Režie:
Woody AllenScénář:
Woody AllenKamera:
Carlo Di PalmaHrají:
Denholm Elliott, Dianne Wiest, Mia Farrow, Sam Waterston, Jack Warden, Rosemary Murphy, Elaine Stritch, Ira WheelerVOD (1)
Obsahy(1)
Mladá fotografka Lane tráví konec léta ve venkovském rodinném domu ve Vermontu. Sem za ní dochází její nápadník, ovdovělý učitel francouzštiny Howard, stejně jako soused Peter, který se pokouší napsat román o otci. Na návštěvu k ní přijíždí blízká přítelkyně Stefanie a Lanina matka, bývalá herečka Diana Frazierová, se svým společníkem penzionovaným fyzikem Lloydem. V průběhu jednoho večera, kdy za okny domu vypukne prudká bouře, vyplývají mezi účastněnými na povrch skryté vztahy, jejich touhy a traumata zasetá někdy v minulosti... Scenárista a režisér Woody Allen se v komorně laděném příběhu, který se poněkud vymyká z jeho tvorby, soustředil na působivé psychologické vykreslení postav a vzdal hold svému vzoru Antonu Pavloviči Čechovovi. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (70)
Minimalistický filmový skvost, který zjevně není pro každého... Pod zdánlivě banálním povrchem běžných řečí probublávají trýznivá životní dramata, to vše doprovázené krásnou kamerou, skvělými hereckými výkony a citlivě zvolenou hudbou. Za mě rozhodně 90% Je to prakticky stejně silné jako třeba Dvanáct rozhněvaných mužů... ()
Těžko si lze představit Woodyho Allena, jak sedí nad scénářem k filmu Září. Musel chudák prožívat vážně špatné období, protože spolu s Interiéry a Jinou ženou je to jeho jediný skutečně vážný film s minimem "allenovských" hlášek. Má to dost zvláštní atmosféru a určitě to není pro každého, ale mně to sedlo. Ta bouřka, tiché rozhovory, přemítání nad stářím, láskou... Kdyby to byla divadelní hra, byl bych zcela nadšený. ()
Film delikátních kvalit, který mi připravil velmi příjemný zážitek. Celou dobu při sledování jsem měl intenzivní pocit, jako bych sledoval nějaké drama od Čechova, abych byl o to více po zhlédnutí překvapen, když jsem se dočetl, že film je údajně natočen podle hry Strýček Váňa (i když já tam spíš viděl Višňový sad). Člověk na to musí mít samozřejmě náladu, aby se mu takový film trefil do chuti (což vlastně platí i o tom Čechovovi), ale mně osobně to skutečně hodně sedlo - tím, jak se to celé odehrává na jednom místě a tou celkovou bezútěšností, kdy každý chce někoho, koho nemůže mít, a všechno se to dere na povrch - skutečně skvostné! Lidi, kteří mají Allena zaškatulkovaného jako tvůrce konverzačních komedií, by se asi divili, jak výrazně pestřejší jeho filmografie ve skutečnosti byla. ()
Moc teda nechapu, proc tohle Allen tocil, takovej odvar z Interieru, o kterym se da rict prakticky to samy. Takze opet spousta spis nesympatickejch postav resi jeste stupidnejsi problemy nez v pripade Interieru, navic ani nic nevyresi a film tak jde od nikud nikam, ze zacatku jsem se navic mezi vztahama ztracel a to vse se deje v jedny chate behem asi dvou dnu, takze o opruz je postarano. ()
Dost komorní a utlumené pokochání. Místy mě to silně uspávalo, místy mě to nutilo být v pozoru a sledovat každý detail. To bylo to pěkné. Z postav mi nikdo vyloženě sympatický nebyl, takže mě víc zajímal film jako takový než nějaký příběh, osud někoho z nich... Nicméně začínám mít dojem, že Dianne Wiest je opravdu dobrá herečka. ()
Galerie (10)
Photo © Orion Pictures Corporation
Reklama