Bernadette Fox, manželka a matka, jednoho dne nečekaně zmizí. Její 15 letá dcera Bee a manžel pátrají po tom, co se jí stalo. Pátrání odhaluje nepříjemné skutečnosti z minulosti Bernadette, které mění celou situaci. (Forum Film CZ)

Videa (6)

Recenze (57)

marhoul

Knižní předlohu jsem nečetla, Linklaterovy filmu mám vesměs ráda, takže i na Bernardettu jsem byla zvědavá, netuše, do čeho jdu. Výsledek mě příjemně překvapil, ačkoli zpočátku jsem si nebyla jistá, na co vlastně koukám. Obsazení výborné, nemyslím si, že by celý film odtáhla Cate, scénář místy totiž drhnul, ovšem v řadě scén byl vyloženě senzační. Sakumprdum se jedná o snímek, který musí divákovi sednout, nelze jej paušálně doporučovat. Já očekávání neměla a těší mě, že jsem to viděla. Přirovnání k Walteru Mittym v sukni je trefné. Milý film, ačkoliv řadě bodů absurdní, obdivuhodně lidský. ()

jhrasko

Tých vrstiev, ktoré som v príbehu našiel...o osobitosti, odlišnosti, matka a dcéra vzťahu, o láske, pretože sme si ju zvolili, o vytrhnutí koreňov, nakoniec i o černiciach....a o geniálnej Cate, ktorá je, ako vždy, úplne iná a opäť dokonale krásna. * * * * * je veľa, veľa, ale nevedel som odtrhnúť oči. Nie je to film dokonalý, ani náhodou, ale má dokonalé okamihy. A tá architektúra, wow. A samozrejme energia CB s filmovou dcérou, Emmou Nelson, je výnimočná.....POPULARITY IS OVERRATED...WE ALL KNOW... ()

mira.l

Bernadetta zůstala někde na půli cesty mezi Jasmínou a ... a ... a čím vlastně? Zpočátku to vypadalo opravdu jako jakási reinkarnace Jasmíniných slz, Cate Blanchett i tady hraje podobnou pizdu tak dok... (ne, dokonale ne, jen dobře, dokonalá byla Jasmína), že by jí člověk po 15 - 20 minutách nejradši otevřel obočí, ale celé je to takové nemastné, neslané, myslím, že tady vcelku odpovídá to aktuální hodnocení 65%. Bernadetta je sice kdysi slavná (čím, jedním domem, který nakonec někdo srovnal se zemí?) architektka, ale i tak se divákovi vlastně nedostane pořádného vysvětlení, proč se vlastně nastěhovala do domu, který jí i celé její rodině padá na hlavu. Snad proto, že to byla nějaká polepšovna, cvokhaus nebo něco podobného? No, asi se tam cítila "jako doma". Ve chvíli, kdy "se zmizí" do Antarktidy a vetře se na nějakou vědeckou stanici, kde ji tak nějak začlení do personálu, do toho se za ní vydá manžel s dcerou a pochopitelně ji najdou na první dobrou, už to jde do kopru úplně. Dvě hvězdičky za Cate a nikdy víc. Tohle se nějak moc nevydařilo. ()

angel74

Začátek mi moc nesedl, ale pak už se to jen zlepšovalo až k výtečné poslední půlhodince, která opravdu trochu připomíná dobrodružnou pouť Waltera Mittyho. Do té doby mi styl vyprávění krapet evokoval filmovou tvorbu Woddyho Allena. V konečném výsledku se však jedná o další svým způsobem netradiční snímek, z něhož je Richard Linklater cítit na sto honů. Jen tak na okraj, pro hlavní hrdinku stranící se lidí (ve skvělém podání Cate Blanchett) mám pochopení, protože jsem svým založením taky spíš samotářka. (80%) ()

silentname

"Where'd You Go, Bernadette" sa v jadre ukázalo byť celkom dobrou dramédiou. Richard Linklater tu dokonca prináša podľa mňa aj zaujímavejší film ako naposledy. Čo film podľa mňa dosť posúva dopredu je jeho herecké obsadenie. Cate Blanchett v hlavnej role funguje veľmi dobre. Cítim z nej asi všetko čo táto rola potrebovala. Jej trápenie, jej radosť a možno aj (istým spôsobom) zákernosť. Génius sa potrebuje vedieť realizovať. A pokiaľ to v sebe zatlačí, tak možno to môže zo začiatku fungovať, no dlhodobo to začne niečo v ňom zabíjať. A presne to sa stalo Bernadette. Páči sa mi aj jej dcéra, ktorú hrá Emma Nelson. Je inteligentná, skromná a je vidno, že svoju matku nadovšetko miluje. Uveril som jej každý moment. Billy Crudup je dobrý, Kristen Wiig vo svojej postave ukrýva viac, než by sme si mohli najprv myslieť. Film má celkom v pohode humor a dramatické momentky sú podľa mňa fuknčné. Moje problémy s filmom však súvisa trošku s niečim iným. Názov a rovnako aj trailer sa výrazne sústredia na Bernadettin útek. No tomu sa budeme venovať až v poslednej polhodine filmu. Inak sa viac venujeme jej rodinnému životu. A hoci to funguje dobre, čakal som, že sa k jej úteku posunieme skôr. Okrem toho sú tu niektoré scénky, ktoré pôsobia trošku nasilu. Ako situácia s asistentkou Manjulou. Ako Elgieho sekretárka, ktorá očividne by mala o šéfa záujem. Tie časti sme nepotrebovali. V jadre však tento film je drámou o hľadaní vlastnej identity a uvedomení si toho, čo sme kedysi prežívali. Myslím si, že stojí za pozornosť, som rád, že som ho videl, no nemôžem ho označiť za Linklaterov najlepší film. Ale uvidíme s čím príde nabudúce a rozhodne mu tu musím dať plusové body. Som spokojný. Hodnotenie: B ()

Zajímavosti (3)

• Mark Allen z ABC TV, označil film jako „a masterpiece“, v češtině jako „mistrovské dílo“. (dytr_kr)
  • Film měl mít premiéru v kinech již v březnu 2019, ale byl odložen až na srpen 2019. (dytr_kr)