Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Brát právo do vlastních rukou, a kde zůstal zákon? ... Obzvláště krutým způsobem jsou doslova popravováni nejrůznější zločinci, na které nedosáhla ruka spravedlnosti. Drogoví dealeři, gangsteři i extrémní levičák. Vyšetřováním je pověřen inspektor Grindel (Alain Delon), který brzy pochopí, že tajná organizace, která bere právo do vlastních rukou, je přímo spjata s policií. Je to však mnohem horší... Brzy dá o sobě vědět, říká si „Zdravé jádro" s jasným poselstvím, že kdo nejde s námi, jde proti nám. S proklamací o očistě společnosti se dopouští hrůzných zločinů a likviduje ty, kteří jim stojí v cestě. Tou největší hrozbou je pro ně právě inspektor Grindel. (Česká televize)

(více)

Recenze (76)

Radko 

všechny recenze uživatele

Scéna odumierajúcej ruky, visiacej z rozbehnutého detského kolotoča, zvierajúcej v predsmrtných kŕčoch pištoľ a bez vôle páliacej do náhodných návštevníkov lunaparku, pridala artové body vcelku štandardnej kriminálke 80. rokov. Neschopnosť justície vyvoláva potrebnu svojpomocných riešení spravodlivosti, mimo oficiálneho a nepružného systému. Ušľachtilá myšlienka sa však mení na krvavé jatky s nevinnými obeťami. Treba zasiahnuť a zobudiť rázneho Delona! P.S. Rebelantské policajné kriminálky z Talianska a Francúzska 70.-80. rokov mali dve schémy: 1. Korupcia a prepojenie s organizovaným zločinom je tak spletité, že spravodlivo vzbúrený hrdina nemá šancu (záverečná poprava) 2. Svojpomocná vzbura proti systému eskaluje brutálne násilie a preto sa hrdina snaží systém, akokoľvek nespravodlivý a zlý, udržať. Obe línie sú silne spoločensky kritické, obe však paradoxne podprahove hovoria o tom istom: Najlepšie je uchovať jestvujúci stav (status quo) a búriť sa nemá žiadnu cenu. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Klidně toho policajta zbuďte, nic závažného se totiž nestane. Film tak trošku víc připomínal Magnum Force s Clintem Eastwoodem. Odlišoval se jen pomalejším tempem, menší akcí a malou dramatičností. Ovšem i tak měl ten vzbuzenej policajt světlé chvilky, scéna se svědkem na policejní stanici, kde snad během minuty dojde ke dvou vraždám má tempo i napětí a pak poměrně brutální záležitost na kolotoči. Tenhle film je lepší než dostat přes držku, ale zase, aby mě kvůli němu někdo budil, to fakt ne. ()

Reklama

Grafito odpad!

všechny recenze uživatele

Jeden z nejhloupějších filmů, jaký jsem kdy viděl. Debilita scénáře překonává všechny meze, Delon pobíhá od ničeho k ničemu, hodně k smíchu je i jeho pobočník s dřevěnou rukou.. hodný a zlý poldové se za různě tragikomickejch okolností vraždí mezi sebou, pokud možno vždy zahaleni do francouzský vlajky. Zápletka zcela mimo realitu..  Možno sledovat pouze jako komedii.. ()

mortak 

všechny recenze uživatele

Základním rysem měšťáka je nenávist. On tvrdě dře každý den, platí řádně daně a chce za ně pořádek. Jenže když se vrací z práce domů ke své ženušce a dětem, co vidí? Prachaté teplouše a barevné, jak si užívají, jak se topí v luxusu, zatímco on... A jenom pro takového maloměšťáka je tu tento film - bez děje, bez logiky, protože jde vlastně jen o sled brutálních poprav vyjadřujících měšťákův sen - zatočit s tou chátrou. Dokonce i on tu má svojí scénu - přijde na policii s dítětem v dlaních a ptá se: proč ona? Vy mě máte chránit! Co pro to děláte? A Delon mu slíbí, že je dostane. Protože náš maloměšták nenávidí i ty policisty, protože nic nedělají a musí je živit ze svých daní. Nenávidí všechno a všechny. ()

Tamdydam odpad!

všechny recenze uživatele

Brrrr...! Nikdy víc. Poslední zbytky kouzla starých dobrých francouzkých kriminálek definitivně pryč a na místo toho jen primitivní karikatura předrsnělých béčkových amerických thrillerů. Nikdy jsem nic hroznějšího s Alainem Delonem v hlavní roli neviděl a osobně pochybuju, že vůbec v něčem horším hrál. Nebo v to spíš doufám. ()

Galerie (5)

Zajímavosti (5)

  • Při natáčení filmu si Delon natrhl v červenci 1988 Achillovu šlachu, což přimělo politika Raymonda Barra k tomu, aby trpícímu herci zaslal telegram, kde ho utěšoval, že tento úraz jen přispěje k dovršení jeho mýtu.
    (Rosalinda)
  • Ve 39. minutě policajt vidí v dalekohledu na hřbitově Staedlera (Féodor Atkine), co jde uctít modly komunismu, židovskobolševický zmetky, jak je u hrobu Éluarda. Paul Éluard se ve skutečnosti jmenoval Grindel, stejně jako vrchní komisař ve filmu. Jeho náhrobek je nízká deska s useknutými rohy, nikoli vysoká s křížem jako ve filmu. (aquacam)

Reklama

Reklama