Reklama

Reklama

Bazén

  • Francie La Piscine (více)
Trailer 2

Obsahy(1)

Alain Delon, Romy Schneiderová a bazén plný lásky, zášti a žárlivosti... Novinářka Marianne prožívá dovolenou v luxusní vile na pobřeží Středozemního moře s přítelem Jean-Paulem, neúspěšným spisovatelem, který nyní pracuje v reklamě. Vilu jim půjčili přátelé, kteří na léto odjeli do zahraničí. Marianne a Jean-Paul jsou spolu již přes dva roky a zdá se, a na první pohled je jejich vztah harmonický. Na neohlášenou návštěvu přijíždí Harry s osmnáctiletou dcerou Penelopou. Harry je úspěšný, modrooký krasavec, bývalý Mariannin milenec. Je přirozené, že se Jean-Paul neubrání žárlivosti. Napětí stoupá, zejména, když se Jean-Paul začne sbližovat s Penelopou. Ta mu otevřeně řekne, co si o něm její otec myslí: že je budižkničemu, který to nikdy nikam nedotáhne, že mu Marianne přenechal, když… Krásná letní atmosféra je pryč, je to návštěvou Harryho nebo si to Jean-Paul s Marianne nesou v sobě. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (109)

Murrro 

všechny recenze uživatele

V dusnej atmosfére horúceho leta rozohráva Deray hru štyroch krásnych tiel, tvárí a za nimi skrytých skazených myslí. Spolieha sa na herecké majstrovstvo výborne zvolených predstaviteľov ústredných postáv a na rozumne dávkované dialógy Jeana-Cleaudea Carriérea. Chvályhodne rekvizitami nezakrýva každú odhalenú bradavku Romy Schneider. Príbeh ale graduje príliš pomaly a k záverečnej kriminálnej línii sa dostáva podstatne neskôr, než by pri počte odznených replík a ukázaných bradaviek bolo adekvátne. ()

LadyPupu 

všechny recenze uživatele

Film, ke kterému se ráda vracím. Je to totiž ten typ filmu, ve kterém je všechno, co mám ráda. Nádherné prostředí, krásní lidé, horké letní dny. Výborně vykreslená dusná atmosféra osobních vztahů způsobená žárlivostí a nevěrou. Film plyne pomalu, líně, což mně vůbec nevadí, neboť stále je na co/koho koukat. A spojení bývalých partnerů Schneider - Delon je zatraceně sexy... ()

