Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Michael Collins, muž a film, se nemusí hrbit. Muž je hrdina, jehož taktika boje se stala vzorem pro ostatní zápasy 20 století, státník, který sjednal odtržení Irska od Velké Británie, politický mučedník, zavražděný pro velký cíl, za nějž žil a dýchal. Film je epický triumf, „stejně odvážný a upřímný jako Statečné srdce“ (Jack Mathews, Newsday)... (Magic Box)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (101)

Freemind 

všechny recenze uživatele

Collinsův životopis je historicky přesný a poměrně objektivní, i přes poměrně nataženou stopáž ale rozhodně nenudí. Jordanovi se podařilo hezky vyvážit akční scény se soukromými dramaty jednotlivých postav, poutavý je především ústřední konflikt mezi Collinsem (Neeson) a de Valerou (vynikající Rickman). Povinná četba pro každého, kdo se zajímá o dějiny Velké Británie a Irska. ()

JohnCZ 

všechny recenze uživatele

O IRA jsem viděl mnoho filmů, které mi doplnily střípky nevelkých vědomostí o událostech, které nejsou veřejnosti zas až tak známé. Dosud mi ale chyběl ten dost možná nejzásadnější. Film o zakladateli této nechvalně proslulé vojenské organizace. Irsko ušlo vskutku trnitou cestu a film výborně zachycuje řadu zásadních okamžiků. Liam Neeson je výbornej, stejně jako řada jeho hereckých a dnes již hodně profláklých kolegů. Režijně je to trochu rutina, ale vizuálně i hudebně je to moc pěkné. A je fakt, že střídmá režie alespoň neruší od vyprávění. To by místy mohlo být o fous doslovnější a zejména ze začátku mi trochu trvalo, než jsem se zorientoval. Celkově ale dobré. Poctivá biografie či historický film se pozná tak, že donutí diváka otevřít wikipedii. A to se tomuhle snímku v mém případě podařilo. ()

Reklama

Ravi 

všechny recenze uživatele

Postava tohoto muže, který byl radikálem a zároveň politikem je nadmíru zajímavá právě proto, že o dějinách Irska nám není tolik známo ale jsou historicky velmi hodnotné, co se týče sebeurčení národů v první polovině 20. století. Doporučuji shlédnout Michaela Collinse a poté Krvavou neděli. Film Neila Jordana uchvátí přes svou délkou komplexním a bravurně odvyprávěným příběhem, kde se najde místo na skvělé herecké výkony i dramatickou akci. Není to akční film, ale na své si přijdou milovníci vyprávěných historických dramat. 80% = 4/5 ()

Cappuccino 

všechny recenze uživatele

Miesto romantickej vložky s Kitty by som viac ocenil bližšie objasnenie sporu medzi Collinsom a De Valerom, ktorého vnútorné pochody boli v poslednej scéne iba letmo načrtnuté. Sám režisér Neil Jordan uviedol, že nechcel, aby De Valer pôsobil v očiach divákov ako ten, kto stál za smrťou Collinsa. Nerozumiem teda, prečo ho práve tak vykreslil. Inak je však Michael Collins výbornou životopisnou drámou, ktorá vhodne dávkuje emócie a napätie až do očakávaného finále. ()

Madison 

všechny recenze uživatele

Neil Jordan mi omnoho viac ulahodil čistokrvnou upírsštinou (Interview s upírom) a melancholickou romantikou (Hranice lásky), ale Michael Collins vo mne napriek perfektným hercom a dobrému scenáru nezanechal takmer žiadne dojmy. Bohužiaľ, mne čoby zhýčkanej milovníčke Hollywoodu nestačí k 100%tnému uspokojeniu "len" prepracovaný obsah. Zmocnil sa ma nepríjemný pocit, akoby som sa dívala na nezáživnú televíznu drámičku na nedeľné poobedie, ktorá v rámci vizuálu nemá vôbec čím nadchnúť, práve vďaka tomuto nedostatku si na razantného bojovníka za Írsku slobodu o mesiac už ani nespomeniem. Škoda, že tento významný politický námet nedostali do rúk majstri filmárskej zručnosti - bratia Scottovci, Fincher, .... ()

Galerie (68)

Zajímavosti (30)

  • Vo filme sa síce objavia, no IRA začala používať nástražné pasce až v 70. rokoch 20. storočia. (Arsenal83)
  • Hoci inde sa film vysielal od 15 rokov, v Írsku urobili výnimku a schválili ho od 12 rokov, a to kvôli historickému významu. Cenzor sám uviedol, že film je medzníkom v írskej kinematografii a že „vzhľadom na tému by rodičia mali mať možnosť rozhodnúť sa, či ich deti film uvidia alebo nie“. (Arsenal83)
  • V dvoch scénach možno vidieť vlaky DART, vnútromestskú železničnú rýchlodráhu v Dubline. Film sa odohráva v rokoch 1916 až 1922, no DART bol spustený až v roku 1984. (Arsenal83)

Reklama

Reklama