Co kdyby nadané dítě z jiného světa ztroskotalo na Zemi, ale místo aby se pro lidstvo stalo hrdinou, začalo by se projevovat velmi zlověstně? V Synovi temnoty přináší vizionářský tvůrce Strážců galaxieThe Belko Experiment děsivý zvrat a nový radikální žánr: superhrdinský horor. (Falcon)

Recenze (378)

tron

Vôbec sa mi to nepáčilo. Herci sympatickí (vlastne len ústredný manželský pár, ostatní nie), ale postavy protivné. Gore fajn, ale nemám štrnásť, aby mi to stačilo. Nápad so „zlým Supermanom“ podľa mňa na celovečerák nestačí. Pravdupovediac nestačí ani na kraťas. Je vhodný maximálne tak na pokec nad pivom. Záverečné titulky OK. A dosť nerozumiem scénam zo školy, ktorým je spočiatku prikladaný veľký význam a nakoniec proste zmiznú z deja. ()

D.Moore

Mám pocit, že tenhle film nepřinesl vůbec nic zajímavého. Jediné překvapení, tedy o 180 stupňů obrácený příběh Supermana ve stylu Přichází Satan!, zná každý, kdo viděl upoutávku, a žádných dalších už jsem se nedočkal. Napsal bych, že slibný nápad zůstal nevyužitý, ovšem je otázka, jestli se s takovým přístupem vůbec nějak využít dal. Není to ani pořádně hororové, ani psychologické, ani jakkoliv zábavné... Není to dobré. ()

Xmilden

Luxusní námět, výborný gore, ale provedení se ne tak úplně povedlo. Hodně mě rušilo často nelogické chování postav, nejvíce tedy rodičů, kteří si dlouhou dobu odmítali připustit že si ukousli příliš veliké sousto, když chtěli natajňačku vychovávat mimozemšťana. Přerod Supermana z hodného na zlého pro mě není dostatečně vysvětlen. Rovněž zde jaksi chybí dovysvětlení jeho příletu na zem, potažmo role jeho mateřské lodě schované ve stodole. Škoda, tento příběh si zasloužil lépe promyslet. Alespoň že jde o svižnou jednohubku. 50% ()

Eawy

Určite nie klasický horor, na ktorý sa idete báť. Námet je však výborný a možno nie dokonale prevedený v tomto filme, ale určite má potenciál. Možno filmu uškodilo práve to, že sa jedná o typický "child" horor, kde v podstate zlou postavou je dieťa. To je velikánske obmedzenie, keďže dieťa nemá prístup úplne ku všetkému ako dospelí a môže na diváka hrať iba svojou "nevinnosťou". Herec v hlavnej úlohe hrá úžasne, som zvedavá, či si film pozrel. Výborný soundtrack ! :D 65% ()

-bad-mad-wolf-

Na farmu spadne ̶m̶e̶t̶e̶o̶r̶i̶t̶ kosmická loď, v níž sladce spinká ̶b̶u̶d̶o̶u̶c̶í̶ ̶S̶u̶p̶e̶r̶m̶a̶n̶ malý mimozemský zkurvysyn. Adoptují ho zde žijící ̶m̶a̶n̶ž̶e̶l̶é̶ ̶K̶e̶n̶t̶o̶v̶i̶ manželé Breyerovi a snaží se ho vychovávat jako obyčejného chlapce. Pak se všechno zkomplikuje, jelikož chlapec v sobě nalezne ̶p̶o̶t̶ř̶e̶b̶u̶ ̶c̶h̶r̶á̶n̶i̶t̶ ̶s̶l̶a̶b̶š̶í̶ touhu vykuchat původní obyvatele planety. Promlouvá k němu ̶d̶o̶b̶r̶o̶ ̶j̶e̶h̶o̶ ̶r̶o̶d̶i̶č̶ů̶ zlá mimozemská loď a navíc si uvědomuje, že díky svým nadlidským schopnostem může ̶l̶i̶d̶s̶t̶v̶o̶ ̶s̶n̶a̶d̶n̶o̶ ̶c̶h̶r̶á̶n̶i̶t̶ házet baráky na všechny prolhané hajzly, kteří neměli úctu ke zbytkům emocí v jeho emzácké autistické kebuli. Ve finále to není tak dobrý film, jak být mohl, každopádně není ani tak špatný, jak jsem slyšel - reverzní Kal-El je prostě zase nová variace ke všem těm příšerám, kyborgům, nemrtvým a démonům, kteří ve slasherech a jiných filmech lovili člověky dosud. Škoda jen, že scénář nepřekvapí absolutně ničím (vyjma až nečekaně brutálních scén). Dokonce si myslím, že by se výjimečně hodila i delší stopáž - jelikož téma "koukej co se stane, když začne vyrůstat psychopat z uťáplého dítka, které v sobě objevilo schopnosti Supermana" v sobě má obří multižánrový potenciál - každopádně chápu, že za šest mega si nevyskočíš tam, kde potřebuješ spoustu triků. ()

Zajímavosti (10)

• Premiéra filmu byla původně plánovaná na 30. listopadu 2018. (Varan)
  • Název filmu se objeví až chvilku před závěrečnými titulky. (noelcoward73)