Tvůrci:
Steven ZaillianRežie:
Steven ZaillianScénář:
Steven ZaillianKamera:
Robert ElswitHudba:
Jeff RussoHrají:
Andrew Scott, Dakota Fanning, Johnny Flynn, Pasquale Esposito, Eliot Sumner, Vittorio Viviani, Bokeem Woodbine, Kenneth Lonergan, Bruno Crucitti (více)VOD (1)
Epizody(8)
-
Je velmi těžké vás najít (E01)
-
Sedm milostí (E02)
-
Sommerso (E03)
-
La dolce vita (E04)
-
Lucio (E05)
-
Těžký předmět (E06)
-
Děsivá zábava (E07)
-
Narcissus (E08)
Obsahy(1)
Mladý podvodník vyrazí do Itálie splnit zvláštní úkol a nahlédne přitom do světa mocných a bohatých. Život, o kterém snil, tak má na dosah. Stačí se k němu jenom prolhat. (Netflix)
Videa (2)
Recenze (107)
Nemýlím li se v pořadí čtvrtá verze dobrodružství Toma Ripleyho v prohnilém světě zhýralých milionářských dítek. A snad i ta nejlepší. Dílem precizní Zaillianovi vize (od vedení herců, přes výpravu až po nápaditou adaptaci dnes již klasické látky) dílem dechberoucí Elswitovi formy. Té vizuelní doslova opulentnosti, chce se říct. Reklamy na Itálii, kde z ní na tuti skáčou metr dvacet! Ano, s logikou si příběh rozumí málokdy (všichni fotí, ale na fotky tam nikdo nekouká), Tom u každého podvůdku nebo vraždy udělá spoustu chyb a pokaždé se z nich elegantně vylže. Ale pokud se přes tyto drobné vady na kráse divák přenese -a mě se to povedlo- odměnou mu je sedm hodin zábavy s fascinujícím noirovým charakterem. Amorálním hajzlíkem co poťouchle nastavuje zrcadlo prázdnotě boháčů. Zkouknuto za dva dny a druhou řadou bych nepohrdnul. Ale jak znám Netflix kvalitní věci zařízne (Mindhunter) a prachy dá zas Zacku Snyderovi. Chjo. ()
Výborné! Skvěle natočeno, kamera je TOP. Noir jak z praku. Je potřeba tomu dát šanci. Druhá epizoda se táhne asi nejvíc. Od scény na lodi je to ale jiný level. Každý obraz je jak fotka. Hra se světlem je zkrátka úžasná! A nejen u pozorování Caravaggia. Andrew Scott, kterého jsem si poprvé všiml v seriálu Sherlock, zapsal luxusně. Super výkon! Ten chlapec za to obdrží metál - na to dám krk! :) Konečně zase trochu něco atypického. Jednoduše - trefa do černého. Z mého pohledu, ovšem. ()
na Zaillianovu vizi dnes již skoro klasického příběhu sem se hodně těšil a i když mě zkraje lehce překvapilo mnohem pomalejší tempo než sem čekal, tak nebyl vůbec žádný problém se prakticky okamžitě zamilovat do fantastických obrazů malovaných kamerou Roberta Elswitta a propadat jim opakovaně v rámci jednotlivých epizod. Osobně mám rád černobíle filmy, ale Ripleymu ta absence barev sluší jako už dlouho ničemu a nechává krásně vynikat nejen herectví Andrewa Scotta, ale i celý Ripleyho příběh. Škoda že z pohledu Netflixu bude tahle série spíš propadák, protože za mě je to jedna z nejlepších věcí co tenhle streamovací gigant stvořil za posledních pár let....90% ()
Tak, a máme tu ďalšieho talentovaného pána Ripleyho. Tentokrát sofistikovanejšieho, artovejšieho.. Musím povedať, že sa mi veľmi páčil a vtip je v tom, že nedokážem úplne zadefinovať, prečo vlastne. Minghellov Ripley (ako postava - aj film) mi je ďaleko sympatickejší, mám pocit, že mu oveľa viac rozumiem a hoci sa jeho príbeh odohrával na kratšej ploche, bolo o ňom povedané omnoho viac. Taktiež som v jeho prípade nemala pocit logických nezrovnalostí. Už len vysvetlenie situácie, ktorá celý jeho príbeh naštartovala, dávalo väčší zmysel. Postava Freddieho Milesa v stvárnení F. S. Hoffmana bola absolútne brilantná, Freddie nás štval neskutočným spôsobom a dodal príbehu šťavu. Obsadenie fádnej Eliot Sumner (a prečo vôbec..?) je pre mňa najväčším sklamaním castingu. Ale.. táto miniséria má pre mňa jedno obrovské plus vo fantastických detailoch prakticky v každom zábere. Je to akoby ste obdivovali dokonalý stroj, ktorého kolieska do seba zapadajú nádherným spôsobom. Neuveriteľne som si užívala každý záber (rozhodnutie ísť do čierno-bielej bolo geniálne) a taktiež fantastickú hudbu. Andrew Scott nesklamal a Dakota Fanning ma osobne prekvapila. Neviem, či si túto noir pralinku vychutnám ešte raz.. asi dám tomu veľa času, a možno v budúcnosti ocením veci, ktoré som si dnes nevšimla. ()
Vražda a samotné odpratanie buddyho Freddieho Milesa, trvalo cca 15 minút (nepreháňam) počas ktorých stihnete doma porobiť nad rámec úloh. Je to tak dlhé, že cestu z miesta činu až po lokalitu „zochabenia umrlca“ absolvujete celkom 4x a stále sa opakujú tie isté zábery. Áno, bolo to zámerné, no pre mňa ako diváka nefunkčné. A tak to ide časť po časti. Pes jitrničku sežral.... druh tejto konkrétnej filmovej tenzie mi skutočne nereže. Nejnepríjemnejší z toho celého bol samotný hlavný hrdina (nemusím ho celkovo ako herca), nesympatický s pohľadom tak nevábnym, že som na konci mala pocit, že mi je nevoľno z urieknutia. Mrzí ma, že napokon dávam len 3* nakoľko očakávania som mala vážne veľké a cez vysoké hodnotenia ostatných, idem proti silnému prúdu. ()
Galerie (162)
Photo © Netflix
Zajímavosti (3)
- Andrew Scott je v pořadí již šestým hercem, který ztvárnil postavu Toma Riplyeho. Před ním to byli Alain Delon, Dennis Hopper, Matt Damon, John Malkovich a Barry Pepper. (bigjames)
- John Malkovich, který se objevuje v této epizodě jako Reeves Minot, si zahrál hlavní roli ve filmu Ripleyho hra (2002). (Please)
- John Malkovich si zde zahrál malou roli padělatele dokladů Reevese Minota. Jedná se o odkaz na film Ripleyho hra (2002), kde Malkovich ztvárnil právě Toma Ripleyho. (Kubeska)
Reklama