Království zombie

Série(2) / Epizody(12)

Královstvím se šíří podivné zvěsti o nemocném králi a korunní princ se stává jedinou nadějí lidu v boji proti záhadné chorobě, která zemi pomalu zachvacuje. (Netflix)

Recenze (127)

Dudek

Zdařilý příspěvěk do zombie žánru z neokoukaného prostředí feudální Asie, kterému se daří bodovat hned v několika rovinách. Tou hlavní je bezpochyby schopnost korejských tvůrců podávat relativně složité příběhy jednoduše. Díky tomu můžeme sledovat zdařilé politické drama, které originálním způsobem využívá, oživuje a osvěžuje zákonitosti zombie subžánru. Z hlediska příběhu je Kingdeom neokoukaný a originální počin, který svému žánru nedělá ostudu. Bohužel však stejně jako většina seriálů docela často mlátí prázdnou slámu a spíš než posouvání děje sledujeme nudnější dějovou výplň a občas si bohužel musí vzít dovolenou i logika. To je však něco, co se dalo od seriálu, která má 12 epizod čekat. Hru na první a druhou sérii hrát odmítám, protože se jedná o jeden souvislý děj, který po první šestici dílů není nijak uzavřen. ()

Jížní Korea s Netflixem servíruje nekompromisní Zombie Survival v 6 dílech a je to paráda, kde si příjdou na chuť fanoušci Historie, Zombie, Asie a palácových intrik. Král umírá a jediným následovníkem trůnu je korunní princ, ale s tím nesouhlasí jiné rody a začíná hon na prince i boj o trůn v pozadí zombie apokalypsy. Herecky naprosto skvělé, korunního prince si divák oblíbí od prvního momentu a to i jeho společníky, kde mě velmi bavil lovec tygrů, který předváděl hezké kousky. Je zde hezky a originálně vyobrazen původ samotného viru a zombie mají zvláštní schopnost ( ožívají pouze v noci) a všichni se můžeme shodnout na tom, že zombie sekvence ve třetím díle, je nejen vrchol série, ale také špičkou žánru. Za chválu stojí ještě překrásná krajina, paláce a kostýmy a také hezky dávkované zvraty, které mají šmrnc. Na chuť si příjdou i milovníci useknutých hlav. Jediným mínusem je, že seriál končí v tom nejlepším a nezbývá jen než čekat na druhou sezónu. 85% ()

Beckett51

V některých směrech sice podivná (ne)návaznost a někdy zmatené skoky v prostoru, ale i tak nehorázně zábavná věc plná sympatických i správně nesympatických postav, skvělých soubojů, chytrýho scénáře, kterej se nebojí naprosto nevinně odkazovat na LOTRa nebo GoT, a oku lahodící výpravy. Utíká to jako voda. První série - 85% ... Druhá série - 90% ()

J*A*S*M

Pořád úplně nechápu, jak je možné, že v téže době vznikly v Koreji dva takřka úplně stejné projekty, tedy tento seriál pro Netflix a pak snímek Changgowl. Podobné jsou si tak moc, že patrně musí adaptovat stejnou předlohu, ale i tak je to divné. Stejně jako takřka totožné jméno jejich režisérů :D Každopádně Netflix vede. Nad svým filmovým konkurentem Kingdom vítězí díky lépe prokresleným a sympatičtějším postavám a přehledněji odvyprávěnému ději. Řemeslná stránka je bezchybná, scenérie korejské přírody i starých paláců jsou nasnímány přímo překrásně, a když dojde na zombie akci, nelze si stěžovat na nic. První polovinu třetí epizody považuju za jednu z nejlepších filmových zombie sekvencí, co jsem viděl. Celou dobu jsem se těšil na šestou epizodu a říkal si, jaké to asi bude maso, on ale místo zombie řežby přišel spíše děj posunující díl s několika zajímavými zvraty. Takže asi nezbývá, než se těšit na druhou sérii. ()

okkac

Season 1: Zombíci a feudální Korea je něco, co bych si nikdy předtím dohromady nespojil. Škoda, že těch 6 dílů je jen úvod k mnohém většímu pokračování a končít opravdu "storm the gates" cliffhangerem. Ale atmoška a postupné šíření nákazy na pozadí mocenského boje o trůn je fajn. Škoda, že opravdu je to tak utnuté, bez nějakého zakončení. Season 2: Navazuje přesně tam, kde první skončila a uzavírá v podstatě příběh, ale na konci je časový skok, který připravu děj pro třetí sérii. Jinak jak první byla spíše detektivka a horor, tak druhá je už dost velká a brutální akční jízda, protože nakažených už jsou hordy. O stupeň lepší, než teda první série, ale v podstatě by to klidně mohla být jedna když má každá jen 6 dílů. ()

• S ústřední mužskou rolí seriálu, vycházejícím z jihokorejské manhwy 'Country Of God' (신의 나라), bylo zprvu spojováno jméno jihokorejského herce Joong-ki Song, který ale nabídku seriálových tvůrců z blíže nespecifikovaného důvodu odmítl. V roli seriálového korunního prince se tak objevuje herec Ji-hoon Jo. Ten se tak v případě seriálového úspěchu objeví ve všech třech avizovaných sériích. (Conspi)
  • Dongnae, město, kde poprvé propukl zombie mor, je staré jméno pro Busan. Ironií osudu byl Busan nejbezpečnějším místem v Koreji v dalším korejském zombie filmu, Vlak do Pusanu z roku 2016. (HanzoBureshi)
  • Seriál je adaptací webového komiksu „Království bohů“, jehož autorem je Kim Eun-hee a kreslířem Yang Kyung-il. (HanzoBureshi)