film byl zamýšlen jako pocta Antoninu Artaudovi (1896-1948), francouzskému dramatikovi a zakladateli žánru tzv. divadla krutosti, které Fulci velmi obdivoval. (gjjm)
- Při závěrečné scéně, když se Liza a John ocitnou v Abyssu, "hráli" nahá těla ležící na zemi bezdomovci a lidé z ulice, které za tento výkon platili alkoholem. (Chatterer)
Reklama