Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V roce 1955 prosazující se fotograf Dennis Stock sleduje vycházející filmovou hvězdu Jimmyho Deana (DeHaan) kvůli photoshootu pro magazín LIFE. Poté, co jsou Dennisovi nadřízení v Los Angeles a New Yorku z jeho snímků zklamáni, Dennis se s Jimmym vydává na cestu do jeho maloměstského domova v Indianě. Nejenže při této cestě pořídí několik kultovních snímků, ale najde při ní i sám sebe. (Ajjinka)

(více)

Videa (5)

Trailer 4

Recenze (16)

papyrosaurus 

všechny recenze uživatele

Poněkud obtížná věc, zaujmout k filmu jasný postoj. Základním problémem je zřejmě už jeho určení a následné (ne)pochopení ze strany diváka. Kdo očekává biografický snímek o životě Jamese Deana (a je navíc jeho fanouškem) bude zklamán. Jak ostatně vyplývá z různých informací, režisér Anton Corbijn chtěl především natočit příběh o vzájemném vztahu mezi fotografem a jeho objektem. Na rozdíl třeba od úspěšného snímku Control, kde šlo v prvé řadě o vykreslení života a pocitů Iana Curtise, což zanechávalo v divákovi ten správný filmový zážitek, u Life jsem se po závěrečných titulcích nacházel ve stavu jakéhosi lehce znuděného rozpoložení. Oba představitelé hlavních rolí hráli v podstatě dobře a po vizuální stránce to vypadá, že si Corbijn dal, jako vždy, záležet na těch správných záběrech, barevnosti a celkové chladné uhlazenosti, která se promítá i do výrazů postav a jejich emocí (ostatně jako u jeho předchozích počinů). Takže vnější stránka filmu má podle mého názoru potřebnou (a nemalou) kvalitu. Horší je to však právě s jeho obsahem a tady bych viděl problém ve scénáři (a tedy i scénáristovi). Není potřeba šokovat konzumního diváka megalomanskými dialogy, ani cílit na intelektuály v podobě minimalisticky pojatých monologů, nicméně mnoho myšlenek, rozhovorů či náznaků, které ve filmu zazněly, vyprchaly jaksi do prázdna...možná to chtělo více propracovat. V konečném důsledku se tak jedná spíše "jen" o lehce nadprůměrný film. ()

tidwell odpad!

všechny recenze uživatele

Asi by se to mělo přejít rozpačitým mlčením... ale protože jsou ve hře velká jména (Corbijn, Dean, Stock), očekávání musí být nejvyšší a Corbijn si koneckonců laťku svými předchozími filmy sám nastavil velmi vysoko. Bohužel, u Life se povedl pouze plakát a u něho to taky mělo zůstat. Marně hledám nějaký důvod... vysvětlení... ale tenhle film se absolutně nepovedl - výběrem herců, nulovou snahou něco sdělit (kromě konstatování, že se "to stalo") a nesnese ani měřítko televizního filmu. P.S. Pro srovnání tvůrčí poctivosti při zpracování podobného životopisného tématu (příběh fotografa Davida Baileyho) se nabízí britský televizní We'll take Manhattan (2012), natočen jistě s nižším rozpočtem, než tento nabubřelý nepodarek... ()

Reklama

GodComplex 

všechny recenze uživatele

Love it. Podhodnocene vintage retro. Ano, je to pomale a tahne se to, ale to je u Corbijna normalni, tam je nutne se v klidu kochat kompozici a atmosferou. Pokud mate radi foceni, tak neni co resit. Navic mi to predstavilo Jamese Deana, takze mam po letech konecne motivaci si doplnit vzdelani a podivat se na Rebela. 8/10 ()

spaceboyCZ 

všechny recenze uživatele

Těšíte se na film a pak, v jeho půli, zjistíte, že ho dokoukáte už jen z čisté setrvačnosti..že co by kdyby se náhodou něco z něj vylíhlo. Ale ono nic. Potenciál byl přitom obrovský, zejména ten herecký, jenže příběh vedoucí od ničeho nikam nezachrání nic. Obrovská škoda. A koneckonců, chybí i nějaký výraznější hudební podkres, který by člověku zůstal v paměti. A tak jsou zde jen oči pro pláč a promrhané dvě hodiny života. ()

HAL 

všechny recenze uživatele

Je známkou velkého nepochopení filmu vyčítat že se z něj o Deanovi člověk moc nedozví, když ten je tu jen vedlejší postavou, prostředkem k vyprávění o fotografovi Dennisi Stockovi. Anton Corbijn je původně fotograf a ten film je do značné míry autobiografický, jen Corbijn měl v osobním životě místo Deana Iana Curtise z Joy Division (který se zabil zhruba ve stejném věku jako Dean). A je to vidět - jako člověka který se fotkou do jisté míry také živí, a ty situace a pocity tady má až nehezky silně zažité, mě velice těší jak trefně tu tuhle práci, a myšlenky a pocity lidí které přitahuje, dokázal zobrazit. 8/10 ()

Galerie (52)

Zajímavosti (1)

  • Režisér Anton Corbijn, který je zároveň i fotografem, řekl, že se projektu ujal proto, že jeho příběh zkoumá vztah fotografa s jeho fotografickým objektem. O Jamese Deana mu nešlo, v minulosti už projekt o slavném herci odmítl. (Ajjinka)

Reklama

Reklama