Stopy spravedlnosti

• Česko Nebezpečný cizinec (více)

Jeho rodina se stala obětí IRA. Policie případ neřeší. Je čas se pomstít... (Filmbox)

Recenze (342)

verbal

O IRA už byla natočena spousta nudných, narkoleptických a užvaněných patetických sraček, plných keltských morálních dilemat, jestli pokojně bučet za Bětku nebo masakrovat anglosaské civilisty. I po zneužití většího množství než malého bych ještě do včerejška považoval za žertovně absurdní pičovinu, že někdy uvidím jeden z nejkulantnějších napínačů o irských armějcích, který produkčně zmákne a zacáluje Pekingvůd a hlavní roli bude hrát Čenovic Džudyna. A bác ho, nic není nemožné, voršprung durš technik a tak… Nic jsem perorálně ani pernasálně nepožil, a přesto zřel fuckt fajnový kousek, zcela prostý Džekího obvyklého opičího čurákování, přímočarý, zábavný a svižný, s pestrým a chytrým hlavopatoidním scénářem a solidní výpravou, v němž skvěle pózující Pírs šarmantně oprášil svůj šinfejn akcent a Šimpymu to i v mumifikačním věku kope jako zamlada. A tak starý unavený ťaman ukázal MI 1-6 jak na to, přičemž během chvilky se zenovým klidem udělal z Belfastu místo, kam odteď budou Velkobrity kdovíproč stále hrdě vykrmovaní paraziti, tedy slizký degenerát Karlík a senilní korunová bába, nadšeně každý rok jezdit na bezpečnou dovolenou. Plná palba. ()

Xmilden

Čínská odpověď na Ramba, ve které nechávají sakra nebezpečného Jackieho pobíhat v lese kdesi v Severním Irsku, aby dostal z bývalého Bonda seznam teroristů, kteří způsobili smrt jeho dcery. Místy výborné a hodně netradiční role pro Chana. Film, přestože se jedná o čínskou práci na zakázku je až nebezpečně solidní a je vidět že to Čína se vstupem na Hollywoodský trh myslí smrtelně vážně. Martin Campbell vyloženě špatný film ani natočit neumí. 65% ()

*CARNIFEX*

Jackie Chan si tu “poskakuje” ako za mlada, až by človek nadobudol presvedčenie, že od čias “Božskej relikvie”, nezostarol ani o dva dni. Tento chlapík mi bol vždy sympatický, pričom v 80-90 rokoch sme ho spolu s rovesníkmi doslova žrali, preto je obrovskou škodou, že ešte aj tú tretiu ⭐️ musím udeliť najmä z dôvodu rešpektu k danému hercovi. Film živý, takmer neustále sa niečo deje, a tak vyslovená nuda nehrozí. Bohužiaľ, je to proste nereálna kokotina, a mňa tieto druhy filmov, pritiahnuté za vlasy, ktoré sa berú príliš vážne, jednoducho nedokážu “uspokojiť”. ()

sniper18

Jackie Chan síce patrí medzi mojich obľúbencov, ku ktorým budem navždy uchovávať len ten najväčší rešpekt, ale predsa len už je dávno z formy po všetkých stránkach, kvôli čomu som sa na jeho filmy prestal tešiť. Foreigner bol ale výnimka, konečne to nie je nejaká prehnaná a zbytočne veľkolepá akčná komédia, s ktorými mal Chan už dávno prestať, ale seriózny thriller na vážnu a realistickú tému, navyše v rukách schopného režiséra a síce nemôžem povedať, že by film naplnil moje očakávania, ale predsa len som s výsledkom celkom spokojný. Asi hlavným problémom filmu je, že Chanova postava a línia nie je v popredí tak, ako by si zaslúžila a navyše ani nie je podaná tak, aby z toho bola tá pravá pomsta. Opäť je to skôr taký ten politický thriller, v ktorom mocní ľudia ťahajú za nitky, každý má svoje tajomstvá a motivácie a tak to pátranie po atentátnikoch tu nakoniec ani nie je až tak podstatné. Aby to nebolo zbytočne zdĺhavé, tak je tu práve Chanova línia, ktorá tomu dodá potrebnú dynamiku, ale miesto toho, aby šiel celý film tvrdo po atentátnikoch, ako som pôvodne očakával, tak vlastne len robí problémy politikovi, pri ktorom si ani nemôže byť istý, či mu skutočne vie pomôcť a tak mi jeho postava ani nemohla byť dostatočne sympatická. A tak celkovo sa mi na to pozeralo dobre, dejovo je to predsa len celkom atraktívne a rozmanité, aby som sa aj napriek politickému pozadiu nemohol nudiť, ale myslím, že každá zložka mohla byť zvládnutá aj lepšie. Určite poteší obsadenie, Jackie Chan tu už síce pôsobí dosť zostarnuto, ale tu tá unavenosť k jeho postave aj sedí a navyše v akcii má stále čo ponúknuť, Pierce Brosnan ako jeho politický protivník a plno známych a charizmatických tvárí vo vedľajších úlohách. Len by to chcelo väčší priestor pre záporákov. S akciou som tiež celkom spokojný, Jackie Chan tu síce nemá až tak moc súbojov, ako vo svojich bežných filmoch a strihu tu má tiež viac, než by som pri ňom očakával, ale konečne to zbytočne nepreháňa a tak sú súboje dynamické, tvrdé, uveriteľné vrátane rôznych pádov a na jeho pomery aj celkom drsné. A mimo toho sa tu ešte nájde pár digitálnych explózií, ktoré ma už ale nezaujímali. A tak najlepšie je rozhodne konečné zúčtovanie s atentátnikmi, ale aj taký súboj v lese má niečo do seba a ani zvyšná Chanova akcia ma nesklamala. Režijne s filmom nemám problém, ale Martin Campbell je predsa len dosť schopný a skúsený režisér, aby si s tým neporadil. Takže celkovo ma určite mrzí, že ani tentoraz nemôžem dať Chanovi lepšie hodnotenie, ale aj tak som za takýto film rád, presne tohto štýlu by sa ešte tých pár rokov mal držať. 65% ()

Wacoslav1

Jackie ještě pořád umí nakopat, stejně jako režisér Campbell natočit kompetentní film obzvlášť když k tomu ještě přidá ex Bonda Brosnana, tak je úspěch téměř zaručen. Co se mě týče tak akční scény jsou na úrovni Jackie už sice není úplně z gumy, ale pořád se snaží a utáhne i vážnější roli podobně jako např v New police story. Brosnan má pak celkem zajímavou postavu, ale nicméně ubral bych trochu toho politického pletichaření a přidal víc akci, protože zde se i vzhledem k delší stopáži spíše než o čistokrevný akčňák jedná o politický thriller okořeněný nějakou tou slušnou akcí, ale to mi úplně nepřekáží. Solidní řemeslo.65% ()

• Okrem Londýna sa filmovalo aj v prístavnom meste Larne v Severnom Írsku, teda v štáte v ktorom bola snímka aj oficiálne zakázaná. K dispozícií ju však majú na platenej stanici Netflix. (MikaelSVK)