Režie:
Alex GarlandScénář:
Alex GarlandKamera:
Rob HardyHrají:
Natalie Portman, Jennifer Jason Leigh, Oscar Isaac, Tessa Thompson, Gina Rodriguez, Tuva Novotny, Benedict Wong, David Gyasi, Sonoja Mizuno, Cosmo Jarvis (více)VOD (1)
Obsahy(3)
Na Zemi se objevil nový, neznámý ekosystém. Každý, kdo se ho rozhodl prozkoumat, v něm nenávratně zmizí. Až na manžela mladé bioložky, která se teď vydává v jeho stopách, aby pochopila, proč se tak změnil. (Cinemart)
Videa (13)
Recenze (746)
Jo, chlapi chcípaj, baby jedou. Bejby nebude sedět v koutě! Proklínám všechny džendrzmrdy za jejich neustávající pokusy vnést chaos a nenávist mezi pohlaví a ,,pomáhat" tam, kde to vážně není zapotřebí. Chápu, bez konfliktu by se těžko uživili, proto hledají nové, novější a ještě obskurnější. Ženy si to všechno vyfajtovaly samy , dnes řídí bagry z moří až do vesmíru, a to muslimům, kakolíkům a jiným šovinistům navzdory a nevím o tom, že by jim muselo pomáhat několik tisíc kateder pohlavologie, když třeba za první velké potyčky zachraňovaly válečnou výrobu, aby následně propleskly kohokoliv, kdo jim chtěl ještě upírat práva. Proč tohle žvatlám.... jo. Ovšem zmrdů není nikdy dost, takže se dnes zbytečníci na kulturní frontě angažují tak urputně, až budeme brzy cenzuru za komančů vzpomínat jako zlaté časy. Proto je nesnáším. Vidím čtyři brécy s pistolkou a již jsem znechucen. Okamžitě se mi vybalí všechny ty neomarxistické kecy, co nás mají osvobodit od tyranie západní civilizace, a z filmu mám hovno s octem. ()
Ryzí a místy opravdu děsivý sci-fi horor s nejednoznačným koncem. Hypnotická atmosféra průzkumu mutujícího národního parku je možná zbytečně narušovaná vzpomínkovými sekvencemi, ale i ty mají svůj význam. Garland chytře vrství příběh plný vzpomínkových děr a skrze náznaky buduje půdu pro mindfuckové finále, které žádá hlubší analýzu, ani ne tak kvůli tomu co se stalo jako spíš proč. Triky jsou dostačující i když malinko nevyvážené, celkový vizuál je ovšem fantastický. Lidské stromy, plísňové těla a další mutanti ale hlavně slouží příběhu. Herecky není co vytknout, zaujme především Isaac. Po Ex Machina další trefa do černého. ()
Na uplným začátku jsem si říkal, pane bože do čeho si se zase kvůli Natálce navrtal, pak mě to na jednu stranu začalo zajímat, ale na druhou stranu bylo chování hlavních hrdinek vysloveně imbecilní. Já najít to video, tak ho vemu vážně, ale dámy tam asi potřebovaly najít make up aby to braly vážně. Medvědí prase potěšilo a ten konec byl protože bejt konec musel, ale když si to celý dávám do sebe, tak ani Alex Garland neví co chtěl Alex Garland vlastně říct. ()
Kosmický horor s nejděsivějšími myšlenkami a obrazci, jaké uvidíte. Technicky, herecky, režijně i hudebně jde o naprosto špičku, tvořící unikátní, děsivou a nepříjemnou atmosféru, která provede postavy cestou a změnou, jaká sedí k jejím charakteristikám. Film vyvolávající hromady motivů a myšlenek, které ale jasně nezodpovídá, což není vůbec špatně. Dnešní diváci jsou zvyklí dostat vše na zlatém podnose a nevnímat, co se děje a nehledat si interpretace dění a podle toho i hodnocení filmu vypadá. Posledních 20 minut je naprostá slast bezeslovného vyprávění, zúčtování motivů, podivné a jedinečné vizuální stránky a úžasného zakončení. "I don't know." TAK PERFEKTNÍ! Jedno je jasné, lidé jsou sebedestruktivní! ()
Hard sci-fi hypnóza v přímém přenosu; jestli tohle někdy převedou do virtuální reality, bude pro smrtelníky zatraceně těžký odcházet z Oblasti X po pouhých dvou hodinách... Je to jako ponořit se svébytného, zcela neprozkoumaného vesmíru plného křišťálových stromů, éterických srnců a svatebních kapradin, a nechat se unášet magickým průzkumem za ruku se sexy vykulenou Natálkou. Jenom nezapomenout tu M-16ku. Dlouho mě tak z kombinace úchvatných obrazů, hudby a těžkého příběhu nemrazilo. Co se provázanosti s knižní trilogií (Anihilace, Autorita, Adaptace) týče, tak jsem sice zatím pouze v její polovině (u Šéfa ze začátku), už teď ale mohu říci, že film je jen nesmělým škrábnutím po jinak nesmírně rozvětveném povrchu a hlavně košaté a dechberoucí psychologii postav. Myšlenkové pochody prostě na kameru jen tak nenatočíte... Hraný snímek pak pochopitelně nelze vystavět na setrvávání a prozkoumávání v podstatě jednoho místa, a tak zde přirozeně dochází k okleštění explorativního děje na úkor akce, což ale zručně oddirigované filmové Adaptaci vůbec nevadí, a ani nemusí. Jiný formát si holt žádá odlišný tvůrčí přístup, a za sebe nyní prohlašuji, že se tenhle kříženec Stalkera, Fontány a Vetřelce povedl na výbornou. ()
Galerie (32)
Photo © Paramount Pictures
Zajímavosti (16)
- Název filmu se objeví až před závěrečnými titulky. (griph)
- Kromě intelektuální náročnosti bylo Garlandovu snímku vyčítáno, že nerespektuje rasové zařazení některých postav, odpovídající knižní předloze. Režisér se bránil tím, že četl pouze první část, se kterou se volně nakládat a v ní ještě nejsou postavy konkrétně vyhraněny. (ČSFD)
- V malém městečku v zóně, kde se skupina utáboří, stojí dům, který je vzhledem naprosto identický s domem Leny (Natalie Portman) a Kanea (Oscar Isaac) mimo zónu. (Tomas_TM)
Reklama