Reklama

Reklama

Vlastička umřela. Vesnický kostel, pohřební kočár tažený koňmi, farář, obyvatelé Olšan a souputníci zvláštního života Bohumila Stejskala (Boleslav Polívka), multimilionáře z vůle Boží, z Dědictví I. Trochu zestárli. Bohumil (Boleslav Polívka) taky trochu zestárl. Přibyly mu majetek, starosti, kilogramy a děti. Ztratil ženu svého života. Hraje hudba, zpívá místní ženský sbor Křepelky, jehož byla Vlastička členkou (a Bohuš je sponzorem). Smrt známého sbližuje. Všichni jsou smutní, nebo tak aspoň vypadají. Za zdí hřbitova zastavil starší Mercedes a z něj vystupuje rovněž zestárlá „hérečka" Irenka. Pozoruje pohřeb přes zeď, dovnitř se neodváží. Odjede před koncem obřadu... Smuteční hostina v Bohušově sídle. Jsou tu všichni, které známe z původního filmu. Zjišťujeme, že Bohuš si postavil ohromné sídlo ve farmářském stylu obklopeném zoologickou zahradou. Má rád svou dceru (Anna Polívková) a visí na šestiletém vnukovi, jehož učí jízdě na koni. Má vlastní chov koní a považuje se za odborníka na to. Už sedm let nepije a celkem si zvykl na peníze. Bohuš je smutný, ale smutek v jeho podání má velmi výstřední podobu. Téměř každá promluva se mu proplétá s pohřební řečí a duch Vlastičky postupně výrazně vstupuje do jeho mysli i jednání. Vlastička dávala jeho životu řád...vnutila mu kázeň. Teď je zase Bohuš sám. A smutný. Je na čase vrátit se ke kořenům...k flašce. Po sedmi letech se Bohuš zase napije. A bude to jízda, během které se bláznivě zamiluje do herečky, málem se stane filmovým producentem a majitelem zámku, málem přijde o vnuka, málem uvěří, že Vlastička pořád žije, přijde o několik miliónů, rozbije v přímém přenosu finále soutěže Hvězdy tančí, aby nakonec pod tlakem dcery a věrného přítele Arnošta (Arnošt Goldflam) dobrovolně našel klid a sebe samého v protialkoholní léčebně v tichém rozjímání s bláznivým JUDr. Strážným (Jiří Pecha). Velká jízda... i tak by se film mohl jmenovat, kdyby nenavazoval na už tak proslavený název dílu prvního. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (4)

Trailer

Recenze (820)

Ainy 

všechny recenze uživatele

Nuda nuda šeď šeď ... vidím to dnes poprvé a raději bych vrátila čas a třeba si s chutí zažehlila a spálila si ruku žehličkou. Věřím, že by ta bolest nebyla tak hrozná, než že jsem se přinutila, dodívat se na tohle do konce. Z úcty k Bolkovi a ke všem skvělým hercům, kteří tenhle foch možná taky vzali z úcty ke svému příteli, nehodím pokračování Dědictví do koše. Nezáživné, bez děje, strašné! ()

anais 

všechny recenze uživatele

Nemá smysl příliš srovnávat předchozí film od Věry Chytilové s tímto. V Sedláčkově filmu nejde o popis/kritiku doby, ale spíš o posmutnělé bilancování života, který se chýlí ke konci. Polívkova postava tak stojí před několika rozhodnutími, které už nic moc nezmění, ale mohou věci nasměrovat k lepšímu konci. Film je hezky nasnímaný, a promyšlenou líbivostí mu nelze upřít profesionalitu. Jako by však krásné obrazy zakrývaly prázdnotu děje. Jako by Bohoušovo přešlapování na místě, nevěda, jak naložit s vlastním životem, charakterizovalo i Polívkův scénář. Diváka tak překvapivě nenapadají otázky, proč je to taková pitomost, ale spíš, proč je to taková nuda, proč se ve filmu vlastně nic neděje? A možná to byl tvůrčí záměr spíš než pochybení. Těžko říct. Ale jako první film, i tento prověří až čas... ()

Reklama

Radek99 

všechny recenze uživatele

Troškaizace legendárního filmu i režiséra předčasně oceněného medailí za zásluhy o stát v oblasti umění. Úplně jiná kapitola pak je Bolek Polívka, kdysi svébytný a originální herec, vynikající komik, excelentní mim, ceněný autor, autentický svéráz, ze kterého dnes zbyl jen pouhý jeho stín, mainstreamu nadbíhající neautentický tvůrce, impotentní scénárista, teleestrádní tele... Výsledným průnikem těchto tří veličin pak je komedie bez špetky humoru, se strašlivě umělými dialogy (členky folklórního sboru na pohřbu například), nuzným příběhem a celebritní lůzou, která to jako všechno asi má zachraňovat...mluvící hlavy z Novy a Gottova hvězda evidentně pořád padá vzhůru... ()

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Tomu filmu nerozumím mnohem víc, než nerozumím původnímu Dědictví. Nejvíc by mě zajímaly motivace jednotlivých tvůrců, proč snímek vůbec natočili a proč volili ty které scény. Zajímalo by mě to mnohem víc než film samotný, což je asi (určitě) špatně. Nejvíc mě překvapila minimální humornost - a to nemluvím o nevtipnosti, ale přímo absenci pokusů o vtip. Nevylučuju možnost, že za deset let všichni prohlédneme a uvidíme, že i dvojka, ať už chtěně, nebo nechtěně, především dokonale vystihla dobu. Nepovažuju to ale za pravděpodobné. 45 % ()

Morholt 

všechny recenze uživatele

Zbytečné pokračování o ničem, které nemá vtipu ani co by se za nehet vešlo a jehož smysl mi uniká. Ale nejspíš chtěl dát Polívka touto formou najevo, že za krachem jeho podnikání není neschopnost, ale naivita a důvěra v lidi a on je jen dobromyslný trouba, který má všechny rád. Jenž tohle Ti Bolku nežeru a evidentně nejsem sám. 10% ()

Galerie (34)

Zajímavosti (17)

  • Bolek Polívka (Bohumil) charakterizoval rozdiel medzi prvým a druhým "Dedičstvom" slovami: „Prvá časť bola taká groteskná moralita. Druhá, po 20-tich rokoch, je skôr horká komédia. V tom je posun, že oproti časom, keď sa nakrúcala jednotka, sa dnes všetko priostruje, doba je bezohľadnejšia." (Sufferer)
  • V jednej zo záverečných scén, kde pred jednaním v blázinci drží "Doktor" v podaní Jiřího Pechu zmluvu o dlžnej čiastke, vidieť na sekundu muchu, ktorá sa zrejme "prechádzala" po objektíve kamery a nik si to nevšimol, pretože ostala vo filme. (Stillborn83)
  • Prostitútka Irenka sa vo filme neobjavila preto, lebo jej predstaviteľka Šárka Vojtková sa odmietla zúčastniť nakrúcania. Ako dôvod uviedla, že sa jej nepáči scenár. (Raccoon.city)

Reklama

Reklama