Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V době, kdy úspěšný vedoucí pracovník newyorské reklamní agentury (Will Smith) prožívá hlubokou osobní tragédii a zcela se stahuje do ústraní, jeho kolegové vymyslí drastický plán, jehož cílem je přinutit ho překvapivým a hluboce lidským způsobem se vyrovnat se svým žalem. (Freeman Ent.)

Videa (12)

Trailer 2

Recenze (378)

Alfréda 

všechny recenze uživatele

Will Smith už není komikem, kterým býval v dobách Fresh Prince nebo Men in Black. Není ani akčním hrdinou, kterým býval v Bad Boys nebo třeba v Já, robot. S přibývajícím věkem Smith poměrně zvážněl a já již nějakou dobu velmi sympatizuji s životní filozofií, kterou razí a kterou posledních pár let ve svých rolích i propaguje. Tato jeho poloha se mi rozhodně líbí ze všech nejvíc a jsem proto fanynkou jak The Pursuit of Happyness, tak například Seven Pounds. Collateral Beauty je ale jiné; předně se liší tím, že v jiných Smithových dramatických rolích sledujeme zápas člověka, který se vypořádá se svou životní situací a vytrvale bojuje. V Collateral Beauty sledujeme člověka zlomeného, který nebojuje, jelikož rezignoval. Život nenávidí a nevěří v lepší budoucnost. Zatímco v jiných rolích je Smith vždy bojovníkem, který překonává vlastní hranice, nebo je mesiášem, který pomáhá druhým, zde je Smithova postava obětí, která je dramatem vláčena a posouvá se dál jen díky úsilí ostatních postav. Není to hlavní hrdina, kdo zde táhne příběh - hlavní hrdina je příběhem doslova vláčen proti sé vůli a děj tak vytváří čistě postavy vedlejší. Smith tedy zde nepředává žádné poselství a víru v lepší zítřky, jako je tomu v předchozích snímcích. Jedniná oduševnělá quote, která ve filmu zazní, patří Nortonovi a uslyšíme ji již v úvodních pěti minutách: "Za můj rozvod nemůže žena, která mne přistihla a natočila při nevěře. Za svůj rozvod si můžu sám. Ona to jen zdokumentovala". Vedlejší postavy jsou představovány paralelně a divák se postupně dovídá, že každý z hrdinů má nějakou tu svízel, bolest, se kterou se vnitřně vypořádá. Ač je zřejmé, že sledujeme především příběh Willa Smithe, poměrně jej zastíňují další životní tragédie - Norton je rozvedený a jeho dcera jej nenávidí. Winslet je ve čtyřiceti stále bez manžela i dítěte a tikot biologických hodin ji dohání k šílenství. A do třetice to nejhorší, Peña má děsivou a definitivní diagnózu a zbývá mu pár měsíců života. Kde v tomhle filmu hledat nějakou collateral beauty, tedy vedlejší krásu života? Nikde. Necelých 100 minut strávených v kině ve mně zanechalo nepříjemný pocit, že smrt je všudypřítomná a bolest se vyléčit nedá, jen se s ní člověk naučí žít. Což je poselství, které ve filmu opravdu zazní: "Nikdy to nebude lepší. Bolest nikdy nezmizí. Ale naučíš se s ní prostě být." Zatímco takové Love Actually podobně sleduje více osudů najednou a všechny více či méně ústí v happyend (navzdory úmrtím, rozdovům či nevěrám), Smith svou dceru samozřejmě zpět nezíská, Peña jednou stejně stoprocentně umře, a Nortonovi jeho dcera v závěru filmu řekne, že je stalker a nechce se jí věřit, že ji opravdu hodlá sledovat. Co stojí za pochvalu je zcela zřejmě Smithův herecký výkon, byť postava jako taková se mi opravdu nelíbí, jelikož místo toho, aby mne inspirovala k překonávání životních strastí, navádí mne k tomu smířit se s faktem, že lepší už to nebude. Mezi vedlejšími postavmi jasně vyniká Helen Mirren, která zde hraje veselou, mírně trhlou babču. Naproti tomu mi přišel dost vypjatý a rozpačitý výkon Kiery Knightley, která v konfliktních scénách podlě mého trochu přehrávala. Postavy Smrt, Láska a Čas působí velmi symbolicky až archetypálně, a přítomnost těchto archetypů mi udělalo ve filmu velkou radost, přesto zůstává jejich potenciál spíše nevyužitý. Celkově vzato, opravdu si nedokážu představit, kdo by mohl být cílovkou takového snímku. Věřím, že jestli v životě přijdu o potomka, končetinu nebo střechu nad hlavou, tenhle film mi pomůže uvědomit si, že může být i hůř a přežít se dá všechno; i když se člověk nikdy nezotaví, jen si na bolest zvykne a naučí se s ní žít. Jinak na mě film působí opravdu temně a velmi ponuře, ne-li depresivně. Ale věřím, že jiné drama se Smithem tento můj dojem zase narovná. 60% () (méně) (více)

