To, co se zprvu jednomu inženýrovi zdálo jako skvělý nápad, jak získat miliony dolarů, se zvrtlo do stavu, kdy musí prchat, aby si zachránil holý život, a snažit se přijít na to, proč ho vlastně pronásledují. (Filmbox)

Recenze (446)

Hrabka

Značně zapeklité sci-fi příběhy patří vůbec k tomu nejoblíbenějšímu, co mi filmy můžou nabídnout. Musí se ovšem povést a to se o tomto kousku zase tak moc říct nedá. Paycheck má vcelku zajímavou a lákavou strukturu, hlavní hrdina pořádně neví, která bije a vše je postupně odhalováno. Film působí zajímavě, bohužel v celkovém vyznění to prostě není ono. Není to prostě tak dobře zpracovaný, aby to člověka semlelo, jako jiné, povedenější akční scifárny. Z mého pohledu se jedná pouze o průměrné sci-fi se solidním příběhem, který bohužel není takový, aby dokázal diváka více vtáhnout do děje. Já musím k mínusům navíc zařadit ještě herecké obsazení, protože jak Ben, tak Uma nejsou zrovna mými oblíbenci, spíše naopak. 60% ()

Phobia

Jak ohodnotit film, u kterého jsem zvládla 4x usnout nudou, než se konečně dovybuchoval k závěru. Teoreticky by mohlo být kladem, že jde o sci-fi... ovšem debilní sci-fi, ve kterém Affleck coby opička doskáče po haluzích k odplatě, majetku a ženě svých snů. Herecké obsazení není špatné - až na jedinou výjimku, co čtveřici Thurman/Eckhart/Giamatti/Feore naprosto přebíjí svou neschopností. Ano, ano, kdyby hlavní roli dostala radši ta výše zmíněná opička, nebo žížala, nebo třeba sloní prdel, dopadlo by to lépe - všichni totiž mají rozmanitější a věrohodnější výrazové prostředky, než mobilní poleno Beník. K jeho tragickému, grcoidnímu výkonu si připočtěme opravdu ultrapitomý scénář, obyčejné prostředí i kostýmy (zapomeňte na futuristický vzhled, všechno je v normálu), nevýraznou hudbu... co můžu pochválit? Snad choreografii soubojů, pokud je divák ochoten přistoupit na tradiční hru filmových tvůrců, že padouši jsou za všech okolností naprosto neschopní a navzdory výrazné přesile odsouzení k umlácení kdejakou křehkou vědkyní. Tahle výplata byla skutečně štědrá na nesmysly, akci a "herectví" dřeva Afflecka, v penězích bych to přirovnala k sociálním dávkám - pro bílé obyvatele ČR. 40% ()

Vitason

To, co potkalo Bena Afflecků v Paychecku, se prostě může občas stát každému, když se člověk probudí s prázdnou peněženkou, několika předměty v kapse (Lístek plný odshora až dolů čárkami, obal od kondomu a pár modřin po těle) a vůbec si nemůže vzpomenout, co dělal předešlého večera... Paycheck má dva základní neduhy. Tím prvním je, že producenti sice přitáhli skvělého akčního režiséra, ale místo akčního scénáře mu předhodily rádoby chytré sci-fi. A tím druhým problémem je špatný casting. Nějak se nemůžu rozhodnout jestli mě nudil víc Affleck nebo Eckhart, alespoň že Umě to sluší. Ale abych jel nekydal špínu, tak akce (když už na ni dojde) je povedená, občas nápaditá a kamera u ní je přímo výborná, ale to nemění nic na tom, že Dicka jsem už viděl zfilmovaného mnohem lépe. A jedna dobrá zpráva nakonec: přiletí i holubice:-) ()

kleopatra

V návalu sebemrskačství jsem sáhla po filmu s Affleckem, kterého ne že nesnáším, ale nepovažuji ho za talentovaného herce a nechápu jeho hnízdění na hvězdném hollywoodském Olympu. Ne, omluva se nekonala, Ben mě nepřesvědčil, opět použil jen několik málo svých naučených výrazů, které střídá stále dokola (údiv s otevřenou pusou, údiv se zavřenou pusou a zamračeným čelem, atd.) . Ale film jako takový mě drapl - i přes spoustu nesrovnalostí, ale je to sci-fi, takže to se dá prominout, když má film takový odpich. ()

InJo

Marná snaha - John Woo bude "tím" JOHNem WOOem jen když se vratí do Hongkongu a znovu naváže spolupráci s Chow Yun-Fatem. Kdybych totiž nevěděl, že Výplatu natočil právě on, v životě bych ji k němu nepřiřadil. Jeho nezaměnitelný styl je tu cítit jen a pouze díky oné holubici. Akční scény jsou zvládnuté s přehledem, ovšem k takovému olovem, střelným prachem a krví "vonícímu" peklu, jaké dokáže tenhle mistr akce rozpoutat, mají na míle daleko. Tím ale nechci Výplatu nijak shazovat. Je to dost dobře natočená a překvapivě i napsaná thrillerová oddechovka (sci-fi je to asi tak z jedné osminy - viz velmi nevýrazná vizuální stránka - pro daný žánr "docela" zásadní věc) ;-) s přijatelnými hereckými výkony (včetně Afflecka a Umy). Žádná absolutní bomba se určitě nekoná, ale dvouhodinová neurážející zábavička IMHO bezpochyby. 70 % ()

Zajímavosti (19)

• Na stěně visí kalendář zobrazující datum 22. prosince a pátek. Ten den ovšem byla kalendářně středa. (Pyron)
  • Natáčení probíhalo v Kanadě ve Vancouveru na místech Burrard SkyTrain Station, The Waterfall Building, University of British Columbia, Vancouver Technical Secondary School a ve Vancouver Film Studios. Dále se pak točilo ve Winnipegu v Manitobě. Natáčelo se od 3. dubna do 16. července 2003. (noelcoward73)
  • Ve zdánlivě náhodné číselné sekvenci na začátku se objeví jména všech členů štábu a všech předmětů z obálky. (HellFire)