Nenávist

• USA The Grudge (více)
Trailer 6

Když někdo zemře v náručí ukrutného hněvu… zrodí se kletba. Kletba se usídlí v místě smrti. Ti, kteří se s ní setkají, budou pohlceni její zuřivostí. Producent Sam Raimi nám přináší nový pohled na klasický horor. (Falcon)

Trailer 6

Recenze (166)

fixaman odpad!

The Grudge z roku 2004 řadím mezi nejlepší horory, jaké jsem kdy viděl (a že jich bylo pěkných pár set). Tohle je ale tak ubohá verze bez jakéhokoliv nápadu, napětí či sympatických postav, že vůbec nechápu, proč vznikla. Když chcete udělat remake, měl by původní film někam posunout, ne být jeho horší variantou. Takhle ne. ()

majo0007 odpad!

Keď si pozriete tento flákot, budete považovať belošský manželský pár za abnormálny. Pretože čo nám tu narichtovala liberal party už nemá obdoby. Spolužitie aziata s beloškou... prekúsneme. Ale prijde BONBÓN! v podobe černocha s beloškou - obaja okolo 80r - manželia 50r - teda sa brali začiatkom 60˝s - v čase totálnej americkej rasovej segregácie - černocha by vtedy povesili za gule a jej by na čelo vypálili KKK. HORROR! Už prvý US remake Ju-on stál za prd, dvojka ho prekonala, a teraz tu máte korunovačný klenot. A pán Raimi má ďalší tlstý čierny puntík. Dúfam, že si celé to martýrium užil aspoň pes "Frank" - najlepšia "postava" vo filme. ()

666Carnage

Tak tu máme další nezvládnutý remake, u kterého jsem rád že jsem vynechal kino a počkal si na online. Nezachránil to ani to, že to produkoval Sam Raimi. Film nemá strach nemá nic jen pár nechutných scén a docela známé herce, Je tu několik časových pásem a někomu by to mohlo vadit. Prostě nic moc. 30% ()

tron

Neviem, či je to dané tým, že som posledný diel série Grudge videl pred 11. rokmi, ale na novú verziu (alebo čo to vlastne je... asi sequel?) tešil, prekvapivo mi dosť sadla a užil som si ju. Jasné, nie je to žánrové (veľ)dielo. To fakt nie. Ale potešilo ma príjemne pomalé (avšak nie uspávajúce) tempo, veľmi sympatický kasting (Demián Bichir, John Cho, William Sadler, Frankie Faison, všetko moji obľúbenci), nenápadný, ale v skutočnosti vďaka časovým skokom vcelku šikovne vystavaný scenár, ponurá atmosféra, pár hororovo príjemne nepríjemných momentov (Birchov parťák) a sústredenie sa na dospelého diváka. Masky mohli byť lepšie a ľakačky sú miestami naozaj dosť, hm, jednoduché, ale napriek tomu som si tento diel užil. ()

tnp101

Americký remake Nenávisti z roku 2004 mě potkal v ideálním věku (14). To jsem si jej naslepo vybral ve videopůjčovně a společně s o pár let starším Blair Witch jej zařadil mezi pár hororů, u kterých jsem se regulérně bál. Říci, že se nové zpracování příliš nepovedlo, je ještě docela pochvala. Lekačky obecně nepovažuji za strašidelné, v tomto případě se ale spoléhají doslova jen na co největší hlasitost. Film je nudný, takřka bez děje, herci to chtějí mít co nejdřív za sebou, vizuál je vyloženě hnusný, a tak bych mohl pokračovat. Prakticky jediné, co bych neoznačil za špatné, je statický záběr v první části závěrečných titulků, ale to film z hlubin těžkého podprůměru ani náhodou nevytáhne. 30% ()

• V průběhu filmu si lze několikrát všimnout číselné symboliky. Vícekrát je v záběru „haunting house“ s číslem popisným 44. Naopak policejní stanice hlavní hrdinky má číslo popisné 999. „Andělské“ číslo 44 symbolizuje pozitivní energii a boží ochranu, naopak 999 – pokud jej obrátíme – značí „ďábelské“ číslo bestie 666, což je vlastně úplně obráceně (detektivové jsou přeci ti hodní a nenávistní bubáci naopak zlí). (Haymar)