Reklama

Markussis 

všechny recenze uživatele

Bazén jsem viděl již mnohokrát a vždy se k němu znovu a rád vracím. Je to film, který je ve svém základu jednak z režisérského a také z hereckého hlediska perfektně odveden. S přihlédnutím na jednotlivé prvky, které se zde sešly a skvěle do sebe zapadly, je tento film unikátní. Začnu tím, že film má skvělý scénář, který vychází z užasné psychologickopatologické hry, kterou díky závisti spolu začali hrát Alain Delon a Maurice Ronet. Postupem času se do toho, byť jakýmsi nevědomým a mírným způsobem, přimíchává i Romy Schneider. Alain Delon postupně poznává, jak se jeho neblahá předtucha naplňuje zejména v tom, jak ho jeho bývalý přítel nenávidí, a tím se sám dostává do situace, kdy jeho rozum je naprosto oslepen, jeho agresivita a emoční nestabilita je sebevědomím a přetvařováním se jeho přítele postupně stále více stimulována. A tak ho nakonec v záchvatu vzteku utopí v bazénu. Následný střet s jeho družkou je přirozený, avšak jejich závěrečné vzájemné pochopení se je grandiozní. Skvělý scénář filmu ovšem zdaleka není vše. Naprosto nutné považuji zdůraznit, jak nesmírně vydařená zde je typologie postav. Alain Delon, Romy Schneider, Maurice Ronet a Jane Birkin zde díky této skvělé typologii nevytvořili jen pouze něco zdánlivě věrného a uvěřitelného. Společně zde vytvořili obraz lidské duše, která je tak snadno náchylná k tomu, aby se nechala svést ze své cesty, ať už v dobrém či zlém slova smyslu. Film má v sobě díky nádhernému prostředí, ve kterém se jeho děj odehrává jisté prvky symbolismu. Nikdy nezapomenu na krásnou ústřední éterickou píseň, při které se v záběru objevuje obraz stromu na hladině bazénu a odlétající holubice.Toto byl okamžik přímo průzračné esence romantiky šedesátých let minulého století. Film není zdaleka určen jen pro hloubavé povahy, zabývající se samotnou psychologií postav. Film je naprosto dobově stylový a jeho celkové obrazové a hudební podkreslení přímo mistrným způsobem zachycují končící dekádu šedesátých let západní evropy, která se nesla v jakési mystické atmosféře, jejíž úkolem bylo shrnout a zakončit události let minulých. A právě v této atmosféře zde spatřuji okamžiky čisté nadčasovosti. Bazén je podle mého názoru jedním z režisérských vrcholů Jacquese Deraye. V kariéře Alaina Delona se Bazén hrdě vyjímá a on se k němu pyšně hlásí. Pro Romy Schneider byl tento film naprosto neoddiskutovatelně, co se její herecké budoucnosti týkalo, existenčním mezníkem. Bazén osobně považuji za jeden z moderních vrcholů francouzské i evropské kinematografie vůbec. Stal se jistým překlenujícím mostem mezi starou a novou nastupující generací, má neuvěřitelnou výpovědní hodnotu, co se mnoha věcí týká i dnes. Ale opět zdůrazňuji! Téměř vše je otázkou vkusu a citu, takže kdo chce, má v tomto filmu, co nacházet, o tom jsem přesvědčen.Tento film se stal jedním z důvodů, proč jsem se zamiloval do filmového plátna, děkuji. ()

sportovec 

všechny recenze uživatele

Na Derayův film je možné nazírat z několika hledisek. Je to tak trochu horor, o poznání víc detektivka, ještě více klasický thriller, ale současně také dost přesvědčivě zpracovaná psychologizující studie čtyř charakterů ve svým způsobem mezní "ponorkové" situaci. Přepychové prostředí, do jehož kulisy je vlastně statický příběh zasazen, lze považovat za zdařilé mimikry postupně vystupujícího dramatického oblouku. Hororovému nádechu odpovídá pečlivý výběr herců, jimž již tehdy dominovali Delon a Schneidrová; pomyslná partie je v tomto čtverci vášní rozehrávána s jejich pomocí s až chladnou důrazností. Neméně zajímavý je mravní, "postmodernistický" posun námětu i scénáře v závěru příběhu. Odražení policisty se mění v obnovu jižjiž uzavřeného vztahu. Není sporu o tom, že použité mikroměřítko je patrně hlavním důvodem toho, že film stál za rekonstrukci a v tehdejší dobové módní vlně vytvořil osobitou kreaci, která si svou zajímavost zachovává i dnes, více než čtyřicet let od svého premiérového uvedení, svěžest a podnětnost. ()

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

Člověk tu čeká detektivku (přítomnost Delona, režiséra Deraye a žánr krimi, thriller) a dostane podivné existenciální drama, které mi spíše evokovalo filmy italské produkce, (čemuž pomáhá i prostředí) které po celou dobu a velice pomalu směřuje k tomu, co divák tuší prakticky od začátku. Ovšem než se k tomu dopracuje, trvá to táááááák dlouho. ()

Galerie (106)

Zajímavosti (26)

  • Práve počas nakrúcania tohto filmu vypukla Markovićova aféra. Telo Stevana Markovića, Delonovho bodyguarda, bolo objavené na verejnej skládke v dedine Élancourt, Yvelines, 1. októbra 1968, pričom tlač Delona so smrťou spájala. (Arsenal83)
  • Film bol obnovený a znovu uvedený v kinách počas leta 2021 a stal sa komerčným prekvapením, kedy aj The New York Times o filme písali: „Ak existuje film leta v New Yorku 2021, môže to byť tento."  (Arsenal83)

Reklama

Reklama