Martin741 

všechny recenze uživatele

Reziser David Frankel /Marley a Ja, Dabel nosi pradu/ natocil len dalsi priemerny film, ktory este v kinach navyse dost zhorel. Vilo Kovac /Enemy of the State/ v hlavnej ulohe cloveka, pre ktoreho uz zivot stratil zmysel, taxa poneviera odnikadial nikam, nic neriesi, mobil ani internet nema ....... ale zobral xebe ludi s dobrym srdcom /to je dolezite konat dobro/ ako kate Winslet /Titanic/, Edward Norton /Kult hakoveho Krize, Birdman/, dalej Helen Mirren /RED/, Michaela penu a aj Moneypenny Naomie Harris. A sympaticke bolo to, ze tito ludkovia sa rozhodli vratit chut do zivota aj Kovacovi. Zaver je dost silny : 69 % ()

Reklama

Oktavianus 

všechny recenze uživatele

Všechny důležité věci, které se týkají lidského života, by se daly shrnout do tří slov: láska, čas a smrt. Je v nich všechno. Kvůli lásce všichni ráno vstáváme z postele, všichni se bojíme smrti a všichni si tak trochu nevážíme vyměřeného času, abychom pak litovali, že jsme ho měli málo. To se snaží dokázat parádně hvězdná sestava, která jinak celkem jednoduchý příběh vyzdvihuje o trochu výš. Will Smith, Edward Norton, Kate Winsletová, Helen Mirrenová, Keira Knightleyová, Naomie Harrisová, Michael Peña - star vedle star, každá má svůj prostor a bez výjimky hraje skvěle. Škoda jen, že jim to už tolik neladí dohromady - asi jako když postavíte all star tým ve fotbale. Individuálně skvělí, výsledky budou, ale úplně na vrchol se neproderou, protože postrádají týmový duch. Všechny je přesto na hlavu poráží Will Smith, jehož utrpení a zoufalství jsou až strašidelně reálné a přitom nejde o žádnou křeč ani nesklouzne k lacinému přehrávání. Připouštím, že fakt, že jsem film sledoval o Vánocích, mě může malinko ovlivňovat v hodnocení. Přestože se Collateral Beauty odehrává uprostřed vánočního New Yorku, nejsou v něm Vánoce nijak podstatné a tvoří spíš kulisu a skrytou symboliku (znovu)zrození. Přesto se na něj vyplatí právě v období Vánoc podívat - nakonec i do kin přišel, pokud se nemýlím, o Vánocích. Připomene i další složky života, na které se během nejkrásnějších svátků trošku zapomíná, a donutí zamyslet se nad svým životem. ()

luka4615 

všechny recenze uživatele

Film má pěknou myšlenku, hrají tam známé herecké tváře, zkrátka má to správné podhoubí, které dokáže zaujmout. Nějak tedy nechápu, proč z těchto ingrediencí vznikl tak neuvěřitelně předvídatelný "cajdák", u něhož emotivní momenty téměř vůbec nefungují. Režiséru Davidu Frankelovi se už od samotného začátku celý koncept filmu "sype" pod rukama, z čehož bohužel vznikla podprůměrná záležitost, která se u mě naprosto minula slzopudným účinkem. Tak snad příště. „Row, row, row your boat gently down the stream, merrily merrily merrily merrily life is but a dream!“ ()

applause 

všechny recenze uživatele

Tento film se mi líbil už podle traileru, tak jsem byla ráda, že jsem se dostala na jeho projekci. Překvapivě to bylo celé jinak, než v traileru, což jsem nečekala, ale o to bylo zajímavější a více se mi to líbilo. Je to opravdu neštěstí, když rodič přežije své dítě. Film je krásný, i když smutný. Určitě doporučuji. ()

Galerie (48)

Zajímavosti (9)

  • Rovnako ako dej filmu, tak aj celé jeho natáčanie prebiehalo v New Yorku. (MikaelSVK)
  • Herečka Keira Knightley hraje ve filmu postavu se jménem Aimee Moore. To pochází z francouzského slovesa aimer, takže její jméno znamená více milována. (MessiM)

Reklama

Reklama