Režie:
Ivan ZachariášScénář:
Ondřej GabrielKamera:
Jan VelickýHudba:
Petr MalásekHrají:
Táňa Pauhofová, Martin Myšička, Jan Vlasák, Martin Hofmann, Lenka Vlasáková, Petr Lněnička, Hattie Morahan, David Nykl, Kristýna Ryška, Attila Mokos (více)VOD (1)
Epizody(6)
Obsahy(1)
Rok 1989. Marie je profesionální houslistka, která před 12 lety se svým mužem, pronásledovaným disidentem Viktorem, uprchla z totalitního Československa do Británie. Teď se ale vítr začíná pomalu obracet a ve vzduchu visí změna. Marie by toho ráda využila a po letech konečně navštívila svou rodinu. Jenže brzy po návratu do Prahy se ukazuje, že to byla osudová chyba. Viktor za dramatických okolností zmizí a není jisté, zda je vůbec naživu. Marie chce za každou cenu zjistit, co se s ním stalo. Co když však není na pravdu připravena? Ukazuje se totiž, že Viktora nehledá jen ona, ale i tajné služby několika států. A čas utíká čím dál rychleji, protože pád železné opony se blíží... (HBO Europe)
(více)Videa (3)
Recenze (288)
Ivan Zachariáš nezklamal. Skutečně solidní kousek s poctivou atmosférou, a přestože seriálu nesedí úplně nálepka "špiónský", je to výborná podívaná tažená výkony Táňy Pauhofové a Jana Vlasáka. Finále mě dostalo. 80% ()
Na rozdíl od předešlého projektu HBO Pustina má Bez vědomí výrazně pevnější logiku, veškeré součástky do sebe ve finále zapadnou bez pachuti krkolomných náhod a motivací. Tmou, deštěm a marností pohybují výhradně ztrápené bytosti s tragickými výrazy. Severská poetika se tu ocitá až na hraně manýry.„Domácká“ Lenka Vlasáková přehrává Pauhofovou v nevděčné roli jediné světice. Naštěstí jinak se postavy vyznačují zajímavou nejednoznačností. Naopak blahobytní veksláci či zlověstní zabijáci sahají ke karikatuře. S výjimkou dobově věrných rekvizit si slabší chvilku vybírají reminiscence z éry Charty 77, sloužící jako učebnice pro zahraničí. ()
Tak jsem si kvůli nejočekávanějšímu projektu české televizní tvorby tohoto podzimu vyzkoušel 7denní HBO GO a sice se to zajisté vyplatilo, ale ne na sto procent. Zvěsti, že se dostavil nástupce Pustiny, nelze brát jako věrohodné, protože nový Zachariášův seriál vůbec nesahá po kotníky tři roky starému majstrštyku. Pokud se zmíníme o obsazení, nelze absolutně nic vytknout. Pokud se ovšem ponoříme hlouběji do celé pointy oněch 6 dílů, nelze nepřemýšlet nad faktem, že jsme v tuzemské tvorbě již viděli pozoruhodnější detektivky. Ten, kdo českou tvorbu nesleduje, bude asi potěšen. Já se jí ale věnuju ve velkém měřítku a nevyvaruju se onomu srovnání. Stále čekám, čím bude milovaná Pustina konečně pokořena. Jestli vůbec někdy bude... [viděno na HBO GO] ()
Bez vědomí je o poznání méně úderné než předchozí Zachariášova Pustina. Tady se Zachariáš snaží více fušovat do rybníčku, kde pevnou rukou vládne Agnieszka Holland. Ve srovnání s jejími seriály, které čerpají ze silných historických osob a událostí, tady jdeme dozadu pouze dobově bez přesného zařazení. Také mi přijde, že Bez vědomí neví, co chce pořádně být a střídá žánrové pasáže jako ponožky. Ty kriminální části jsou povedené, ale když se přejde do politického dramatu nastává potíž. Bez vědomí se tak opravdu táhne a měl jsem problém se donutit do dalšího dílu, protože v druhé polovině výrazně ztrácí dech. Nicméně nelze nedodat, že se jedná o technicky a herecky naprostou špičku a tolik podobných děl u nás nevzniká. ()
Dokud Praha vypadá jako nejhnusnější místo na světě, které je až do morku prolezlé estébáky, je to fajn. Pak se rozehraje velká špionážní hra, která pohltí sebe sama. Nevadí mi nedivácký přístup a vršení otázek bez odpovědí, vadí mi ty béčkové zkratky a absence empatie vůči jakékoliv postavě. Chápu ty postranní úmysly, které brojí proti společenské ztrátě paměti, ale v závěru těch neopodstatněných šesti hodin už mi to bylo naprosto jedno. ()
Galerie (44)
Photo © HBO Europe
Zajímavosti (24)
- Ve chvílích, kdy se pracovnice britského velvyslanectví pohybuje v pražském metru, podtrhuje tíživou atmosféru hudba skupiny Progres 2, konkrétně instrumentální část skladby „Planeta Hieronyma Bosche II“. Tato skladba vyšla na albu „Dialog s vesmírem“ v roce 1980 u vydavatelství Panton. (bearmeedek)
- Ve scéně na nádraží je slyšet hlášení automatického hlasového informačního systému (s hlasem Václava Knopa). Tento systém byl zaváděn až po roce 1993. (StarejCihak)
- Ve chvíli, kdy se hlavní hrdinka pohybuje po vlakovém nádraží, zde zaznívá všem dobře známé hlášení vlaků namluvené Václavem Knopem (systém HIS), zaváděné však na našich stanicích až v 90. letech 20. století. Navíc zde zazní chybně název stanice Pardubice-Rosice nad Labem. Ta byla takto pojmenována až v roce 2001. Předtím se jmenovala pouze Rosice nad Labem. (kiv)
Reklama