Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Otupělý policejní veterán Ridgeman (Mel Gibson) a jeho náladový mladší kolega Anthony (Vince Vaughn) jsou suspendováni ze služby poté, co do médií unikne videozáznam jejich svérázných metod. Bez prostředků a velkých šancí se oba zatrpklí vojáci vydají do kriminálního podsvětí, aby učinili spravedlnosti zadost. Mezitím je v jiné části města propuštěn z vězení mladý zločinec Henry Jones a zjišťuje, že jeho matce a postiženému bratrovi hrozí vystěhování. Ve snaze najít způsob, jak jim pomoci, se obrátí na kamaráda z dětství jménem Biscuit, který ho představí nelítostnému kriminálnímu bossovi, jehož ambiciózní plány jej postaví do přímého konfliktu s oběma policejními odpadlíky. (HBO Europe)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (486)

EdaS 

všechny recenze uživatele

Nejoriginálnější kriminálka posledních let s výborným duem Gibson - Vaughn a trademarkově neodhadnutelným scénářem S. Craiga Zahlera. Je to dlouhé přes dvě a půl hodiny a zdržuje se to už tradičně epickým prologem a scénami, které by každý jiný scénárista/režisér vyškrtl, ale právě v tom je jeho kouzlo a půvab. I když vám nekápne do noty, je jisté, že něco takového jste neviděli. Jeden z filmů roku. A jdu si konečně přečíst nějakou Zahlerovu knížku. ()

Kaka 

všechny recenze uživatele

Noir verze Lethal Weapon. Scénáristicky košatý film o mnoha postavách, přesto však srozumitelný, temný, cynický, krutý. Od režiséra, který se nebojí jít za hranu standartů a v jistém smyslu si dělá vlastně naprosto co chce a dotváří jakýsi nový subžánr - dark alternativu Tarantinovek, kde mnohdy kralují rovněž až do absurdna zahnané dialogové pasáže. Film z jiné doby s markantními kvalitami, přesto však možná až příliš dlouhý. ()

Reklama

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele

Nečekala jsem až takovou poťouchlost, ale tenhle film jen formálně využívá žánr detektivky jako z partesu staré školy, aby nám v tom drsňáckém oblečku naservíroval už ne tak divácky sexy kritiku dnešního asociálního státu a nespravedlivého a krutého ekonomického systému. Hlavní i vedlejší postavy dělají zoufalé věci především z tísně a existenčních důvodů: jejich rodinní příslušníci nemají potřebnou péči a bezpečné zázemí, nemohou si dovolit důstojně žít, chybějí peníze na léky, na služby, na školy, na nájemné, na život v bezpečnější čtvrti, bez vyhlídek na dobrou budoucnost je těžké i požádat svou dívku o ruku, a když se k tomu člověk přece jen rozhoupe, chytrá dívka ho přesně z toho důvodu odmítne, psychicky zdeptaná matka po třech měsících od porodu utíká od milovaného miminka do práce, i když se z toho může pominout žalem, protože vydělává víc než manžel atd. atp. *** Kdo by čekal, že Zahler je vlastně takový Ken Loach v drsnější verzi. Ačkoli upřímně - tady sice vyhřezne víc útrob a líp si uvědomíme fyzickou stránku věci, ale je to přece jen Ken Loach, kdo nevyměkne a nechá příběh skončit bez naděje na lepší zítřky, opustí postavy uprostřed stupňovaného zoufalství (Sorry We Missed you). Ale zas je fakt, že ten Zahlerův závěr se zaslouženou masáží s výhledem na oceán lze číst i jako úsměšek a trpký žert. A pak taky, Zahler má ještě čtyřicet let k dobru, aby s tou sociální kritikou ještě přitvrdil. *~ ()

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

“We have the skills and the right to acquire proper compensation.” Jak už je u Zahlera zvykem, tak zastřešující zápletka je simplicitní a od prvních momentů jasně nalajnovaná "kdo, co, proč, jak". V zásadě by dle všech zákonitostí neměla utáhnout více jak dvou a půlhodinový film. Jenže on to ustojí a to díky tomu, jak nebývale silný je v dialozích, postavách a rozehrávání i gradaci jednotlivých situací. Což se ostatně odráží i v jeho "spisovatelské" režii; scény, jak je vystavuje on, by u většiny režisérů měly sotva pár desítek vteřin či rovnou skončily na podlaze střižny. U něj hrají prim a nechá je pozvolna nefilmově staticky plynout dlouhé minuty "kde se zdánlivě nic neděje a nemají opodstanění". Jenže mají. Ohromně z toho těží podprahová tenze, postavy a herci, kteří mají prostor předvést minimalistické výkony. Stále tedy platí, že délka a p-o-z-v-o-l-n-é tempo mají opodstatnění (tedy s výjimkou zbytečné anabáze kolem postavy Jennifer Carpenter) a že je to natolik své, až to není pro každého. Tentokrát to platí tuplem, protože nevyhnutelně to mnozí kvůli echt pravičáckým rasistickým hlavním postavám "bílých nasraných mužů střední třídy" zamění za sdělení filmu/názor tvůrce a nikoli postav. Ovšem taková je už holt doba. A nutno přiznat, že Zahler tentokrát na "trollící" strunu hraje zcela záměrně a sakra že umně (tak na 70%). Naštěstí však nepřebijí fakt, že tohle je hlavně a především na postavách vystavěná poctivá drsná kriminálka ze starší než staré školy (na 100%). ()

