Režie:
Stephen FrearsKamera:
Robbie RyanHudba:
Alexandre DesplatHrají:
Judi Dench, Steve Coogan, Sophie Kennedy Clark, Mare Winningham, Barbara Jefford, Ruth McCabe, Peter Hermann, Sean Mahon, Anna Maxwell Martin (více)Obsahy(2)
Pozoruhodná cesta dvou velice odlišných lidí za tajemstvím, které bylo skryté půl století. Martin Sixmith (Steve Coogan) je bývalý zahraniční korespondent BBC, který přišel o práci. Shodou náhod se mu do rukou dostává možnost odhalit příběh, který by mohl být jeho životní reportáží. Jeho klientkou se stává sedmdesátiletá svérázná a osobitá irská dáma Philomena Lee (Judi Dench). V 50. letech jako náctiletá otěhotněla a porodila syna Anthonyho. Aby ho mohla vídat alespoň hodinu denně, žila a pracovala v klášteře pro „padlé ženy". Když byly Anthonymu 3 roky, byl Philomeně násilím odebrán, dán jeptiškami k adopci a poslán do Ameriky. Philomena strávila 50 let marným hledáním svého dítěte. Philomena a Martin se společně vydávají na neobyčejný výlet. Philomena je upřímná, bezprostřední paní, která bere lidi takové, jací jsou. Přes všechny životní strasti si stále zachovává optimismus a víru. Naproti tomu je Martin světaznalý, vzdělaný muž, který je zvyklý na společnost významných a bohatých lidí. Ztráta milované novinářské práce v politických sférách z něj udělala cynika. Při hledání Philomenina ztraceného syna se od sebe navzájem učí, konfrontují své rozdílné názory a jeden druhému otevírají nový a jiný pohled na život. (Bioscop)
(více)Videa (31)
Recenze (253)
Paradoxně mě tentokrát více zaujal Steve Coogan, ale nebylo to proto, že by Judi Dench hrála špatně, to v žádném případě, hraje jako vždy skvěle, jenže její role mě nezaujala tolik jako pragmatický novinář v podání Steva Coogana. Příběh je velice silný, nicméně se nemůžu ubránit dojmu, že se z toho dalo dostat mnohem více. Srovnám to schválně se snímkem Zachraňte pana Bankse, který tak inspirujícím příběhem rozhodně nedisponoval, ale vytěžil z něj naprosté maximum. Proto mi nevadilo se na něj podívat s ženou ještě jednou, Philomenu podruhé v dohledné době vidět netoužím. Hodně slabé čtyři hvězdy, ale pořád ještě čtyři. ()
,,TISÍCE DALŠÍCH ADOPTOVANÝCH IRSKÝCH DĚTÍ A "POSKVRNĚNÝCH" MATEK SE SNAŽÍ VZÁJEMNĚ NAJÍT…“ /// Dramatický drama o hledání potomka. Po padesáti letech. Sympatická role pro Judi Dench a zajímavej příběh. Nejde tady ani tak vo klášter, jako vo systém a tlačit na pilu má pátrání po stopách beznohých. Taková Pošta pro tebe. Tam prej taky hledaj … Příběh je dojemnej, tak, jak jen může zjišťování skutečností a pátrání matky po synovi bejt. Útok na lidský city a pudy jistě povede k vyššímu hodnocení, ale bude to stačit? /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Knihu ,,The Lost Child of Philomena Lee“, kterou v roce 2009 napsal Martin Sixsmith, jsem nečetl. 2.) Vzpomínám na svoje dětství v klášteře. 3.) Thx za titule ,,Charel“ a ,,M@rty“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR * AKCE ne NAPĚTÍ ne ()
Komorní drama mělo být teplým lidským příběhem. Jak říkáme my latiníci "eltépéčko". A určitě také je. Místy hřejivým a dojemným především díky skvělé a hluboce lidské Judi Denchové v titulní roli. Nechybí ani humor, většinou poněkud sarkastický a černý, který dodává Coogan jako protivný a zpočátku cynický Sixmith. Současně se však na povrch pod tím vším dere mrazivé drama o bezohlednosti a teroru jeptišek, které nám církev prezentuje jako ty nejhodnější a nejobětavější lidské bytosti pod sluncem. Nejmrazivějšími scénami přitom pro mě nebylo samotné odebírání dětí, ale scéna u zpovědi a pak setkání se starou Hildegardou. Při pohledu na její zažranou nenávist, mi doslova naskočila husí kůže. Pro mě je to navíc nečekaně osobní film o ztrátě bez naděje, o chybách, které už nikdy nepůjde napravit, o ranách, které se nikdy nezhojí a slovech, která už nikdy nebudou moci být vyslovena, o smíření, které osud bolestí zmítané duši nikdy nedopřeje. O bolesti, na kterou není lék. Z osobních důvodů mě to zasáhlo hodně hluboko a rozeznělo mou vlastní bolest, takže jsem to subjektivně prožíval mnohem silněji než by objektivně mělo. Pokud se vás téma osobně nedotýká, klidně si můžete jednu hvězdu z těch mých ubrat. ()
Velice pohodový filmek na který se dobře kouká. Judi Dench jak jinak než excelent, no a Coogan? Pro mě zřejmě jeho nejparádnější výkon a jsem rád, že mi konečně ukázal jeho hereckou dovednost. Nejsem čtenář, tak nevím zda kniha je lepší, než samotný film, ale pokud by v knize mělo být popsáno vše tak, jak viděli mé oči, určitě bych po přetočení poslední strany byl na větvi, jako před obrazovkou... 75% ()
Zajímavé vztahové drama o odkrytí hrůzných zločinů minulosti a nejednoho tajemství. Britský původ je znát, není to laciné a prvoplánově slzopudné. Judi Dench mám ráda a její postavu jsem si oblíbila taktéž. Ona jednoduchost, akademičnost a spíše strohost však má za následek to, že se tento snímek místy jeví odtažitý. Věčné dilema - ždímat emoce za cenu toho, že to bude přes čáru, nebo vše natočit střízlivě a riskovat, že si snímek nenajde cestu k divákově srdci? Philomena je dobrý film, ale emocionálně mě nezasáhla. ()
Galerie (118)
Zajímavosti (10)
- V některých vzpomínkových úsecích je možné spatřit skutečného syna Philomeny. (Nathanielmon)
- Natáčení probíhalo v Severním Irsku na hradě Shirburn, v Londýně nebo v Potomacu ve státě Maryland v USA. Natáčelo se od 29. října 2012 do 7. ledna 2013. (Terva)
- Mezi fotkami v kanceláři konventu je i podepsaná fotografie americké herečky Jayne Mansfield. Ve filmu hraje manžel její dcery Marisky Hargitay Peter Hermann, který ztvárnil Peta Olssona. (fraktal)
Reklama