V kriminálním dramatu se představuje Bradley Cooper jako mladý ambiciózní umělec s nadáním zmanipulovat lidi díky vhodně zvolených slov, který se spojí s psychiatričkou (Cate Blanchett), která je však mnohem nebezpečnější než on sám. (Falcon)

Videa (5)

Recenze (264)

NinadeL

Epochální zážitek. Je velmi příjemné, že se i v tom mračnu letošních oscarových nominací najde takový ideální film. Skvělá látka je čerpána z románu Williama Lindsaye Greshama Nightmare Alley (1946), kterou jako novinku prověřila už první adaptace v roce 1947. Stylově se jedná o lahůdku s klasickou filmovou interpunkcí, výprava si dala záležet na absolutním art decu a navíc se tu snoubí dekadence cirkusového prostředí a zkaženého velkoměsta. Co chtít víc? Snad jen ty herecké koncerty, které jsou samozřejmostí: Cooper, Blanchett, Dafoe, Mara, Collette... O dekádu dříve byla podobnou lahůdkou Water for Elephants. A v televizi snad 4. série AHS nebo nedokončený seriál HBO Carnivale. ()

PauloZ

Je to zvláštní. Přišlo mi, že se tam do poloviny filmu nic moc nestalo, jen se to dějově hledalo a set upovalo se to pro tu druhou polovinu a u obrazovky mě drželi jen hereci jako somatné postavy (např Dafoe je ginální jako vždy). V polovině se to ale láme a od příchodu Cate se to mění v solidní thriller plný her s psychikou a vrcholící trpkým závěrem. ()

vurhor

Hrozně jsem tomu chtěl přijít na chuť, ale podařilo se mi to jen částečně. Nightmare Alley je snímek, který má rozhodně parádní výpravu a po většinu času i působivou atmosféru. To vše navíc doplňuje i herecké obsazení, ve kterém je to jeden sympaťák vedle druhého. Obzvlášť Bradley Cooper zde předvádí jeden z nejlepších výkonů své kariéry. První polovina se ale hrozně táhne. A i přestože si udržuje poměrně působivou atmošku, párkrát jsem si uvědomil, že se vlastně docela nudím. Film nabere mnohem lepší tempo poté, co se v něm představí postava Cate Blanchett. Vlastně si říkám, že kdyby snímek ubral na karnevalových sekvencích, zlepšilo by se mu nejenom napětí, ale určitá struktura vyprávění. Jakmile začne Cooperova postava jednat více za sebe, tak rázem jsem se na to koukal s mnohem větším zájmem. Guillermo del Toro tam dává hodně symbolů, občas se k nim ale natolik upne, že tím trpí samotný děj, který v rámci toho může připadat zmatečný. Ve výsledku je to krásně natočený film, který ale s člověkem vlastně příliš nehne. Ovšem konec to má parádní, to jako jo.  Lepší 3* ()

Xmilden

Guillermo del Toro začal točit trošku jinak. Více akademicky a přilákal slušnou řadu velkých ryb. Tentokráte vypráví příběh z prostředí mentalistů, šejdířů, cirkusáků, kdy vrcholem všeho je někdy více či méně obalamutit diváka. Bradley Cooper se ukazuje jako stále lepší a lepší herec. Ulička přízraků není rozhodně krátký film, ale je to z důvodu toho, že film je rozdělen na dvě poloviny. Ta první se mě líbila o chloupek víc. 70% ()

Malarkey

Když si tak prohlížím filmografii Guillerma del Tora, tak bych snad i řekl, že právě Ulička přízraků je jeho nejkomplexnějším filmem. V době 40. let 20. století to tu totiž začíná jako okultistické drama z prostředí cirkusu, aby se film ve druhé polovině proměnil v regulérní noir. Výborná kamera a perfektně houstnoucí atmosféra nabádá k nadpřirozeným motivům, které má režisér obecně hodně rád, aby je postupem času překvapivě potlačil čirým pragmatismem. Trošku překvapující, ale díky výborným hereckým výkonům se jedná o jeden z nejzajímavějších filmů poslední doby. ()

Zajímavosti (14)

• I přesto, že je Bradley Cooper první postavou, která se ve filmu objeví a ukáže se skoro v každém záběru, neřekne prvních 11 minut a 19 vteřin ani slovo. (GOtoUCSC)