Hollywood o něj nestojí a talentovaný Rudy Ray Moore se proto vydá vlastní cestou. V roce 1975 natočí pro černošské publikum film Dolemite. (Netflix)

Recenze (106)

Olík

Strejda Eddie se nás zase po letech snaží přesvědčit, že není jenom prdící karikaturou sama sebe, ale v první řadě pořád ještě hercem……a nutno dodat, že přesvědčivě. Showbyznys biografie, u které kdyby jste nevěděli, že vlastně jde o životopisný snímek, tak máte pocit, že právě sledujete typickou afro ukecanou komedii. Jinak ale vydařená záležitost. Rudolph Frank Moore byl bezesporu zajímavá postavička (přiznám se, že jsem neznal) a Murphy si ho dává s chutí gurmána. Celkově z filmu jde taková zvláštní pozitivní energie. Eddie Murphy to rozhodně ještě nezabalil a uvidíme, s čím přijdou reinkarnace klasik Cesta do Ameriky nebo Beverly Hills Cop. ()

Mrkvič

Díky za upozornění na dost zajímavou problematiku natáčení černošských filmů a neméně zajímavou postavu Rudyho Raye Moorea. Sice ten zvrácený černošský humor asi málokoho zasáhne, ale postavy, bratrství a vůbec černošské prostředí ve střetu s kapitalistickým filmovým a hudebním trhem, je dost zajímavé. ()

EvilPhoEniX

Eddieho Murphyho jsem neviděl ani nepamatuji, takže na jeho Comeback jsem byl zvědav a jedná se o slušný životopisný černošský film vycházející z blaxploitationu Dolemite ze 70.let. Hlavní hrdina se živí jako stand up komik a zpočátku se mu příliš nedaří, ale jakmile vyslechne vtipné historky místních bezdomovců, tak je upraví, vydá za svoje a vzniká z toho nečekaný hit a honba za slávou. Z herců potěší určitě i Wesley Snipes či Keegan-Michael Key a v menších rolích se zde mihne Snoop Dog či Chris Rock. Film je vtipný především v Angličtině, takže obávám se že dabing ani titulky příliš nepomohou ( rýmy v titulkách nesedí). Já se nečekaně bavil. 80% ()

StanislachKo

Ono je to objektívne asi na tri. Aj z dôvodu, že Eddie Murphy, nech sa snaží akokoľvek chce, vždy z neho cítiť Eddieho Muprhyho. A v životopisnom filme o inej černošskej komickej hviezde to vadí trochu viac ako napríklad v nejakom Mr. Church. Rozpísané to bolo tiež miestami kŕčovite a celkovo to pôsobilo priemerne. ALE! Stanko mal nápad, ktorý sa ukázal ako skvelý. Pozrel som si pár sekvení z originálneho filmu Dolemite a až vtedy to začala byť tá správna absurdná zábava a človek až vtedy začne tú debilnú naivitu vnímať úplne opačne. Navyše tu máme až prekvapivo veľa zvučných hereckých mien. Takže... Asi len toľko. Byť to ľudský príbeh síce veľkolepý a určite pozornosti zaslúžený (Neúspešný spevák, čo sa cez vulgárny stand-up dostal k vulgárnej speváckej kariére, zarobil neskutočne veľa prachov a povedal si, že je mu málo, že chce natočiť filmový akčný nahláškovaný trhák, že tam nadrbe VŠETKO cez špionáž, výbuchy, boobs, strielanie, dokonca kung-fu! Nikto mu to nechce premietať, lebo je to proste piece of shit. Ale keď sa mu to podarí, na jeho vlastné prekvapenie sa na tom všetci smejú... Takto nejak tuším vznikol aj penicilín, nie? A ako som si googlil, tak tento film nemá vôbec ďaleko od true story). To nevymyslíš, to zvládne len život :-) ()

Dr. Hawkeye

Eddie Murphy je zpět a po nevím kolika letech (nebo možná desetiletí) hraje ve filmu za který se nejen nemusí stydět, ale může na něj být hrdý. Úžasná retrostylizace, vypiplané kostýmy a téma filmu ve filmu, všechno mě zkrátka bavilo. Eddie, jen tak dál. Policajta v Beverly Hills 4 se sice pořád trochu obávám, ale po tomhle filmu o poznání méně... P. S. Jedině v originále s titulky, český dabing to dost zabíjí... ()

• Kolem 10. minuty filmu stojí na stole čaj Lipton s logem Rainforest Alliance (zelená žába). Aliance deštných pralesů existuje pouze od roku 1987, zatímco film se odehrává v 70. letech. (MTHRFCKR)