Jde si pro nás noc

• Indonésie The Night Comes for Us

Ito (Joe Taslim) v roli vymahače podsvětí, který se vrací do své organizace. Ovšem už po návratu ho potká zrada a ocitá se v chaosu, ve kterém neví, komu věřit. (Ouwen)

Recenze (175)

GeusX

Tohle není plážová idylka z Bali, ale pořádně krvavá řezničina z Jakarty. Kdo má rád tento typ asijských brutálních mlátiček bude spokojen. Děj je tu klasicky ne moc smysluplný, jen jako mimochodem, aby se neřeklo, ale hlavně jsou to velká jatka se sadisticky vzrušeně zábavnými brutál prvky, při kterých čím víc je hrdina pobodanej, rozřezanej, postřelenej, tím víc má energie do dalšího boje. Povedený akční film, který však skončil těsně před branami pro vyvolené v síni kultovní akce. 70% ()

agentmiky

The Night Comes for Us nebezpečně dýchá na záda svému rivalovi patřícímu do stejného žánru (Raid 1 a Raid 2). A opět se zde objevil Uwais, kterému tentokrát vrazili scénář do ruky a jen vzkázali: "Hraj padoucha". Sice na to nejsem vůbec zvyklý, ale co už. Příběh trochu o ničem, ale tímto aspektem se nemůže chlubit ani Raid a koukejte, jaká klasika se z něho vyklubala. Joea Taslima bych si uměl představit v hollywoodském bijáku, má fakticky talent. Když přejdeme do kolonky akčních scén, tak mohu jen říct FANTASTICKÁ práce. Vážně. V momentech mi až padala na zem mandibula (ehm, tedy dolní čelist), neboť taková choreografie se moc často nevidí. A ty gore scény, WOW, jednoduše WOW. Krví se nešetřilo, každé zabití opravdu brutální. Za highlight scénu nepovažuji ani tak závěrečnou bitku Taslim vs Uwais, nýbrž ale ultimátní souboj Julie Estelle proti dvěma ženským nájemným zabijákům. Skvělá kamera, velice rychle, ale přehledně zpracovaná samotná bitka, parádní práce s barvami. Ani Tarantino se v Kill Bill nedostal na tak vysokou hranici kvality. Konec překvapil, asi bych nečekal druhý díl, ale na druhou stranu je pravda, že s Julie Estelle v hlavní roli by to asi šlo. Časem možná zvážím i hodnocení nejvyšší, tady vidím potenciál na kultovní záležitost. Za mě dávám 84 % ()

*CARNIFEX*

Nebyť podaktorých, absolútne za vlasy pritiahnutých akčných scén, ktoré doslova postrádaju veškerú logiku, mohol sa tento “bitkársky” snímok, minimálne vyrovnať tomu najlepšiemu, aký Indonézia doposiaľ natočila (Serbuan Maut). Toto je masaker od úvodu až do samého konca, kedy jedna krvavá “fight” scéna, strieda tú druhú, a takto stále dookola, až kým nespadne opona. ()

Bloody13

Pokud ti vadí, že jsou zdejší postavy nesmrtelný, představ si, že to jsou všichni Marťani nebo univerzální vojáci. Mně to takhle pomohlo. Protože osobně vážně nepamatuju, že bych viděl někdy krvavější akčňák, v němž se odstřelí, odsekne, vyřízne nebo přelomí každá myslitelná část lidskýho těla. Touhle nespoutanou brutalitou bych snímek nezařadil k oběma Zátahům, nýbrž rovnou k splatter/gore hororům typu Braindead. A něco mi říká, že nebudu daleko od pravdy. Špína, hnus a krev - nic pro milovníky uhlazenýho Johna Wicka. Tjahjanto je totiž především řezník a teprve pak až režisér. ()

raimi

Dvouhodinová jatka bez nějakého výraznějšího momentu. Režisér by potřeboval dramaturga a scénáristu, ten jeho vlastní scénář jen staví jednu scénu za druhou a šperkuje to kýčovitýma dialogama. Postavy jsou jen komiksové figurky, co se neustále staví do efektních póz a nezastaví je ani patnáct průstřelů, dvacet vpichů a fraktura lebky. Všichni jsou strašně mačo, a největší máča jsou satanistický lesby. Ten jejich fight s Julií Estelle je jedinej pamětihodnej. Gore je tolik, že ve finále by hlavní postavy už potřebovaly holínky, aby se těma řekama krve mohly brodit. Jedna bestialita střídá druhou, ale mně je to celkem jedno, protože nenacházím žádnou kladnou postavu, jen skupinu hajzlů, co se mezi sebou nelidsky mordujou. Čeho je moc, toho je příliš. ()

• První indonéský film produkovaný Netflixem. (MeanWhile)
  • Když na začátku filmu v koupelně žena obváže Itovi (Joe Taslim) kolem těla obvaz, pak střídavě obvaz má a nemá. (CjKukis)