Reklama

Reklama

V Londýně řádí sériový vrah žen, jehož poznávacím znamením je pánská kravata, kterou zanechává pevně utaženou kolem hrdla svých uškrcených obětí. Policie je samozřejmě v pohotovosti, všechny stopy však naneštěstí vedou k nevinnému muži. Ten bude svou nevinu muset dokázat, nejlépe tak, že skutečného vraha vypátrá sám... Zběsilost je předposledním filmem mistra filmové hrůzy Alfreda Hitchcocka. Při jeho natáčení se po více než dvaceti letech, strávených v Hollywoodu, vrátil do Londýna, v němž prožil dětství a mládí a kde vznikla díla, jež ho proslavila. Scénář příběhu o londýnském škrtiči napsal Anthony Shaffer podle knižní předlohy Arthura La Berna. Před natáčením Hitchcock strávil více než šest týdnů vyhledáváním zajímavých a působivých londýnských lokalit, z nichž ve filmu uvidíme například Covent Garden či Newgateské vězení. Hlavní roli bývalého letce, obviněného ze série vražd, ztvárnil Jon Finch, který začínal jako divadelní herec a v době natáčení Zběsilosti měl za sebou již první výrazný filmový úspěch v Polanského Macbethovi. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (190)

Madison 

všechny recenze uživatele

Klasický Hitchcockov námet s klasickým napínavým spracovaním a parádnymi vychytávkami. Čo ma však mierne irituje, je práve zmena doby, ktorá sa mierne odrazila aj v režisérskom prístupe. Kde sú tie časy, keď si ma uchmatol Cary Grant a najmä teatrálni herci s jagavou vizuálnou stránkou robili Hitchovi najlepšie meno? 70%. Som nostalgická, a v tomto prípade sa mi to, bohužiaľ, nevyplatilo. ()

Pohrobek 

všechny recenze uživatele

Hitchcock a jeho téma neprávem obviněného muže - no, tady tohle téma sic tvoří pozadí, avšak i z něj se tu lze čehosi dosíci. Samozřejmě, že se jedná především o jedinečný thriller, který ale přechází do bezchybné černé komedie naprosto nečekaně. Nejvíce na rozpacích jsem byl u pytlové scény, protože ty nohy vypadají dost děsivě, když však začnou onoho bonďatého psychopata "kopat", hrůza alespoň na chvíli "roztuhne" na lících. Dost potěší nemilosrdný přístup k ženským hrdinkám i zvláštní erotika - žádného mužského pak nepotěší zrůdná kuchařská experimentátorka, která dokáže pomučit na leccos zvyklý chlapský žaludek. ()

Reklama

MontyBrogan 

všechny recenze uživatele

Sedemdesiate roky sú asi to zlomové obdobie, kedy prestalo platiť všeobecné puritánstvo, zakazujúce vo filmoch odhaľovať ženské telo či používať nadávky. Pretože Hitchcock sa tu v jeho ignorovaní celkom vyžíval a vybláznil... Ale úprimne, keď som zistil, že zápletka bude opäť raz o nesprávnom obvinení, pretože šťastie je na strane vinníka a naopak hrá proti ostatným, ale len dokým to scenár potrebuje, sklamane som si povzdychol. Nie vždy to ešte dokáže baviť. No moje pochybnosti trvali len dovtedy, kým prišlo zase zopár originálnych scén a rýchly, alebo skôr až prudký, živelný a trefný záver, s výbornou poslednou vetou filmu, čo sú všetko veci, v ktorých divák spokojne číta režisérov rukopis. Videné v rámci Season Challenge Tour (týždeň s krimi/thrillerom sedemdesiatych rokov). ()

jojinecko 

všechny recenze uživatele

Vynikajúce krimi, okorenené poriadnou porciou čierneho humoru a na Hitcha v celku netypickou dávkou zobrazeného násilia. Niektoré scény patria k tomu naj čo kedy maestro natočil (scéna v nákladiaku)...Skvelý casting, najmä psychopat sa podaril:))) Nie je to síce perla typu "Vertigo", no Frenzy radím bezpochyby k tomu najlepšiemu čo Hitch natočil. ()

flanker.27 

všechny recenze uživatele

V tomto filmu napětí neplyne tolik z řešení otázky kdo je vrah, protože ten je divákovi od začátku znám, ale z toho, jakým způsobem bude odhalen a zda bude očištěn hlavní hrdina (tedy pokud za něj nepovažujete samotného vraha). Film jsem viděl proklatě dávno, ale některé scény jako ta v náklaďáku naloženém bramborami se mi vryla do paměti hodně hluboko. ()

Galerie (110)

Zajímavosti (12)

  • Hitchcock se ve filmu ukáže na začátku, kde stojí v buřince v davu přihlížejících (a jako jediný netleská). (Němi)
  • Scéna, kdy kamera projíždí pod Tower Bridgem, musela být přesně načasována, neboť most se zvedá pouze dvakrát denně. K vytvoření této iluze bylo zapotřebí mnohonásobného zoomu, jelikož letadla mají přísně zakázáno pod mosty létat. ((mOnkey))
  • Během natáčení dostala Hitchcockova manželka Alma mrtvici. Natáčení a zejména samotného Hitchcocka to velmi poznamenalo. (ČSFD)

Reklama

Reklama