David Attenborough: Život na naší planetě

• Velká Británie David Attenborough: A Life on Our Planet

Známý moderátor se ohlíží za svým životem a historií vývoje života na Zemi. Truchlí nad ztrátou divočiny a přichází s vlastní vizí budoucnosti. (Netflix)

Recenze (340)

Remedy

Původně jsem chtěl napsat, že jde o dechberoucí morální apel moudrého pána, ale tady nejde ani tak o morálku jako spíš o faktické přežití a zachování všeho, co (zatím) ještě máme. Měl jsem pocit, že mi David Attenborough vlastně neříká nic nového, ale i tak jsem měl silné nutkání ho pozorně poslouchat a podívat se na řadu věcí ze širší perspektivy. Navíc těžko hledat někoho povolanějšího a zcestovalejšího, kdo viděl skutečně a doslova na vlastní oči, jak lidstvo v průběhu posledních dekád pustoší rostlinné a živočišné druhy na celé planetě. Jeden z mála příkladů filmu, kde na mě izolovaně zapůsobilo jeho samotné poselství. Slyšel jsem hodně námitek, že tohle všechno už bylo dávno řečeno a že se David Attenborough vlastně jen opakuje. Bohužel stále nemám pocit, že by jeho letité apely na ochranu životního prostředí přinesly kýžené výsledky, a proto oba palce (i u nohou) nahoru za každý podobný ekodokument, který bude osvětově tyto myšlenky šířit. [85%] ()

silentname

"David Attenborough: A Life on Our Planet". Konečne som si to pozrel. Najmä po tom ako som čítal, že toto je film, ktorý by si mali pozrieť všetci. A jediné čo k tomu môžem povedať je - áno, toto by si skutočne mali pozrieť všetci. David Attenborough totiž nepôsobí ani ako by nám dával káranie alebo nám hovoril, čo nesmieme a podobne. Jednoducho a racionálne s kvalitnou dávkou argumentov a rokmi pozorovania nám povedal aká je realita. Povedal nám všetkým pravdu do tváre. A je to skutočne desivé si uvedomiť, že takto to reálne je a začiatok tejto katastrofy sa začal už niekedy dávno predtým, než sme kedy ľudia ako ja existovali. A pritom je to tak jednoduché. Keby sa skutočne všetci začneme starať o prírodu a začali by sme s ňou žiť vo väčšej harmónii, je vidieť, že by sa veci mohli opäť ustáliť a mohli by sme žiť plnohodnotnejšie. Záver nám skvele ukazuje jednu podstatnú vec. Možno nezničíme planétu. Príroda si svoju cestu nájde a začne si svoje brať späť. Skôr, či neskôr. Ale otázkou je, či tu ešte vtedy budeme my. A to je podľa mňa veľmi dobrá otázka, ktorú by sme si mali položiť. Davidovi Attenboroughovi to už môže byť jedno. Ak by zajtra zomrel, mohol by povedať, že prežil dlhý a plnohodnotný život. Ale prežijeme taký život aj my? Film, ktorý by mal byť základom pre výuku na základných školách. Súhlasím so sochokingom. Hodnotenie: A+ ()

Malarkey

David Attenborough na prahu svého života sesumíroval to, co všechno zažil a vzhledem ke svým zkušenostem a hodnotného života dobrodruha může říct, jak moc jsme v prdeli a co všechno by se mělo změnit, abychom se z toho vyhrabali. Naprosto s ním souzním a přeji si, aby se celý svět inspiroval těmi nejlepšími, kteří dělají co pro to, aby snížili uhlíkovou stopu. Ano, začít bychom měli především u sebe, což je pravda, ale pořád si myslím, že Evropa dělá co může na rozdíl třeba od Ameriky nebo především Asie. Kéž by se lidstvo jednou semknulo v jeden celek a pracovalo na tom jednotně. Jinak jsme na dobro zatraceni...Dokument nádherný, nenucený, věcný s nadějí, kterou potřebuje každý z nás, aby na sobě mohl začít pracovat. ()

lamps

Jaký jiný dokument bychom měli všichni v 21. století vidět? Silná výpověď moudrého pána, která rozesmutní, ale udržuje si potřebný životadárný pozitivismus apelujícího ekologa. Maximální uznání pak nesměřuje jen na 'obsah', ale také na samotné provedení dokumentu - na jeho ladné propojení objektivních dat a subjektivního apelu, na dramaturgickou soudržnost, srozumitelnost i 'maličkosti' typu překrásné hudby a dechberoucích záběrů. Skvělá práce a mega důležité poselství, na které je možná pozdě, ale které může být zároveň začátkem.. ()

D.Moore

David Attenborough dělá vykřičník za úžasným seriálem Naše planeta, v jeho 94 letech je to velmi osobní zpověď někoho, kdo měl štěstí leccos nádherného vidět, a zároveň smůlu, že to také viděl mizet. A vy si říkáte, kdo jiný by měl lidstvu vysvětlovat, jak moc velký blbec je člověk a co se s tím dá dělat, než tenhle obdivuhodný chlap. Kdybyste si v životě měli pustit už jenom jeden dokument, tak ať je to tenhle. ()