Shakers 

všechny recenze uživatele

S. Craig Zahler je drsňák, ktorý sa s tým vo filmoch nepára a vždy rad niekoho rozpára. Nepíšem to preto, že by to bolo cool, alebo preto, že sa to rýmuje, ale preto, že je to pravda. Zahler servíruje tento krát kriminálku s pomalým tempom, ale s veľkým dôrazom na postavy a dialógy, ktoré tu hrajú predovšetkým prvé husle, kedže sa tu moc akcii nenájde. Fúzatý Gibson je fantasticky, drsňáci mu idú a aj keď jeho parťáka vo filmoch moc nemusím, Vince Vaughn ma tento krát bavil. S Gibson to dobre ťahá, dialogy majú niekedy väčšiu šťavu ako samotný film, ale to hlavne preto, lebo to je tak zámerne natočene. Ako som spomínal, tu sa kladie doraz na postavy a celý film je jedna veľká sledovačka v aute s jednou akciu v banke a s druhou na konci vo finálnom zúčtovaní. Niekedy by to chcelo skrátiť, pretože odbočka s Jennifer Carpenter je tu zbytočná (aj keď chápem, že chcel režisér divákov šokovať drsnými únoscami s Kretschmannom na čele). Aj keď to bolo dlhé a rozťahane, ľúbilo sa mi to. 80% - 4* ()

Galerie (23)

Zajímavosti (14)

  • Ve filmu se střídají pro různé záběry dvě auta, Melovo Chevrolet je buď model Caprice ročník 1986 anebo model Impala ročník 1980. Při závěrečné scéně je v jednom záběru auto schované v garáži bílé SUV Dodge Durango, ale jinak je to Chevrolet Tahoe. Dvě úplně jiná auta. (350cuiV8)
  • Když Henry (Tory Kittles) se svým mladším bratrem Ethanem (Myles Truitt) hrají na konzoly PS4 fiktivní hru „Shotgun Safari“, nemají ani zapnuté joysticky. (SeBig)
  • Počas rozhovorov (čas 00:24:30 - 00:36:35) medzi Brettom (Mel Gibson), Anthonym (Vince Vaughn) a Calvertom (Don Johnson) ich odznaky, ktoré hodili na stôl, menia pozíciu medzi jednotlivými scénami. (BOURQUE)

Související novinky

TOP filmy a seriály roku 2019 dle TOP uživatelů

TOP filmy a seriály roku 2019 dle TOP uživatelů

29.12.2019

S blížícím se Silvestrem vám tradičně přinášíme hlasování TOP uživatelů ČSFD.cz za nej filmy a seriály uplynulého roku. Jaké jsou jejich "topky" i s krátkým shrnutím názoru můžete vidět níže. Z filmů… (více)

ČSFD výprava na nej horor fest světa

ČSFD výprava na nej horor fest světa

07.10.2018

ČSFD skvadra hororových geeků Filmmaniak, Goldbeater, POMO a RUSSELL (na horní fotce zleva doprava se zombie girls, odchycenými na slavném “Zombie Walk”) nás zdraví ze světového Nr. 1 festivalu… (více)

Mel Gibson natočí remake Divoké bandy

Mel Gibson natočí remake Divoké bandy

25.09.2018

Mel Gibson (Statečné srdce, Ve jménu krve) si svůj návrat mezi Hollywood užívá a jeho poslední projekty musí dělat radost nejednomu fanouškovi. Kromě natáčení nového filmu z druhé světové války… (více)

Mel Gibson a Colin Farrell se budou mstít

Mel Gibson a Colin Farrell se budou mstít

01.08.2018

Mel Gibson (Odplata, Ve jménu krve) a Colin Farrell (Fantastická zvířata a kde je najít, Miami Vice) si společně v thrilleru režiséra Tommyho Wirkoly (Jeníček a Mařenka: Lovci čarodějnic, 7 životů)… (více)

Reklama

Reklama