Epizody(3)

Legenda o hraběti Drákulovi ožívá v novém vyprávění, které detailně rozvádí upírovy krvavé zločiny – a prozrazuje jeho zranitelná místa. (Netflix)

Recenze (161)

Toren

5/10. Zklamání. První epizoda byla přitom docela fajn. Historicky poutavá, zábavně vystavěná a ironicky svázaná známou legendou. Druhá epizoda však hodila do koše logiku, rozumné chování postav a plula (doslova) už jen v průměrných vodách. Závěrečná epizoda byla tzv. kolíkem do srdce. Jakousi nezajímavou a šedivou patlaninou, která absolutně postrádala odůvodnění, proč dostala nová vize zelenou. Je to škoda... neboť Claes Bang si to dává a technicky jde o (na britské poměry) solidní labůžo. ()

Wancohoff

Tesil som sa na to. Bohuzial je to lacna inscenacia natocena na troch miestach. Vacsinou su tam neherci a trepu priblble dialogy. Obzvlast sam dracula. Na dnesne pomery, ake vedia byt serialy kvalitne obsahom i audiovizualom, je toto 10 krokov spat. Po druhej casti som sa na to vykaslal. Stacilo utrpenia. A neobmakcili ma ani zabery mojho rodneho mesta(BŠ) 15% ()

Raziel_cz

Claes Bang to táhne na svých ramenou jako Arnold Schwarzenegger kládu v Komandu od začátku do konce... ale ani on ty tři díly sám prostě neprodá. A je to sakra škoda, protože ukazuje nejen jak skvělý a charismatický a zábavný dovede být, ale především je na něm vidět, jak strašně ho ta role bavila. Což ostatně platí i o Dolly Wells, jejíž imrvére se rouhající jeptiška Agatha je highlight úvodní epizody. Což je bohužel také jediná epizoda, která za to opravdu stojí. Je to absolutně ze řetězů urvané převyprávění Harkerova pobytu v Drákulově hradu a posléze v klášteře – převyprávění stylové a zábavné a upřímně vtipné, jež vás nechá žíznivé po dalších dílech. A ta bohužel nenaplní očekávání ani zdaleka. Druhá epizoda je vlastně slasher – se všemi pozitivy i negativy. Koukáte na Drákulu, jak postupně likviduje posádku Demeteru, a na posádku Demeteru, jak se snaží přijít na to, kdo z pasažéru je likviduje. Což pro diváka nefunguje a ani nemůže fungovat jako detektivka, ani jako horor a snad ani jako film, protože je to prostě hloupé a i ten geniální Claes Bang to důstojně ustává s vypětím sil. A pak přijde finále... a Claes Bang je opět v plné síle, zábavně dělá 21. stoletím zmateného upíra, skvěle si nahrává s Gatissovým Renfieldem a opět to není chytré, ale ve spoustě věcí je to dostatečně zábavné a člověka skoro zamrzí, že se v tomhle zasazení neodehrává celý seriál. Ale pak přijde, ehm, absolutně všechno se Zoe a vysvětlování upírských pověr a fakt špatné převyprávění příběhu Lucy a ještě horší vyvrcholení a vy doufáte, že Moffat už nikdy nic nenapíše a Gatiss zůstane jenom u herectví. Takže vlastně dost rozporuplný začátek roku. Hádejte, co v mé top 10 letos figurovat nebude. ()

Jinny

Inu, musím říct, že Moffat opět za nablýskanou slupkou a rádoby chytrými twisty a dialogy neskrývá zrovna oslnivý obsah. Za cynickým přístupem k postavám se nedá schovat fakt, že minisérie nemá nosné téma. První díl má alespon sevřený děj a odpovídající atmosféru. Nakonec ale zjistíte, že každý díl minisérie je natolik odlišný, že vyžaduje vlastní expozici. Není to rozhodně jeden příběh ve třech částech. Nakonec zjistíte, že jediné, co vám tvůrci chtěli říct, je to, že Drákula se bojí smrti. Má to být objevné, když to je do určité míry pravda snad pro jakouliv upírskou postavu, co hned nespáchá sebevraždu? ()

matolas

Po veľmi dlhej dobe dobrý seriál s upírom, ktorý sa nebojí riskovať, ale ctí ducha originálu. Ak má dnes ešte vzniknúť adaptácia Stokera, má vyzerať takto. Miestne hodnotenie je absurdné. Keď pristúpite na hru scenáristov, nedá sa nebaviť. Tunajšia predstava, že silená multikultúrna propaganda je obsadzovanie hercov (ešte k tomu vedľajších) rôznymi rasami je k popukaniu. Z Moffatovej tvorby sa to najviac podobá na Jekylla. Bang a Wellsová skvelí. Takto nejako si predstavujem kvalitné televízne spracovanie. "Please avert your eyes - I have to murder a child." ()

• Seriál sa natáčal päť mesiacov. (dwdb)
  • Slovenské lokácie: ulice historického jadra a Starý zámok v Banskej Štiavnici, Oravský hrad a Zuberec. (DJW)